بازدید 5131

مزایای طرح لایه‌باز آگهی ترحیم

امروزه طرح اعلامیه فوت یا طرح آگهی ترحیم به یکی از پرتعدادترین سفارش‌های طراحی گرافیکی تبدیل شده است که به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان قالب آماده این طراحی‌ها را خریداری و حتی در پست و استوری اینستاگرام استفاده کرد.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴ 16 November 2022

مزایای طرح لایه‌باز آگهی ترحیم

طرح دات آی آر مرجع دانلود انواع طرح لایه باز اعلامیه ترحیم و آگهی فوت

یکی از تلخ‌ترین چیزهایی که با آن روبرو می‌شویم، آگهی فوت‌هایی است که با از دست رفتن افراد طراحی می‌شوند تا مرگ فرد را به اطلاع عموم مردم و اطرافیان برسانند. از آگهی ترحیم معمولا برای اطلاع‌رسانی مراسم‌های خاک‌سپاری، سوم، هفتم و حتی مراسم چهلم فرد فوت‌شده استفاده می‌شود. 

نکات مهم برای انتخاب آگهی ترحیم

آگهی فوت در اصل دعوت‌نامه‌ای است که از سوی صاحب‌عزا برای شرکت در مراسم عزاداری در اختیار افراد دیگر قرار داده می‌شود که در این صورت می‌توانند از تاریخ، مکان و حتی ساعت مراسم‌ها باخبر باشند. طرح آگهی ترحیم با توجه به سلیقه افراد و خانواده متوفی، متفاوت است. برخی طرح آگهی ترحیم ساده ترجیح می‌دهند و برخی دیگر دوست دارند طرحی خاص سفارش دهند.

اعلامیه ترحیم ممکن است به شکل یک اعلامیه مستقل منتشر شود یا اینکه در یک روزنامه یا نشریه به چاپ برسد تا دیگران از آن باخبر شوند. در اوایل قرن شانزدهم، آگهی ترحیم‌ها ساده بودند و شامل نام، نام خانوادگی مرحوم، علت فوت و تاریخ فوت می‌شد. حتی در بسیاری از موارد نام بستگان هم در این آگهی‌ها درج می‌شد. از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، شکل و ظاهر این آگهی‌ها جذاب‌تر شد و مورد استقبال خانواده و عزیزان متوفی قرار گرفت.

معمولا امروزه آگهی ترحیم را هم روی کاغذ چاپ می‌کنند و هم در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام به صورت استوری یا پست به نمایش می‌گذارند تا دیگران را باخبر کنند. همان‌طور که گفته شد، طرح‌های اعلامیه فوت برای مراسم چهلم، درگذشت مرحوم و حتی سالگرد آن شخص کاربرد دارند. همچنین در بسیاری از مناطق کشور مرسوم است که پس از به پایان رسیدن مراسم، کاغذهایی توسط اعضای خانواده مرحوم چاپ شده و جهت تشکر از افرادی که در مجلس ترحیم شرکت می‌کنند، داده می‌شود که به آن کارت تشکر و اعتذار مجلس ترحیم گفته می‌شود.

در گذشته معمولا طرح آگهی ترحیم به صورت سفید و سیاه بودند و گاها حتی دست‌نویس می‌شدند، در صورتی که امروزه حتی امکان چاپ رنگی این آگهی‌ها وجود دارد. تقریبا از اوایل قرن بیستم، صنعت چاپ پیشرفت‌های چشمگیری داشت و از همان زمان به بعد این موضوع توانست به رونق طرح آگهی‌ فوت کمک کند.

طرح آگهی ترحیم شامل متن «إنا لله وإنا إليه راجعون»، شعر در وصف پدر، مادر، جوان و... نام مرحوم و همچنین عکس آن می‌باشد. در اعلامیه ترحیم، اطلاعیه زمان و مکان مراسم خاک‌سپاری، مجلس ترحیم و... نوشته می‌شود.

با توجه به اهمیت طراحی آگهی ترحیم و ارزش آن، طرح دات آی آر یکی از شرکت‌های معتبری است که انواع آگهی ترحیم مادر، آگهی ترحیم جوان، آگهی ترحیم پدر و... را طراحی می‌کند. طرح اعلامیه ترحیم در این سایت دارای طراحی‌های مختلفی است و حتی طرح کارت تسلیت یا کارت دعوت ترحیم هم جزئی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که همیشه با استقبال کاربران سایت روبرو بوده است.

مزایای طرح لایه‌باز آگهی ترحیم

نمونه طرح کارت تسلیت، کارت دعوت مجلس ترحیم و کارت تشکر و اعتذار

با توجه به آنچه در مقدمه گفته شد، طراحی آگهی ترحیم شاید از نظر افراد کار سخت و پیچیده‌ای باشد؛ اما طرح‌های آماده‌ و حتی رایگانی در این زمینه هستند که می‌توانید دانلود یا خریداری کنید.

برای طراحی اطلاعیه ترحیم یا آگهی فوت لازم است نکاتی را مدنظر داشته باشید که عبارت‌اند از:

  • انتخاب شعر و متن مناسب
  • انتخاب ابعاد مناسب برای اعلامیه (که بر اساس نیاز مشتری تعیین می‌شود.)
  • نوشتن نام متوفی
  • اعلام زمان و مکان مراسم برگزاری
  • قرار دادن عکس باکیفیت روی آگهی

طرح لایه باز آگهی ترحیم

به فایل و طرح‌های گرافیکی که بتوان هر نوع ویرایش روی آن ایجاد کرد، طرح لایه باز گفته می‌شود. در یک فایل آگهی ترحیم لایه باز و طرح لایه باز کارت تسلیت شما می‌توانید با صرف کمترین زمان هر نوع تغییراتی را روی این فایل اعمال کنید. برای مثال: تصاویر، قاب عکس مرحوم، خوشنویسی، متن تسلیت و تایپوگرافی همگی روی این فایل قابل تغییر هستند.

حتی می‌توانید قسمتی را حذف و بخش جدیدی را به طرح لایه باز اضافه کنید. در اصل آگهی ترحیم خام و طرح خام کارت تسلیت می‌تواند کمک کند که شما بتوانید در کمترین زمان یک کارت تسلیت یا آگهی ترحیم طراحی کنید.

این طرح‌ها کاملاً لایه باز با فرمت psd و قابل ویرایش در برنامه فتوشاپ می‌باشند. ابعاد و اندازه‌های آگهی ترحیم عموما A3 و A4 است که روی کاغذ چاپ می‌شود. البته حتی در شبکه‌های اجتماعی هم به‌عنوان پست یا استوری قابل استفاده هستند. با توجه به شعر و متن آگهی ترحیم که بازتاب‌دهنده غم و فراق عزیز است، زمینه تیره برای این طرح‌ها انتخاب شده است.

قالب اینستاگرام آگهی ترحیم

حتی اگر بخواهید اعلامیه فوت را در اینستاگرام خود منتشر کنید، می‌توانید از قالب آگهی ترحیم اینستاگرام استفاده کنید. این قالب‌ها در ابعاد استاندارد اینستاگرام و شامل عکس گل و شمع جهت استفاده برای استوری و پست اینستاگرامی هستند که خودتان می‌توانید نوشته دلخواه یا طرح‌هایی را به آن اضافه کنید. طرح اینستاگرام آگهی ترحیم که شامل طرح پست و استوری ترحیم و پست و استوری تسلیت است، در سایت طرح دات آی آر در انواع مختلفی از قابل‌ها با قیمتی مناسب قابل خریداری است. دسته‌بندی‌های مختلفی در سایت برای طرح آگهی ترحیم جود دارد؛ از طرح اینستاگرام اعلامیه فوت مادر، اینستاگرام آگهی ترحیم پدر، طرح استوری ترحیم پدر و ... گرفته که هرکدام با یک کد قابل شناسایی هستند. حتی امکان خرید اشتراک و دانلود رایگان در این سایت برای کاربران امکان‌پذیر است.

مزایای طرح لایه‌باز آگهی ترحیم

نمونه طرح آگهی ترحیم کودک جهت اعلامیه ترحیم و تسلیت کودک

سخن پایانی

امروزه معمولا همه‌ی افراد دوست دارند هر کاری را به بهترین نحو احسن انجام دهند. به جای اینکه یک استوری ساده  و دست‌نوشته در اینستاگرام خود بگذارند و غم و فقدان عزیزی را اطلاع دهند، می‌توانند انواع طرح آگهی ترحیم و قالب اینستاگرامی اعلامیه ترحیم را به صورت اشتراکی با کمترین قیمت خریداری کنند یا حتی دانلود و از آن استفاده کنند.

انواع آگهی ترحیم خام، طرح اینستاگرام اعلامیه ترحیم، کارت تسلیت و دعوتنامه مجلس ترحیم لایه باز توسط تیم طراحی طرح دات آی آر برای دانلود در سایت قرار گرفته است. شما می‌توانید با کلیک روی گزینه اشتراک و خرید رایگان حتی برخی از طرح‌ها را با تخفیف و قیمتی پایین بخرید.

منبع: طرح دات آی آر

Tarh.ir

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل