بازدید 3459

ناپدید شدن یخچال‌های طبیعی جهان تا سال ۲۰۵۰

طبق این مطالعه، یخچال‌های طبیعی در سایت‌های میراث جهانی هر سال حدود ۵۸ میلیارد تن یخ از دست داده و ۴.۵ درصد از افزایش سطح جهانی دریاها را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ 03 November 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: تا سال ۲۰۵۰ گرمای جهانی موجب می‌شود یخچال‌های طبیعی بزرگ از جمله یخچال یوسمیتی ذوب شود.

در گزارش جدید سازمان ملل هشدار داده شده است که طی ۳۰ سال آینده یخچال‌های طبیعی در برخی از معروف‌ترین مکان‌های میراث جهانی به دلیل تغییرات آب و هوایی ناپدید می‌شوند که ازآن جمله می‌توان به یخچال‌های موجود در پارک ملی یوسمیتی اشاره کرد.

طبق گزارش یونسکو که امروز (پنج شنبه) منتشر شد، یخچال‌های یک سوم از ۵۰ سایت میراث جهانی علیرغم تلاش‌ها برای محدود کردن افزایش دما، محکوم به ناپدید شدن تا سال ۲۰۵۰ هستند. همچنین تکه‌های یخی پارک ملی یلوستون که امسال در معرض سیل قرار گرفت و آخرین یخچال‌های طبیعی آفریقا از جمله کوه کلیمانجارو در معرض خطر ناپدید شدن هستند.

در این بررسی محققان حدود ۱۸ هزار و ۶۰۰ یخچال طبیعی را در ۵۰ سایت میراث جهانی مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند: از سال ۲۰۰۰ و به دلیل انتشار گاز کربن دی اکسید این یخچال‌ها با سرعتی سریع در حال عقب ‌نشینی هستند.

به گزارش پایگاه آکسیوس، طبق این مطالعه، یخچال‌های طبیعی در سایت‌های میراث جهانی هر سال حدود ۵۸ میلیارد تن یخ از دست داده و ۴.۵ درصد از افزایش سطح جهانی دریاها را تشکیل می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار