بازدید 2166

اصلاح نقاط حادثه‌ساز و پرترافیک در معابر پایتخت

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح‌های اصلاح و رفع نقاط پرحادثه و گره‌های ترافیکی در پایتخت خبرداد.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴ 20 November 2022

به گزارش «تابناک»، سرهنگ مصطفی زینی‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر اصلاحات ترافیکی بر ترافیک شهر تهران گفت: یکی از علل ایجاد ترافیک شهری نقص هندسی در راه است و این موضوع با اصلاحات هندسی برطرف می‌شود. اصلاحات هندسی به طرق گوناگون و با توجه به نیاز مسیر در محل انجام می‌شود. احداث تقاطع، میدان، راست‌گرد یا چپ‌گرد به‌خصوص در تقاطع‌ها، تعریض سطح سواره‌رو و احداث جزیره ترافیکی از جمله اقداماتی هستند که در راستای اصلاح معابر و رفع نقص هندسی محورها انجام می‌شوند. این اقدامات می‌تواند تاثیر مثبتی روی وضعیت ترافیک شهری بگذارد.

وی با اشاره به نقش پلیس در ایجاد اصلاحات هندسی و حل معضل ترافیک ناشی از نقص راه اظهار کرد:‌ پلیس علاوه بر اینکه به شکل میدانی و از نزدیک درگیر موضوع ترافیک است، به‌خوبی می‌تواند نقص راه و سایر علل را تشخیص دهد. پلیس با تشخیص نقص راه، راهکار مناسب و مربوط به آن را به شهرداری ارائه می‌کند. این راهکارها در جلسات تخصصی در کمیته‌های زیرمجموعه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بررسی می‌شود. همچنین پلیس در جلسات معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت فنی و عمرانی شهرداری شرکت می‌کند و نقطه‌نظرات خود را ارائه می‌دهد.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهارکرد: در نهایت طرحی که قرار است اجرا شود نیز باید مجوز پلیس را داشته باشد و زمان اجرای پروژه‌ را نیز پلیس مشخص می‌کند. تعیین اینکه پروژه در ساعات شب، روز یا به صورت شبانه‌روزی اجرا شود بر عهده پلیس است. در حین اجرای پروژه نیز پلیس برای ایجاد انحرافات ترافیکی و قراردادن علائم ترافیکی لازم و اجرای اصلاحات هندسی برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی نقش نظارتی و کنترلی خود را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به برنامه پلیس راهور برای اصلاح محورهای پایتخت گفت: پلیس‌ راهور طرح‌های خود برای اصلاح معابر شهر تهران را در دو قسمت از شهرداری پیگیری می‌کند. مورد اول اصلاح و رفع محل‌های پرتصادف دارای گره ترافیکی است که از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری پیگیری می‌شود. این نقاط که دارای مشکل هستند، از قبل شناسایی شدند و در جریان بازدید میدانی مشترک از مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران مشخص شدند. اصلاح هندسی این محورها در این نقاط مشخص از ابتدای امسال انجام شده و برنامه آن ارائه شده است. مصوبات خوبی نیز در این زمینه صادر شده و پیگیر اجرای مصوبات مربوطه هستیم.

زینی‌وند اضافه کرد:‌در نقاطی که اصلاحات انجام شده شاهد بازخوردهای خوبی بودیم و این اصلاحات سبب ارتقا سطح ایمنی معابر و تردد خودروها و تسهیل آمدوشد و روانسازی ترافیک شده‌است.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: موضوع بعدی تکمیل شبکه معابر و اصلاح اساسی زیرساخت‌های معابر است که در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پیگیری می‌شود. در این زمینه نیز پروژه‌های خوبی تعریف شده در حال انجام است. طرح‌هایی مانند احیا کندروهای بزرگراه آزادگان، اجرای پروژه غیرهمسطح بزرگراه شهید تندگویان-نواب و احداث بزرگراه شهید بروجردی و تکمیل این محور از جمله این پروژه‌هاست. همچنین طرح‌هایی نیز برای سایر نقاط دارای مشکل در نظر گرفته شده که تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر