بازدید 7335

ترکیه: هلاکت ۱۸۴ تروریست در شمال سوریه و عراق

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه دوشنبه شب گفت که از ابتدای حملات هوایی و زمینی آنکارا در قالب عملیات "پنجه-شمشیر" [در شمال عراق و سوریه]، ۱۸۴ تن که از آنها به "تروریسم" تعبیر کرد، کشته شدند.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰ 22 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، آکار این سخنان را در مرکز عملیات فرماندهی نیرو زمینی و به همراه یشار گولر رئیس ستاد مشترک و فرمانده نیروهای زمینی، هوایی و دریایی این کشور بیان کرده است.

وی در تشریح این عملیات‌ها گفت: با عملیات پنجه-شمشیر، اهدافی در مناطق قندیل، آسوس و خارکوک در شمال عراق و عین العرب، منبج، منطقه "زور مغار"، تل رفعت، جزیره و المالکیه در شمال سوریه مورد اصابت قرار گرفت.

آکار اظهار کرد: در این عملیات هوایی، ۸۹ هدف مختلف از جمله مخفیگاه‌ها، غارها، انبارها، تونل مربوط به تروریست‌ها در مرحله نخست عملیات منهدم شد.

سخنان آکار ساعاتی پس از آن بیان می شود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دوشنبه شب گفت که عملیات "چنگال- شمشیر" [در شمال سوریه و عراق] به حملات هوایی محدود نخواهد شد.

اردوغان اضافه کرد: زمانی که گفتیم که به صورت غیر منتظره خواهیم آمد، سخن پوچی نگفته بودیم، وقتی که زمان برنامه ریزی شده و مورد انتظار فرا رسید، این گام را برداشتیم.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان این که "چنین چیزی مطرح نیست که این عملیات تنها به حملات هوایی محدود شود"، خاطر نشان کرد: تصمیم در خصوص این که نیروی زمینی ارتش به همراه یگان‌های وابسته به وزارت دفاع و ستاد مشترک ارتش لازم که می تواند به این عملیات بیپوندند، را خواهیم گرفت و در این باره رایزنی خواهیم کرد.

وی افزود: عملیات در شمال عراق و سوریه به صورت بی برنامه صورت نگرفته است.

منابع خبری از حمله بامداد یکشنبه جنگنده‌های ترکیه‌ای به منطقه کوبانی؛ عین العرب در استان حلب در شمال سوریه خبر دادند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی