بازدید 4579

وحشت صهیونیست‌ها از پرتاب موفقیت‌آمیز قائم ۱۰۰

رسانه‌های صهیونیستی شنبه شب در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز زیرمداری ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰ اعلام کردند که این مسأله اسرائیل را به شدت نگران می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳ 06 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از المیادین، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند شلیک موشک بالستیک حامل ماهواره به فضا یک تحول و نمایش قدرت است که اسرائیل را نگران کرده است.

نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پرتاب موفقیت آمیز زیرمداری ماهواره بر سوخت جامد «قائم ۱۰۰» خبر داد و اعلام کرد: این ماهواره‌بر سه مرحله‌ای قادر است ماهواره‌های ۸۰ کیلوگرمی را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار دهد.

ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰، ماهواره‌ای است که با سه مرحله سوخت جامد قادر خواهد بود ماهواره‌های با وزن ۸۰ کیلوگرم را در مدار ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دهد.

در آزمایش امروز موتور مرحله اول ماهواره بر قائم ۱۰۰ که همان موتور سوخت جامد رافع است و در دی‌ماه ۱۴۰۰ آزمایش زمینی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته بوده، مورد آزمایش پروازی زیر مداری قرار گرفت.

با عبور از این مرحله در آینده ای نزدیک ماهواره ناهید سازمان هوافضای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره برداری از ماهواره بر سه مرحله ای قائم ۱۰۰ در مدار قرار می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل