بازدید 7212
۷

میزان ذخایر ارز و کالا‌های اساسی بی‌سابقه است

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ارز مورد نیاز واردات کشور حدود ۴۰ میلیارد دلار در سال است، گفت: در حال حاضر صادرات غیرنفتی ما نیز نزدیک به همین رقم است که می‌تواند همه مصارف ارزی ما را پوشش دهد.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵ 22 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی‌اکبر کریمی با بیان اینکه تعادل بازار ارز کشور بر مبنای عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و به شکل دستوری نیست، اظهار داشت: تلاطمات ناشی از نرخ ارز به طور مستقیم بر تولید و تجارت خارجی اثرات منفی می‌گذارد.

وی با بیان اینکه ناپایداری نرخ ارز ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به اقتصاد وارد کند، گفت: بانک مرکزی موظف است با این نوسانات مقابله کند.

کریمی با بیان اینکه در سال گذشته به علت تمهیدات دولت سیزدهم، وضعیت عرضه ارز در بازار بسیار مثبت بود، بیان کرد: در دولت سیزدهم صادرات نفت بسیار افزایش پیدا کرده است و به همان میزان نیز با وجود تحریم‌ها، کسب درآمد‌های حاصل از فروش نفت نیز نسبت به گذشته تسهیل شده است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه آمار‌های بین‌المللی هم ثابت کرده است وضعیت مطلوب ارزی را داشته‌ایم، اضافه کرد: خوشبختانه ایران بدهی خارجی هم به سایر کشور‌ها ندارد و همین قضیه به ثبات منابع ارزی ما کمک کرده است و در حال حاضر هیچگونه نگرانی برای تامین منابع ارزی خود نداریم.

وی با بیان اینکه ارز موردنیاز واردات کشور حدود ۴۰ میلیارد دلار در سال است، اظهار کرد: در حاضر صادرات غیرنفتی ما نیز نزدیک به همین رقم ۴۰ میلیارد دلار است و بنابراین به‌زودی صرفا از محل صادرات غیرنفتی خود می‌توانیم نیاز‌های وارداتی خود را تامین کنیم.

کریمی با بیان اینکه تقاضای ارز مسافری و دانشجویی که در بازار آزاد تامین می‌شوند نیز در حال تامین شدن است، عنوان کرد: تلاطمات اخیر ارز بیشتر مربوط به عوامل روانی است و جولان دلالان در بازار ارز است.

وی با اشاره به اینکه برخورد‌های اخیر دستگاه‌های امنیتی در روز‌های گذشته بسیار مؤثر بوده است، عنوان کرد: الان هیچ دغدغه‌ای برای تأمین ارز موردنیاز در زمینه‌های مختلف ارزی وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ذخیره کالا‌های اساسی در کشور بیش از حد متعارف است، گفت: در حال حاضر هیچ نیاز ارزی که بدان پاسخ داده نشده باشد، وجود ندارد؛ هر کالای اساسی که نیاز کشور است در حال حاضر به صورت کافی وارد کشور شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷
از قیمت ارز میشه فهمید که چقدر این حرفها درسته
وقتی قدرت خرید پایین است چه فرقی میکند
خدایا خودت رحم کن اگر میگن خوبه پس مشکل داریم
اصلا این مجلس و دولت همه چیزش بی سابقه است
به خاطر همینه که همه اجناس از ارز گرفته تا طلا و مصالح ساختمانی داره هی گرون میشه ؟؟؟
البته در خانه ها و گاو صندوقهای شما !!!
همه چیز از نظر مسئولان عالی هست و مردم باید یک چند سالی بیچاره بشن تا مسئول محترم بعدی بیاد بگه که کار قبلی ها نه تنها عالی نبوده بلکه خیلی هم اشتباه بوده است و ما برایتان یک برنامه عالی داریم که نتایجش چند سال بعد معلوم میشه و به همین ترتیب می گذرد... بهترین راه حل برای مردم همان خرید متری قبر است...
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی