بازدید 8793
۸

صف دلار؛ فروشنده کم شده، همه می‌خواهند بخرند

بررسی‌های میدانی به‌عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران در روز گذشته حاکی از آن است که تعداد قابل توجهی از متقاضیان خرید اسکناس‌های خارجی در صفوف طولانی مقابل صرافی‌های مجاز خرید و فروش ارز توافقی حضور دارند.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳ 08 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته برخی از فعالان این بازار فروشنده در بازار کم شده و عموم معامله‌گران با هدف کسب سود اقدام به جمع‌آوری ارز می‌کنند. البته شکاف قیمتی ایجاد شده میان ارقام توافقی و نرخ بازار آزاد نیز مزید بر علت شده و صف خریداران را شلوغ‌تر کرده است.

در حالی که نرخ شاخص ارزی در معاملات روز گذشته با حدود ۷ پله افزایش نسبت به نرخ روز یکشنبه در کانال قیمتی ۳۶ هزار تومانی معامله می‌شد هر برگ از این اسکناس در معاملات توافقی در بازه قیمتی ۳۳ هزار و ۹۰۰ تا ۳۴ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسید که این شکاف در هر هزار دلار سودی حدودا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی برای سودجویان به همراه داشت. روز گذشته نرخ سکه طلا نیز دچار نوسانات افزایشی شد. هر قطعه از این فلز گران‌بها در معاملات روز گذشته با حدود ۱۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز قبل در نیمه کانال ۱۶ میلیون تومانی قرار گرفت.

دیروز دوشنبه ۱۶ آبان ماه روند نرخ شاخص ارزی در معاملات غیررسمی بازار تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی نخستین معاملات صبح روز گذشته خود را با حدود ۱۸۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز یکشنبه در رقم ۳۶ هزار و ۱۰۰ تومان آغاز کرد. در ادامه معاملات روز گذشته نمودار نرخ شاخص ارزی شیب تندتری به خود گرفت به‌صورتی که هر برگ دلار غیررسمی در معاملات ظهر روز گذشته در بازه قیمتی ۳۶ هزار و ۲۵۰ تا ۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. در نهایت نیز ارز مذکور با حدود ۷۳۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز یکشنبه در رقم ۳۶ هزار و ۶۵۰ تومان به فعالیت خود پایان بخشید. گزارش‌های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار تهران حاکی از آن است که تعداد متقاضیان خرید ارز به نسبت هفته‌های پیشین افزایش چشمگیری داشته است.

عده‌ای از کارشناسان انتظارات تورمی ناشی از ناآرامی‌های اخیر را دلیل مناسبی برای افزایش تمایل افراد به خرید ارز می‌دانند. در سوی دیگر به عقیده برخی دیگر از این کارشناسان شکاف قیمتی ایجاد شده میان ارقام رسمی و غیررسمی بازار عامل اصلی حضور خریداران در صف دلار است. بر اساس محاسبات به‌عمل آمده هر شخص با خرید هزار دلار ارز در معاملات توافقی با قیمت تقریبی ۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان و فروش آن در نرخ آزاد ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومانی معادل ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان سود کسب می‌کند؛ که این امر توانسته مجددا پای برخی سودجویان را به معاملات ارزی باز کند. با افزایش ۷۳۰ تومانی نرخ دلار غیررسمی در معاملات روز دوشنبه قیمت سکه طلا نیز دچار تحرکات افزایشی شد و با حدود ۱۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز یکشنبه به رقم ۱۶ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸
از یه اقتصاد پوکیده بیشتر از این توقعی نیست.
پاسخ ها
جعفر مرادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
زیر مشت ولگد اقتصاد امریکا هستیم
با ز هم زنده ایم
اقتصاد هم پوکیده نیست نوسانات شدید داره
بحرینیان در روزنامه رسالت در یک بررسی کاملاً تخصصی نوشته در پی گران شدن دلار مردم پول هایشان را به بورس اورده اند.
مردم کشور رو به چه روزی انداختن نکنه این هم تقصیره دولته؟ به جای دلار پول چین یا روسیه رو خرید کنید
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
باهوش همه ارزها با دلار بالا پایین میشه
بینام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
تقصیر دولت نیست پس تقصیر کیه؟ خودت داری میگی مردم رو به چه روزی انداختن! کی به ابن روز انداخته؟ ضد و نقیض میگی. مسئول ثبات یا عدم ثبات، تورم، و برنامه‌ریزی اقتصادی و وضع قوانین کیه؟
دلالان را با مالیات و محرومیت نقره داغ کنید
وقتی ازاول امسال قراربودازنیمایی بیست وسه هزارتومن عرضه بشه شدسی وسه هزارتومن ازاین بیشترتوقع نمیشه داشت پس چی اون حرفهای ارزتک رقمی فقط بلدن دروغ تحویل مردم بدن تاکی میخواین مملکت رواینجوری بگردونین بعدتوقع دارین مردم بهتون اعتمادداشته باشن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر