بازدید 2889

کمیسیون اروپا: ناتو و گروه ۷ پشت اوکراین می‌ایستند

رئیس کمیسیون اروپا با اعلام آمادگی برای کمک به لهستان برای تحقیق درباره برخورد موشک، گفت ناتو تا زمانی که نیاز باشد از اوکراین حمایت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷ 16 November 2022

به گزارش  تابناک به نقل از فارس، باوجود اذعان مقامات آمریکایی به دست نداشتن روسیه در برخورد موشک به جنوب لهستان، یک مقام ارشد اروپایی اما از کمک به ورشو برای تحقیقات در این زمینه خبر داد.

اورسولا فن‌درلین رئیس کمیسیون اروپا، امروز (چهارشنبه) گفت اتحادیه اروپا آماده است تا هر کمکی که نیاز باشد برای تحقیقات درباره منشا موشک برخورد کرده به جنوب لهستان، به این کشور ارائه دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، فن‌درلین طی پیام ویدئویی اظهار داشت: گروه ۷ و ناتو خصومت‌های روسیه در اوکراین را محکوم کرده و تا زمانی که نیاز باشد به حمایت از کی‌یف ادامه می‌دهند.

وی همچنین گفت: اعضای گروه ۷ و ناتو آماده هستند تا به لهستان را در تحقیقات حول حادثه برخورد موشک و کشته‌شدن دو نفر از اتباع این کشور یاری دهند.

این‌ در حالی است که مقامات آمریکایی می‌گویند یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که موشک برخورد کرده با لهستان، توسط نیروهای اوکراینی برای رهگیری موشک‌های روسی شلیک شده بود (جزئیات بیشتر).

عصر چهارشنبه بود که رسانه‌های لهستانی ادعا کردند موشک شلیک شده توسط روسیه به روستایی در جنوب این کشور برخورد کرده و بر اثر آن دو نفر جان خود را از دست دادند.

«ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان نیز با اعلام افزایش سطح آمادگی نظامی این کشور، گفته بود: «ورشو درباره لزوم فعال سازی ماده ۴ پیمان واشنگتن مربوط به سازمان آتلانتیک شمالی بحث و تصمیم گیری خواهد کرد».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار