بازدید 2388

هوای مشهد سالم است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آخرین روز آبان‌ ماه در شرایط سالم برای تنفس شهروندان این کلانشهر قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 21 November 2022

به گزارش «تابناک»، مهدی اله‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته، نشانگر هوای سالم با عدد ۷۷ است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر ( در یک تا ۲ ساعت گذشته) نیز با عدد ۷۴ از سالم بودن هوا نشان دارد.

وی با بیان این که کیفیت هوای مناطق شهید مفتح و شهیدآوینی در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است ادامه داد: کیفیت هوای ۲۱ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهر مشهد، در شرایط سالم است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای.کیو.آی نیز نشانگر وضعیت اضطراری و بالاتر از عدد ۳۰۰ هم نمایانگر وضعیت بحرانی آلودگی هواست.

افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو، روزانه در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر