بازدید 3079

انواع برق پشتیبان

کد خبر: ۱۱۴۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷ 27 November 2022

 

یکی از سوال های متعدد همراهان عزیز این است که تفاوت باتری خودرویی و باتری یو پی اس در چیست؟ آیا می توان از آنها به جای یکدیگر استفاده کرد؟

برای درک تفاوت اساسی، باید استفاده از دو نوع باتری را درک کنید. باتری های خودکار و باتری های اینورتر. باتری‌های خودکار باتری‌هایی که برای خودروها، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها استفاده می‌شوند، باتری‌هایی هستند که به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که جریان بسیار زیادی را برای مدت زمان بسیار کوتاهی، معمولاً فقط برای چند ثانیه برای به حرکت درآوردن موتور، ارائه دهند. تنها هدف باتری خودکار چرخاندن موتور خودرو است، پس از روشن شدن موتور، دینام در خودرو تمام نیازهای برق خودرو را تامین می کند و همچنین باتری را به سرعت به پتانسیل کامل خود باز می گرداند.

کارخانه صبا باتری در ایران، جزء کارخانه هایی است که دارای خط تولید باتری یو پی اس و خودرویی می باشد و شما می توانید باتری صبا را در انوع مختلف تهیه کنید.

باتری های اینورتر به گونه ای طراحی شده اند که مقدار کمی جریان را به طور مداوم برای مدت زمان طولانی تری ارائه دهند. همه راه حل های برق پشتیبان، اینورترها و یو پی اس ها، با تبدیل جریان DC به جریان متناوب عمل می کنند، زیرا همه وسایل برقی ما با برق AC کار می کنند. باتری های اینورتر یا UPS جریان DC را در مدت زمان طولانی برای این دستگاه ها فراهم می کنند تا به برق AC تبدیل شوند. برای رسیدن به این هدف، باتری های اینورتر یا یو پی اس در مدت زمان طولانی تری تخلیه می شوند تا پتانسیل بسیار کمتری در مقایسه با باتری های خودکار داشته باشند. به همین دلیل است که باتری های یو پی اس و اینورتر به عنوان باتری های چرخه عمیق نیز شناخته می شوند.

برای دستیابی به موارد فوق، طراحی دو نوع باتری صبا تفاوت قابل توجهی دارد. باتری های خودرو از تعداد زیادی صفحه نازک تشکیل شده است. این سطح وسیعی از صفحات را فراهم می کند تا با الکترولیت واکنش داده و به سرعت جریان بیشتری تولید کند. باتری های اینورتر از تعداد صفحات کمتری تشکیل شده اند که در مقایسه با باتری های خودکار بسیار متفکر هستند. حجم الکترولیت باتری های اینورتر نیز بیشتر برای طولانی شدن واکنش شیمیایی برای تولید جریان است. این باتری‌های اینورتر را قادر می‌سازد تا مقدار جریان ثابتی را برای دوره‌های طولانی ارائه دهند.

بنابراین دفعه بعد که قصد خرید باتری صبا جدید برای اینورتر یا یو پی اس خود را دارید، مطمئن شوید که نوع صحیح آن را خریداری کرده اید. نوع نادرست باتری ممکن است زمان پشتیبان مورد نظر را فراهم نکند. علاوه بر این، استفاده از باتری های خودرو برای اینورتر، عمر باتری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

افرادی که وسایل نقلیه تفریحی (RV) و قایق دارند با باتری های چرخه عمیق آشنا هستند. این باتری ها همچنین در گاری های گلف و سیستم های بزرگ انرژی خورشیدی رایج هستند ( خورشید در طول روز نیرو تولید می کند و باتری ها مقداری از انرژی را برای استفاده در شب ذخیره می کنند). اگر مقاله نحوه عملکرد سیستم‌های برق اضطراری را خوانده باشید ، همچنین می‌دانید که جایگزینی برای ژنراتورهای بنزینی، اینورتر است که توسط یک یا چند باتری چرخه عمیق تغذیه می‌شود.

صبا باتری ، باتری‌های خودرو و باتری‌های چرخه عمیق، باتری‌های سرب اسیدی هستند که دقیقاً از همان شیمی برای عملکرد خود استفاده می‌کنند ( برای اطلاعات بیشتر به نحوه عملکرد باتری‌ها مراجعه کنید). تفاوت در روشی است که باتری ها طراحی خود را بهینه می کنند:

اینورتر برق یا اینورتر یک دستگاه الکترونیکی قدرت یا مدار است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تغییر می‌دهد. فرکانس AC حاصل به دست آمده به دستگاه خاصی بستگی دارد. اینورترها برعکس «مبدل‌ها» عمل می‌کنند که در ابتدا دستگاه‌های الکترومکانیکی بزرگی بودند که AC را به DC تبدیل می‌کردند. ولتاژ ورودی، ولتاژ و فرکانس خروجی و مدیریت کلی توان به طراحی دستگاه یا مدار خاص بستگی دارد. اینورتر هیچ قدرتی تولید نمی کند. برق توسط منبع DC تامین می شود. آ اینورتر برق می تواند کاملاً الکترونیکی باشد یا ترکیبی از اثرات مکانیکی و مدارهای الکترونیکی باشد. اینورترهای قدرت در درجه اول در کاربردهای برق الکتریکی که در آن جریان و ولتاژ بالا وجود دارد استفاده می شود. مدارهایی که عملکرد مشابهی را برای سیگنال های الکترونیکی انجام می دهند که معمولاً جریان و ولتاژ بسیار کمی دارند، اسیلاتور نامیده می شوند. مدارهایی که عملکرد مخالف را انجام می دهند، یعنی تبدیل AC به DC، یکسو کننده نامیده می شوند. برگردیم به این سوال که آیا اینورترها می توانند باتری را شارژ کنند؟ بله، یک اینورتر برای شارژ باتری ها است که یک وسیله ذخیره سازی انرژی است.

صبا باتری توانسته است باتری های برق اضطراری و باتری های خودرویی را در بهترین سطح کیفیت، با استفاده از تجهیزات پیشرفته تولید کند.

باتری ماشین یک باتری قابل شارژ است که برای راه اندازی یک وسیله نقلیه موتوری استفاده می شود. هدف اصلی آن ارائه یک جریان الکتریکی به موتور استارت با نیروی برق است که به نوبه خود موتور احتراق داخلی با انرژی شیمیایی را روشن می کند که در واقع وسیله نقلیه را به حرکت در می آورد. هنگامی که موتور روشن می شود، نیروی مورد نیاز سیستم های الکتریکی خودرو همچنان توسط باتری تامین می شود و دینام با افزایش یا کاهش تقاضا، باتری را شارژ می کند.

انواع باطری خودرو

باتری خودرو در یک وسیله نقلیه را نباید بر اساس اندازه آن قضاوت کرد. اگرچه کوچک است، اما نقش های مهمی در اجرای روان خودرو ایفا می کند. عملکردهایی مانند استارت زدن ماشین شما، تامین برق سیستم اطلاعات سرگرمی، چراغ های جلو و غیره. موتور در حال کار باتری ماشین را شارژ می کند. در طول سال پس از چرخه های متعدد، باتری در نهایت از بین می رود و باید تعویض شود.

باتری صبا از نوع خودرویی دارای شش سلول گالوانیکی در یک مدار سری ساخته می شوند. هر سلول 2.1 ولت برای مجموع 12.6 ولت در شارژ کامل فراهم می کند. در حین تخلیه، در پایانه منفی یک واکنش شیمیایی الکترون‌ها را به مدار خارجی آزاد می‌کند و در پایانه مثبت، واکنش شیمیایی دیگری الکترون‌ها را از مدار خارجی جذب می‌کند. این الکترون ها را از طریق سیم مدار خارجی (یک هادی الکتریکی) برای تولید جریان الکتریکی هدایت می کند. با تخلیه باتری، اسید الکترولیت با مواد صفحات واکنش داده و سطح آنها را به سولفات سرب تغییر می دهد. هنگامی که باتری شارژ می شود، واکنش شیمیایی معکوس می شود. با بازگرداندن صفحات به حالت اولیه خود، این روند ممکن است تکرار شود.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار