فملی و گپارس چه روندی را طی خواهند کرد؟

امروز قصد داریم تا به بررسی سهام فملی و گپارس به لحاظ تکنیکالی بپردازیم. این تحلیل صرفا یک پیش بینی از روند احتمالی نمادهای فملی و گپارس در روزهای آینده بورس است.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱ 19 November 2022

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، امروز قصد داریم تا به بررسی سهام فملی و گپارس به لحاظ تکنیکالی بپردازیم. این تحلیل صرفا یک پیش بینی از روند احتمالی نماد فملی و گپارس در روزهای آینده بورس است.

شایان ذکر است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش فملی و گپارس نیست و صرفا یک تحلیل و پیش بینی می باشد.

تحلیل فملی امروز ۲۸ آبان ۱۴۰۱

تحلیل دو نماد بورسی | فملی و گپارس چه روندی را طی خواهند کرد؟  


فملی بعد از اصلاح سال ۹۹ و برگشت آن به مسیر صعودی، چند بار به مقاومت فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۶۷۰ تومان حمله کرده، اما موفق به عبور از این سد مهم نشد؛ و این بار هم در مسیر نزولی قرار گرفت و این اصلاح قیمتی به نظر می‌آید که در محدوده‌ی فیبوی ۰.۲۳ اصلاح اخیر روی ۵۰۰ تومان متوقف شده بود، قیمت را در مسیر بازگشت قرار داد. اما هر چقدر که زمان می‌گذرد شرایط برای رشد آتی آن بعد از اندکی استراحت و کف سازی در همین محدوده مهیا‌تر می‌شود. از سویی دیگر با ادامه روند صعودی اندیکاتور RSI که قبل‌تر با نمودار قیمت یک واگرایی مثبت را تشکیل داده بود، شرایط برای صعود‌های بعدی نیز هموارتر می‌سازد. اکنون قیمت پتانسیل آن را دارد تا با شکست و تثبیت روی فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۶۸۰ تومان، روند صعودی خوبی را تا هدف قیمتی ۸۴۰ تومان در سقف تاریخی آغاز کند.

فملی در میان مدت و افق یکساله می‌تواند از فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۷۶۰ تومان نیز عبور کند که در این صورت تارگت بعدی سهم روی اوج تاریخی خود در ۸۳۰ تومان قرار دارد. پس می‌شود نتیجه گرفت که نسبت R/R سهم جذاب ارزیابی می‌شود.

خلاصه تحلیل تکنیکال فملی

حمایت اول: ۶۰۰ تومان
حمایت دوم: ۵۵۰ تومان
نوع حمایت: حمایت فیبوی ۰.۲۳ اصلاح اخیر 
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی کوتاه مدت RSI ادامه دارد
واگرایی: واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و RSI
مقاومت اول: ۶۷۰ تومان
مقاومت دوم: ۸۴۰ تومان

تحلیل گپارس امروز ۲۸ آبان ۱۴۰۱

تحلیل دو نماد بورسی | فملی و گپارس چه روندی را طی خواهند کرد؟

گپارس در دو سال گذشته درون یک روند نزولی بصورت زیگزاگ منظم که با حروف ABC مشخص شده اصلاح کرده است. قیمت طی این مدت بیش از ۷۰ درصد افت داشته بود که با تغییر روند قیمت از اواخر سال گذشته، یک روند صعودی جدید در سهم آغاز شد. قیمت در گام اول موفق شد تا حتی اندکی بیش از فیبوی ۰.۲۳ اصلاح اخیر در ۱۳,۰۰۰ تومان نیز رشد کند. در ادامه قیمت وارد یک اصلاح موقت تا بالای سطح فیبوی ۰.۲۳ اصلاح اخیر در ۱۰,۰۰۰ تومان شود. به نظر می‌رسد که قیمت بالاتر از سطح گفته شده تثبیت شده و اولین واکنش مثبت در کندل امروز مشاهده شده است.
با شکست خط روند نزولی در نمودار قیمت و به دنبال آن در اندیکاتور RSI اولین نشانه‌های آغاز روندی جدید در سهم نمایان شده است. تارگت سهم در میان مدت روی فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۱۶,۰۰۰ تومان قرار دارد.

خلاصه تحلیل تکنیکال گپارس

حمایت اول: ۱۰,۰۰۰ تومان 
نوع حمایت: حمایت فیبوی ۰.۲۳ اصلاح اخیر
نوع الگو: الگوی اصلاح زیگزاگ منظم
وضعیت اندیکاتور RSI: روند نزولی RSI شکسته شده است
مقاومت اول: ۱۶,۰۰۰ تومان
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار