بازدید 7251
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

چگونه جنگ جهانی اول آغاز شد؟ / لحظات سانحه هیندنبورگ / تصاویر تاریخی از زنان قشقایی / طبیعت زیبای اندونزی / رانندگی در پیست با آلفا رومئو تیپو ۳۳

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵ 18 November 2022

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

چگونه جنگ جهانی اول آغاز شد؟

جنگ جهانی اول که به جنگ خاکریز‌ها هم شهرت دارد، از ماه اوت ۱۹۱۴ آغاز شد و تا نوامبر ۱۹۱۸ ادامه پیدا کرد. این جنگ که تا پیش از آن هیچ جنگی در تاریخ بشر به این شدت و وسعت رخ نداده بود، چندین امپراتوری را از بین برد و زندگی میلیون‌ها تن را نابود کرد. در این ویدیو جالب، همراه با تصاویر واقعی از جنگ جهانی اول، داستان جالب و عبرت‌آموز زنجیره اتفاقات منجر به جنگ جهانی اول را ببینید.

 

 

لحظات سانحه هیندنبورگ

سانحه هیندنبورگ واقعه آتش سوزی کشتی هوایی ال‌زد ۱۲۹ هیندنبورگ است که در ششم می ۱۹۳۷, ۱۳ مسافر, ۲۲ خدمه کشتی و یک نفر از افرادی که روی زمین سعی در نجات آسیب دیدگان داشتند، کشته شدند. این واقعه منجر به بازبینی جدی در ایمنی زپلین‌ها (کشتی‌های هوایی) و نهایتا خارج شدن آن‌ها از دور وسایل حمل و نقل هوایی شد.

 


تصاویر تاریخی از زنان قشقایی

بریتانیایی‌ها در ۱۹۳۱ در اطراف شیراز تصاویری از زنان ایل نشین قشقایی ثبت و ضبط کردند؛ تصاویری که در فیلمی با نام «زنان ایران» منتشر کردند. این ویدیو را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید.

 

طبیعت زیبای اندونزی

«اندونزی / Indonesia» یک مجمع‌الجزایر متشکل از ۱۷۵۰۸ جزیره و ۳۳ استان در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه است. اندونزی کشوری است که به شکل یک قوس در طول خط استوا کشیده شده‌ است. مجمع‌الجزایر اندونزی دیرزمانی از مناطق مهم بازرگانی دریایی جهان به‌ شمار می‌آمد و مسیر‌های بازرگانی از سده هفتم میلادی میان پادشاهی سریواجیا و چین تشکیل شده‌ بود. با وجود جمعیت زیاد و مناطق پرتراکم، اندونزی جنگل‌های کم‌جمعیت بسیار گسترده‌ای نیز دارد که دومین سطح از تنوع زیستی را در جهان در خود جای داده‌اند. این کشور از نظر منابع طبیعی غنی است، اما با وجود این، بخش بزرگی از مردم هنوز فقیرند. سوماترا، جاوه، برنئو، سلبس (سلب)، گینه نو و سوندای کوچک (نوساتنگارا) شماری از مهم‌ترین جزایر؛ جاکارتا، سورابایا، سمارانگ، باندونگ، مدان، پالمبانگ، یوجونگ پادانگ، بانجارماسین، بندر لامپومگ، مانادو شهر‌های کلیدی و مدان، بندر ساحلی بلاوان، پکانبارو، ریو، جاکارتا سنگارنگ، نوزاتنگارا، بندر ساحلی بیتونگ و بندر آمبون، بنادر مهم اندونزی محسوب می‌شوند. سواحل و طبیعت زیبای اندونزی را باکیفیت ۴K می‌بینید.

 


رانندگی در پیست با آلفا رومئو تیپو ۳۳

سه راننده بزرگ مسابقه‌ای پس از چهل سال دوباره کنار یکدیگر توسط «آلفا رومئو / Alfa Romeo» جمع شده‌اند و از آن‌ها خواسته می‌شود تا خودرو‌هایی که سال‌ها با آن مسابقه داده‌اند، دوباره برانند. سه راننده با نام‌های دریک بل، آرتورو مِرزاریو و نانی گالی که دوران پرشکوهی را در سال‌های مسابقه‌ای خود داشته‌اند، درباره تجربیات و خودرو‌های خود، سخنان شیرینی بر زبان می‌آورند که برای خودرو دوستان بسیار دیدنی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مسولیت آقاز جنگ جهانی را میپزیرم فل واقع بنده مقصر اصلی آقاز جنگ جهانی دوم بودم چون بنده آنزمان آبدارچی هیتلر بودم یکروز برایش چایی بردم حواسم نبود چای داغ ریخت روش و سوخت و عصبانی شد و جنگ جهانی شروع شد.
بنده حاظرم در دادگاه تیرباران بشوم تا درس عبرتی بشوم برای خودم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر