بازدید 3520
۲

سفر هیات رژیم صهیونیستی به عمان

منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، یک هیأت عالی رتبه رژیم صهیونیستی به تازگی در سفر به عمان با «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه این کشور درباره روابط دوجانبه دیدار و گفت وگو کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰ 15 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پایگاه خبری سما فلسطین، تارنمای شبکه «i۲۴» رژیم صهیونیستی مدعی شد، دیدار هیأت صهیونیستی در حاشیه مجمع MEDRC در عمان انجام شد و معاون مدیر کل وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی و رئیس بخش خاورمیانه این وزاتخانه در این دیدار حضور داشتند.

رسانه صهیونیستی مدعی است که وزیر خارجه عمان در این نشست گفته است که این کشور تلاش دارد تا خود را از امارات متحده عربی و بحرین متمایز بسازد و بنابراین پیشرفت روابط در آینده مستلزم وجود رابطه‌ای جداگانه و مستقیم بین عمان و رژیم صهیونیستی با تمرکز بر ثمرات صلح اقتصادی است.

بر اساس این گزارش، در دستور کار رژیم صهیونیستی موضوع نگران کننده‌ای وجود دارد و آن آینده باز شدن حریم هوایی عمان به روی پروازهای اسرائیل است.

این گزارش می‌افزاید، موضوع تامین امنیت عبور هواپیماهای اسرائیلی بر فراز آسمان خلیج فارس برای استفاده از حریم هوایی عربستان ضروری است. این موضوع در دیدار با وزیر عمان مطرح شد اما تاکنون پیشرفتی حاصل نشده است.

البوسعیدی تاکید کرده است که کشورش طرفدار مشارکت فعال و آرام در منطقه است تا بتواند به گفت وگوی مستقیم با رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها ادامه دهد.

رژیم صهیونیستی به نوبه خود به عمان پیشنهاد پیوستن به مجمع نقب و همکاری در تعدادی از پروژه‌های منطقه‌ای را با تمرکز بر آنچه که به نفع فلسطینی‌هاست، داد.

مرداد ماه رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند عمان با درخواست این رژیم برای باز شدن حریم هوایی خود بر روی هواپیماهای مسافربری این رژیم مخالفت کرده است.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در گزارشی با اشاره به سفر سال ۲۰۱۸ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم اسرائیل به مسقط و دیدار وی با «قابوس بن سعید» سلطان فقید عمان، نوشت: [رژیم] اسرائیل معتقد بود که انتظار می‌رود حریم هوایی عمان به زودی [بر روی هواپیماهای اسرائیلی] باز شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
تمام کشورهایی که با این رژیم در ارتباط هستند رو باید تحریم و تهدید به حمله بکنیم از ترس‌ رابطشون رو قطع می کنند
عمان واسطه خوبی برای مداکرات است .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان