بازدید 6274

سفرای ناتو نشست مشورتی برگزار می‌کنند

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک از نشست مشورتی سفرای کشورهای عضو پیمان ناتو درپی اصابت دو موشک به خاک لهستان در نزدیکی مرزهای اوکراین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷ 16 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک از نشست مشورتی سفرای ناتو به درخواست لهستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که سفرای کشورهای عضو ناتو امروز چهارشنبه و به درخواست لهستان نشست مشورتی برگزار می‌کنند.

رویترز همچنین به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد که ناتو در این خصوص با احتیاط اقدام خواهد کرد و برای تحقیق در مورد چگونگی وقوع این حادثه به شکل دقیق نیاز به زمان دارد.

شبکه سی ان ان به نقل از سخنگوی ناتو گفت که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ریاست نشست فوق العاده سفرای عضو این پیمان در بروکسل را برعهده خواهد داشت.

یک منبع دیپلماتیک در بروکسل به خبرگزاری تاس گفته بود که نحوه واکنش ناتو به حادثه اصابت موشک به خاک لهستان منوط به اظهارنظر طرف لهستانی پیرامون مالکیت موشک‌ها خواهد بود.

وی همچنین افزود که بحث سر این است که آیا موشک‌ها روسی بوده‌اند یا توسط سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین شلیک شده‌اند.

این منبع همچنین گفت که ناتو در انتظار درخواست لهستان برای رایزنی پیرامون اصابت دو موشک به خاک این کشور در نزدیکی مرزهای اوکراین است.

گفتنی است که منابع خبری شامگاه سه شنبه از اصابت دو موشک به خاک لهستان در مرزهای اوکراین خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که این موشک‌ها به روستایی لهستانی در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد که در نتیجه آن دو نفر کشته شدند.

در پی این موضوع «ماتیوز موراوسکی» نخست وزیر لهستان تمام برنامه‌های خود را لغو و رئیس جمهور لهستان نیز نشست اضطراری شورای امنیت ملی این کشور را خواستار شد.

در همین حال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که در حال حاضر نمی‌تواند صحت گزارشات درباره اینکه موشک‌های مورد اصابت به لهستان روسی بوده‌اند را تأیید کند.

پنتاگون افزود: ما با نهایت جدیت گزارشات درباره اصابت دو موشک به لهستان را دنبال می‌کنیم. ما درباره دفاع از هر وجب از خاک کشورهای عضو ناتو کاملاً واضح هستیم. ما سلامت نیروهای خود در لهستان و غیره را مدنظر داریم و نسبت به اقدامات درباره حمایت از آنها اطمینان داریم اما شتابزده عمل نمی‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل