بازدید 6435
۳

شرکت‌های غربی در حال بازگشت به روسیه هستند

گزارش های متعدد حاکی از آن است که بسیاری از شرکت های غربی در حال بازگشت به بازار روسیه پس از دوره ای از تحریم ها هستند.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 13 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، شرکت سوئدی پست نورد(Postnord ) خدمات کامل پستی را به روسیه و بلاروس از سر می‌گیرد.

در اواخر ماه مارس، این شرکت ارسال و پذیرش مرسولات پستی به روسیه و بلاروس را به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این دو کشور در واکنش به جنگ در اوکراین متوقف کرده بود.

سفارت روسیه در استکهلم نیز روز شنبه اعلام کرد که خدمات شرکت پست سوئدی «پست نورد» از طریق فعال شدن دوباره جریان پستی به روسیه و بلاروس از سر گرفته شده است.

سفارت روسیه در توئیتر نوشت: «پست نورد خدمات کامل پستی را به روسیه و بلاروس انجام می‌دهد.»

پست نورد شرکت ارائه دهنده خدمات پستی است که در سال ۲۰۰۹ توسط دولت‌های دانمارک و سوئد از طریق ادغام دو شرکت پستی دانمارکی و سوئدی ( Post Danmark A/S و Posten AB ) تأسیس شد. سوئد مالک ۶۰ درصد این شرکت است، اگرچه این شرکت می‌گوید قدرت رأی به طور مساوی بین دو کشور تقسیم شده است.

همزمان برخی گزارش‌ها از بازگشت شرکت کره‌ای سامسونگ به بازار روسیه در سال جاری و شش ماه پس از تعلیق ارسال‌ها پس از جنگ اوکراین خبر می‌دهند. بر اساس داده‌های معتبر، شرکت سامسونگ ۳۰ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند روسیه را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ تأمین کرده است.

هفته گذشته نیز نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا به صورت محرمانه از برخی بانک‌های اصلی این کشور، از جمله « JPMorgan و Citigroup» خواسته‌اند از همکاری با «شرکت‌های راهبردی خاص روسیه» خودداری نکنند تا تأثیرات نامطلوب تحریم‌ها کاهش یابد.

به نوشته بلومبرگ، مقامات آمریکا از این بانک‌ها خواسته‌اند از ارائه «خدمات پایه»، مانند انتقال پول و تبدیل ارز به دلار به برخی شرکت‌ها مانند « Gazprom, Uralkali, and PhosAgro»خودداری نکنند که هدف مستقیم تحریم‌ها نیستند.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

این در حالی است که به تازگی «آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه مجموعه اقداماتی را که وزارت دارایی روسیه برای پاسخ به فشار تحریم‌های غرب بر روسیه انجام داده است، را مورد ستایش قرار داد و گفت: روسیه توانسته است در برابر تحریم‌های اقتصادی غرب پادزهری پیدا کند.

وزیر دارایی روسیه در ادامه تاکید کرد که دستاورد مشترک، به ویژه دروزارت دارایی روسیه این است که طیف وسیعی از اقدامات به منظور پاسخ گویی به این وضعیت دشوار در پیش گرفته شد. سیلوانوف ادامه داد: «ما از پیش یک برنامه تقریبی از اقدامات، یک برنامه تصمیم گیری در مورد چگونگی ساختن اقتصاد و امور مالی خود را داشته‌ایم.»

بنا به تاکید سیلوانوف، روسیه توانسته است با تحریم‌ها مقابله کند. وزیر دارایی روسیه افزود: «ما پیش از این یاد گرفته‌ایم که چگونه به محدودیت‌هایی که باید با آن‌ها زندگی کنیم، پاسخ دهیم و پادزهری در برابر این تحریم‌ها یافته‌ایم.»

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
به نقل از اسپوتنیک!!!!!!!!
ايران هم به جاي همكاري نظامي بهتر است در زمينه راهكارهاي رفع تحريم با روسيه همكاري كند.
بای بای اوکراین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار