بازدید 2778

چین بزرگترین چالش ژئوپولتیک برای آمریکاست

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: چین کشوری است که از نظر ژئوپولتیک از قدرت لازم برای ایجاد یک چالش امنیتی برای کشور ما برخوردار است.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 17 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از آسوشیتدپرس، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست خبری در پنتاگون گفت: چین از نظر راهبرد دفاع ملی ما یک تهدید است. منظور ما این است که چین کشوری است که از نظر ژئوپولتیک از قدرت لازم برای ایجاد یک چالش امنیتی برای کشور ما برخوردار است. با توجه به جمعیت، فن آوری، اقتصاد و دیگر موضوعات، چین بزرگترین چالش ژئوپولتیک برای آمریکا است. چین هیچ توافقی در رسیدن به هدف خود نمی‌کند.

این مقام ارشد نظامی آمریکایی افزود: آن‌ها (چینی ها) می‌خواهند قدرت شماره یک در جهان تا سال ۲۰۴۹ باشند. آن‌ها می‌خواهند این کار را به روشی دیپلماتیک، اقتصادی و اطلاعاتی انجام دهند. آن‌ها می‌خواهند تا میانه قرن به این هدف خود برسند. آن‌ها اعلام کرده اند در سال ۲۰۳۰ به قدرت منطقه‌ای بدل خواهند شد. آن‌ها می‌خواهند تا آن زمان ارتشی همانند ارتش آمریکا داشته باشند. آن‌ها به طرف این هدف حرکت کرده اند.

میلی ادامه داد: آن‌ها اعلام کرده اند که از نظر نظامی می‌خواهند با آمریکا برابر باشند. آن‌ها تنها پنج سال با این وضعیت فاصله دارند. آن‌ها بر روی این موضوع بسیار با تمام قدرت کار می‌کنند. اما ما هم بی تحرک نیستیم. ما هم بر روی این موضوع کار می‌کنیم. ما می‌خواهیم قدرت شماره یک باشیم. چین هم می‌تواند این کار را انجام دهد، اما نمی‌تواند به آنجا برسد. ما اجازه نمی‌دهیم چین قدرت شماره یک باشد. آن‌ها به برتری‌هایی در حیطه‌های مختلف در بخش سایبری و فضایی رسیده اند. آن‌ها تانک‌های کمی دارند. تولید ناخالص ملی به آن‌ها اجازه می‌دهد که خرید‌های نظامی انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی