بازدید 19909
با تحولات منطقه و جهان

درخواست ترامپ برای برگزاری دوباره انتخابات/ حمله هوایی اسرائیل به حمص سوریه/ واکنش کشور‌های عربی به انفجار استانبول/ برنامه کنگره آمریکا برای تصویب کمک‌های نظامی بی سابقه به تایوان

درخواست ترامپ برای برگزاری دوباره انتخابات، حمله هوایی اسرائیل به حمص سوریه، واکنش کشور‌های عربی به انفجار استانبول، برنامه کنگره آمریکا برای تصویب کمک‌های نظامی بی سابقه به تایوان و هشدار رئیس صندوق بین المللی پول درباره وقوع جنگ سرد مجدد، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱ 14 November 2022

درخواست ترامپ برای برگزاری دوباره انتخابات/ حمله هوایی اسرائیل به حمص سوریه/ واکنش کشورهای عربی به انفجار استانبول/ برنامه کنگره آمریکا برای تصویب کمک های نظامی بی سابقه به تایوان

بین الملل تابناک: درخواست ترامپ برای برگزاری دوباره انتخابات، حمله هوایی اسرائیل به حمص سوریه، واکنش کشور‌های عربی به انفجار استانبول، برنامه کنگره آمریکا برای تصویب کمک‌های نظامی بی سابقه به تایوان و هشدار رئیس صندوق بین المللی پول درباره وقوع جنگ سرد مجدد، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درخواست ترامپ برای برگزاری دوباره انتخابات

دونالد ترامپ ساعاتی پس از اعلام شکست "بیک مسترز"، نامزد جمهوری‌خواه ایالت آریزونا در کسب کرسی "مارک کلی" دموکرات در مجلس سنای آمریکا، شدیدا از این مساله عصبانی و خواستار تکرار برگزاری انتخابات شد.

به گزارش پایگاه شبکه ام.اس.ان، با اعلام پیروزی "کاترین کورتز ماستو"، سناتور دموکرات در ایالت نوادا، شمار کرسی‌های دموکرات ها در این مجلس به پنجاه عدد رسیده و تنها مانده تکلیف کرسی ایالت جورجیا در مجلس سنا با برگزاری دور دوم انتخابات تعیین شود.

پیش از پیروزی دموکرات‌ها در ایالت نوادا، پیروزی "کِلی" در آریزونا تقریبا کسب کنترل سنا توسط دموکرات‌های آمریکا را تضمین کرد و شکست مسترز ضربه‌ای دیگر را به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که حمایت تمام عیاری را از نامزد جمهوریخواهان به عمل آورده بود، وارد کرد.

درخواست ترامپ برای برگزاری دوباره انتخابات/ حمله هوایی اسرائیل به حمص سوریه/ واکنش کشورهای عربی به انفجار استانبول/ برنامه کنگره آمریکا برای تصویب کمک های نظامی بی سابقه به تایوان

ترامپ در واکنش به این اتفاق در پستی که در آستانه برگزاری جشن عروسی کوچکترین دخترش در اقامتگاه مارالاگو منتشر کرد، مقامات مجری انتخابات در ایالت آریزونا را به "احمق" و "فاسد" بودن متهم کرد. این در حالی است که خیلی از این مقامات جمهوریخواه هستند.

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خودش به نام تروث سوشال نوشت: مقامات احمق و احتمالا فاسد، کنترل انتخابات لکه دار شده در آریزونا را از دست داده‌اند. دستگاه‌ها در مناطق جمهوریخواه خراب شدند. باید فورا درخواست شود که انتخاباتی جدید برگزار شود.

حمله هوایی اسرائیل به حمص سوریه

منابع خبری سوری شامگاه روز یکشنبه از حملات هوایی به استان حمص خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، در پی این حملات، پدافند هوایی سوریه در حمص فعال شد و موشکهای شلیک شده را رهگیری کرد.

برخی از منابع خبری نیز ویدئوی زیر را از عبور موشک های رژیم صهیونیستی از آسمان لبنان و حمله به حمص منتشر کرده‌اند.

یک منبع نظامی وابسته به وزارت دفاع سوریه گفت که این حمله در ساعت ۲۳: ۱۸ دقیقه شامگاه امروز یکشنبه از سمت طرابلس-الهرمل واقع در شمال لبنان صورت گرفته است.

درخواست ترامپ برای برگزاری دوباره انتخابات/ حمله هوایی اسرائیل به حمص سوریه/ واکنش کشورهای عربی به انفجار استانبول/ برنامه کنگره آمریکا برای تصویب کمک های نظامی بی سابقه به تایوان

منبع مذکور خبر داد در جریان این حمله فرودگاه نظامی «الشعیرات» هدف قرار گرفت، ولی پدافند هوایی سوریه موفق به رهگیری چند موشک شد. به گفته وی، در این حمله دو نظامی سوریه کشته و سه تن دیگر هم زخمی شدند.

این در حالی است که در بامداد چهارشنبه گذشته در نزدیکی مرز میان عراق و سوریه، صدای دست‌کم چهار انفجار به گوش رسید.

«جبار المعموری» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)، ادعا کرد که دلیل این انفجار، هدف قرار گرفتن یک محموله کمک‌های ایران به لبنان در نزدیکی گذرگاه مرزی «القائم» بود.

وی مدعی شد: «سه پهپاد اسرائیلی محموله کمک‌های سوختی ایران به لبنان را در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم در غرب عراق هدف قرار دادند که طبق اطلاعات به دست آمده، خسارت مالی و جانی به همراه داشته است.»

به گفته المعموری، این اقدام در چارچوب سیاست تل‌آویو و متحدانش در گرسنه نگه داشتن ملت‌ها و قطع کمک‌ها برای پایان دادن به بحران انرژی در بیروت و سایر شهرهای لبنان صورت گرفت.

برخی منابع رسانه‌ای عراقی نوشتند که ۲۲ تانکر سوخت قرار بود وارد سوریه شود اما پس از عبور ۸ تانکر از گذرگاه مرزی القائم و ورود به سوریه، در فاصله ۲۰۰ متری مرز و در داخل خاک سوریه هدف قرار گرفتند و به همین دلیل سایر تانکرها همچنان در خاک عراق ماندند.

واکنش کشورهای عربی به انفجار استانبول

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای انفجار تروریستی در منطقه تقسیم استانبول را محکوم کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، در این بیانیه آمده است: «وزارت خارجه عربستان بر ایستادگی این کشور در کنار جمهوری ترکیه علیه این اقدام بزدلانه تأکید می‌کند و این حادثه را به خانواده‌های قربانیان و دولت و ملت برادر ترکیه تسلیت می‌گوید.»

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، «احمد ابوزید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر این حادثه تروریستی را محکوم و بر موضع ثابت مصر در مخالفت با هر گونه خشونت و تروریسم تأکید کرده و همه کشورهای جهان را به مقابله با این پدیده نفرت‌انگیز و خشکاندن منابع حمایت مالی و فکری آن فراخواند.

درخواست ترامپ برای برگزاری دوباره انتخابات/ حمله هوایی اسرائیل به حمص سوریه/ واکنش کشورهای عربی به انفجار استانبول/ برنامه کنگره آمریکا برای تصویب کمک های نظامی بی سابقه به تایوان

وزارت خارجه لبنان نیز در بیانیه‌ای این حادثه تروریستی را محکوم کرد و به دولت ترکیه و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

بنا بر گزارش خبرگزاری لبنان «NNA»، در این بیانیه بر همبستگی کامل با ترکیه در این شرایط دردناک تأکید شده است.

همچنین وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای، وقوع انفجار تروریستی در منطقه تقسیم استانبول را به شدت محکوم کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری قطر (قنا)، در این بیانیه بر موضع ثابت قطر در مخالفت با خشونت و تروریسم صرف نظر از انگیزه‌ها و علل آن تأکید شده است.

قطر همچنین بر همبستگی کامل با دولت و ملت ترکیه و حمایت از اقدامات آن برای حفظ امنیت و ثبات تأکید کرد.

«سنان المجالی» سخنگوی وزارت خارجه اردن نیز این حادثه تروریستی را محکوم کرد و آن را اقدامی تروریستی بزدلانه خواند که قربانیان آن افراد بی‌گناه هستند.

همچنین «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ارسال پیامی به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه این حادثه را تسلیت گفت.

عصر روز یکشنبه بود که تلویزیون ترکیه گزارش داد، انفجاری در خیابان استقلال مشرف به میدان «تقسیم» در استانبول رخ داد. بعد از این حادثه، تیم‌های پزشکی زیادی به محل اعزام شدند و نیروهای امنیتی منطقه را محاصره کرده‌اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در واکنش به این حادثه اعلام کرد، این عملیات توسط یک عامل انتحاری زن صورت گرفت و طی آن ۶ تن کشته شدند.

برنامه کنگره آمریکا برای تصویب کمک های نظامی بی سابقه به تایوان

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی اعلام کرد، قانون‌گذاران آمریکا با توجه به درس‌های زیادی که از حمله نظامی روسیه علیه روسیه گرفته‌اند، به دنبال تصویب بسته نظامی بی‌سابقه‌ای برای تسلیح و آموزش تایوان، پس از هر گونه حمله نظامی چین به این جزیره است، اما اینکه آیا این کمک‌ها عملی و محقق شود، بستگی به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دارد.

درخواست ترامپ برای برگزاری دوباره انتخابات/ حمله هوایی اسرائیل به حمص سوریه/ واکنش کشورهای عربی به انفجار استانبول/ برنامه کنگره آمریکا برای تصویب کمک های نظامی بی سابقه به تایوان

مذاکرات کنگره درباره بسته بی‌سابقه میلیاردها دلار کمک نظامی به تایوان در حالی در جریان است که بایدن و «شیء جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین قرار است امروز دوشنبه در حاشیه نشست گروه ۲۰ (G۲۰) در جزیره بالیِ اندونزی با هم دیدار کنند که یکی از محورهای این گفت‌وگو، حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان است.

به گفته مقامات، تلاش دوحزبی کنگره ارتش آمریکا را قادر می‌سازد تا فوراٌ ذخایر تسلیحاتی خود مانند موشک‌های جاوِلین و استینگر را در اختیار تایوان قرار دهد؛ همان کاری که برای اوکراین انجام داد و برای اولین بار از طریق برنامه تأمین مالی نظامی خارجی، این تسلیحات را در اختیار تایوان قرار دهد

هشدار رئیس صندوق بین المللی پول درباره وقوع جنگ سرد مجدد

رئیس صندوق بین المللی پول نسبت به وقوع دور جدیدی از جنگ سرد در پی تداوم رویارویی بین ایالات متحده آمریکا و چین هشدار داد.

بر اساس این گزارش، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول گفت که رویارویی بین ایالات متحده و چین جهان را به بلوک‌های متضادی تقسیم می‌کند که ما را به دور جدیدی از جنگ سرد بازمی گرداند.

وی افزود: من درباره اختلافات عمیق در اقتصاد جهانی که می‌تواند موجب ایجاد جهانی فقیرتر و نا امن تر شود، احساس نگرانی می‌کنم. من دوره اول جنگ سرد را تجربه کردم و فکر می‌کنم که تکرار آن ایده غیرمسئولانه ای باشد.

جورجیوا همچنین افزود در صورت تشدید رویارویی، اقتصاد جهان به میزان ۱.۵ درصد یا بیش از ۱.۴ تریلیون دلار در سال منقبض خواهد شد.

درخواست ترامپ برای برگزاری دوباره انتخابات/ حمله هوایی اسرائیل به حمص سوریه/ واکنش کشورهای عربی به انفجار استانبول/ برنامه کنگره آمریکا برای تصویب کمک های نظامی بی سابقه به تایوان

این در حالی است که گلوبال تایمز پیش از این نوشته بود که ایالات متحده آمریکا سعی بر استفاده همه جانبه از بحران اوکراین بویژه از طریق تضعیف کشورهای اروپایی دارد.

طبق گفته آلکسی بوشکوف، ایالات متحده آمریکا قصد دارد به منظور سیطره سیاسی بر اتحادیه اروپا، این اتحادیه را از لحاظ اقتصادی تضعیف نماید.

جمله «اکنون در خطرناک‌ترین دوران از زمان پایان جنگ سرد به این سو به سر می بریم» را «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سه شنبه گذشته با توجه به بالا گرفتن تنش‌ها در مرز روسیه-اوکراین به زبان آورد. جالب آنکه بورل همان مقام اروپایی است که در خرداد ۹۹، به دولت پکن اطمینان داده بود که اروپا قرار نیست به هیچ نوعی از جنگ سرد با چین دست بزند. با این اوصاف، دغدغه‌ها پیرامون گرفتار شدن در دوره جدیدی از جنگ سرد، از مدت‌ها پیش از آغاز بحران اوکراین، گریبانگیر سران کشورهای جهان به ویژه آنهایی شده که در حد فاصل انتخاب میان هژمونی کهنه آمریکا و قدرت نسبتاً نو ظهور چین گیر افتاده‌اند.

جنگ سرد به دوره مشخصی بین سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۹۱ اطلاق می‌شود که طی آن رفته رفته اتحاد موقت ایالات متحده و شوروی سابق که در سایه مبارزه با آلمان نازی به دست آمده بود، رنگ باخت و بسط قدرت نظامی و کشمکش‌های سیاسی منجر به صف آرایی کشورهایی شد که بسته به موقعیت ژئوپلیتکی و ایدئولوژیکی خود، جانب واشنگتن یا مسکو را نگه داشته و به تقابل جویی با یکدیگر روی آوردند. از آنجا که در این بازه زمانی هرگز میان نیروهای آمریکا و شوروی سابق درگیری نظامی مستقیمی پیش نیامد، برای توصیف آن به اصطلاح جنگ سرد استناد می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
روش امریکا برای کشیدن چین به جنگ . تایوان پر کردن تایوان از سلاح و ایجاد ترس در چین و حمله چین به تایوان و حمله شدید رسانه ای امریکا به چین ....
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
وقتی می شود از اختلافات در کشورهای رقیب بهره برد چرا استفاده نکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
وبدبخت تر از همه مردم تایوان واکراین که بازیچه می شوند
'گویا در امریکا کسی نیست این ترامپ را مهار کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
ترامپ موسوی دوم است.
اگر رای آوردم که هیچ و اگر نیاوردم آنقدر انتخابات تکرار شود تا من رای بیاورم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
آقای ناشناس 11:09
اتفاقا رفتار ترامپ بسیار شبیه به معجزه هزاره دوم شما آقای ... احمدی نژاد است
راستی این روزها از احمدی نژاد چه خبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
حق ترامپ را خوردند، دخالت چین در امریکا بایدن شد نتیجه اش.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
ترامپ جز اعتراض و حتی قیام مسلحانه راه دیگری ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
باز هم تقلب در انتخابات امریکا.
رضا
| Canada |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
ترامپ مهار شده زیاد به اراجیفش توجه نکن کسی به او اهمیتی نمیدهد حتی در حزب جمهوری خواه
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
تراامپ = احمدی نژاد و احمدی نژاد = ترامپ پر حرف یاوه گو و قدرت طلب بی فرهنگ..
ثبات باعث رشد علم و ثروت میشود
پس امریکا و روسیه هیچگاه نخواهند گذاشت دیگر کشورها ثبات داشته باشند و هدف جنگ ها تضعیف اروپا و چین است
اما
روسیه اروپا را در نهایت خواهد بلعید ولی امریکا قبل از بلعیدن چین گرفتار جنگ داخلی خواهد شد و پدیده آب و هوایی کشتزارهای چین را به جان مردمانش خواهد انداخت
پاسخ ها
خدابخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
چقد رویایی
ایران چقدر هوشمندانه و با برنامه ریزی و سنایوی از پیش طراحی شده اقدام خواهد کرد؟!!!
ترامپ دیوانه ای بیش نیست
آمریکا همیشه برای فرار از افول اقتصادی به بحران آفرینی متوسل شده
عربستان حمله تروریستی در استانبول را محکوم کرده و بزدلانه خوانده؟ هرچیز دیگه ای بخوام بگم از طنز قضیه کم می کنه
زنده باد ولادیمیر پوتین
ایول ترامپ محبوب
نه کسی پیدا نمیشه که آمریکا را درست بگرداند و اون فرزند ناخلف شون اسرائیل هر دو خاک بر سر شدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار