بازدید 2616

دوست داری گردشگر حرفه‌ای شوی؟

آیا رویای سفر به دور دنیا و تبدیل شدن به یک گردشگر حرفه‌ای را دارید اما راه‌های رسیدن به آن را نمی‌دانید؟ احتمالا این مقاله کمک بسیاری به شما خواهد کرد در ادامه چند راه برای تبدیل شدن به یک گردشگر حرفه‌ای را معرفی خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ 02 November 2022

دوست داری گردشگر حرفه‌ای شوی؟

دوست داری گردشگر حرفه‌ای شوی؟ گردشگر حرفه‌ای شدن در دنیایی که باید مدام کار کنید تا بتوانید امورات خود را بگذرانید کار آسانی نیست. افراد زیادی هستند که به سفر و کشف ناشناخته‌ها علاقه بسیاری دارند و مایل هستند از یک علاقمند به سفر، به یک گردشگر حرفه‌ای تبدیل شوند. اما اگر بخواهید یک گردشگر حرفه‌ای شوید، باید یک گردشگر تمام وقت باشید. خب! در این حالت چگونه از پس هزینه‌های سنگین گردشگر بودن بربیایید؟ در حال حاضر به جز همکاری با مجلات یا رسانه‌های مربوط به گردشگری، دورکار بودن و فریلنسری، بهترین راه حل این است که در حین سفر کسب درآمد کنید. راهنمای تور شدن، وبلاگ نویس یا بلاگر حرفه‌ای بودن بهترین راه است. پس قبل از همه چیز باید روش‌های تبدیل شدن به یک گردشگر حرفه‌ای را بشناسید.

چگونه یک گردشگر حرفه‌ای شویم؟

آیا رویای سفر به دور دنیا و تبدیل شدن به یک گردشگر حرفه‌ای را دارید اما راه‌های رسیدن به آن را نمی‌دانید؟ احتمالا این مقاله کمک بسیاری به شما خواهد کرد. اما پیش از همه باید بدانید گردشگر حرفه‌ای به دو دسته افراد اطلاق می‌شود: یک گردشگر تمام وقت که تمام نکات و ترفندهای مربوط به سفر را می‌داند و دوم کسی که به عنوان یک گردشگر حرفه‌ای پول می‌گیرد. ما در ادامه چند راه برای تبدیل شدن به یک گردشگر حرفه‌ای را معرفی خواهیم کرد.

دوست داری گردشگر حرفه‌ای شوی؟

همیشه آماده باشید

یک گردشگر حرفه‌ای باید همیشه آماده به سفر باشد. یک چمدان آماده، یک کارت سفر برای تراکنش‌های بین‌المللی، بیمه مسافرتی، پاسپورت همواره تمدید شده و آماده برای دریافت ویزا. در سفر داخلی با یک بلیط هواپیما ارزان، ممکن است بتوانید برخی از وسایلی که جا گذاشته‌اید را مجددا تهیه کنید، اما در سفرهای خارجی این کار سخت‌تر است. آماده نبودن برای سفر کار را بسیار دشوار می‌کند. فرض کنید می‌خواهید به یک روستای مرتفع در گیلان بروید. مسلما اگر در ارتفاعات متوجه شوید لنز دوربین خود را جا گذاشته‌اید کاری نمی‌توانید بکنید. یا به فرض اگر بیمه مسافرتی نداشته باشید، با مشکلات جدی در طی سفر مواجه می‌شوید. درنتیجه آماده بودن برای یک گردشگر حرفه‌ای اولین قدم است.

به دنبال ناشناخته‌ها باشید

همیشه وقت برای گردش در مکان‌های معروف هست. برای اینکه یک گردشگر حرفه‌ای باشید، باید از مکان‌‌هایی سر در بیاورید که همه مردم توانایی رفتن به آن‌جا را ندارند یا اینکه اطلاعاتی درباره آن در وبسایت‌ها نیست. بهترین راه برای شناسایی چنین مکان‌هایی، مردم محلی هستند. مثلا دوست دارید به شمال ایران سفر کنید. به فرض اغلب مردم نام دریاچه عباس‌آباد مازندران را شنیده‌اند؛ اما کمتر کسی راجع‌به آبشارها و چشمه‌هایی که آب این دریاچه را تأمین می‌کنند اطلاع دارد. یا سفر به تایلند بسیار تکرار شونده است. برای همین شما باید مثلا سفر به کنگو را انتخاب کنید. پا به ناشناخته‌ها بگذارید. نترسید و ریسک کنید.

در سفرهای خارجی همیشه به یک (VPN) دسترسی داشته باشید

سرویس گوگل در هر کشور مطابق با استانداردهای آن کشور عمل می‌کند. درنتیجه اگر شما اهل ایران باشید و به هند سفر کنید، باید یک VPN داشته باشید و با انتخاب هند به عنوان کشوری که در آن هستید، بتوانید به اینترنت آن کشور و موتورهای جستجو دسترسی داشته باشید. داشتن اینترنت برای یک گردشگر در دنیای امروز ضروری است. شما اینچنین می‌توانید به تمام آدرس‌ها دسترسی داشته باشید و از راهنمای تور بی‌نیاز شوید.

یک وبلاگ، سایت یا صفحه تولید محتوای گردشگری داشته باشید

یکی از بهترین کارهایی که یک گردشگر حرفه‌ای می‌کند، در اختیار قرار دادن تجربیات سفر خود به دیگر افراد دنیا است. این کار می‌تواند برای یک مجله یا سایت خاص و برای کسب درآمد باشد، می‌تواند بدون دریافت هرینه از سمت نهاد خاصی به عنوان یک کار رایگان باشد. برای این کار شما باید یک دوربین خوب، خواه حرفه‌ای و خواه دوربین موبایل که عکس‌های واضح و باکیفتی می‌گیرد داشته باشید. سپس با داشتن یک صفحه در اینترنت، عکس‌های سفر خود را با نوشته و توضیحاتی اندک به مردم دنیا نشان دهید.

سبک سفر کنید

یک مسافر حرفه‌ای چندین چمدان و کوله به دنبال خود راه نمی‌اندازد. سبک سفر کردن یک مهارت است. گردشگران حرفه‌ای حتی در سفرهای خارجی هم تنها با یک کوله سفر می‌کنند. مثلا اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، اگر با کوله سفر کنید دیگر از اینکه در فرودگاه در صف تحویل چمدان قرار بگیرید خلاص خواهید شد. با وسایل کم سفر کردن گاهی باعث می‌شود شما نیازی به سر کردن در هتل، مسافرخانه یا هر اقامتگاه دیگر نداشته باشید و چادر بزنید. بسیاری از افراد به صورت کلی به همین شیوه سفر به کوله‌پشتی تمام سفرهای خود را پشت سر می‌گذارند که به آن‌ها در اصطلاح بک‌پکر (Backpacker) گفته می‌شود.

در ابتدا فقط برای یک یا دو شب اتاق رزرو کنید

یک گردشگر حرفه‌ای به سرعت در حال جابه‌جایی بین شهرها است. ممکن است در ابتدا مقصد شما استان گلستان باشد؛ اما در نهایت احتمالا به تمام شهرهای آن مثل گرگان، کلاله، بندر ترکمن، ترکمن صحرا، بندرگز، دلند و غیره خواهید رفت. پس بهتر است تنها برای دو شب اتاق رزرو کنید. چون معلوم نیست بعد از دو شب در کدام شهر هستید. در سفرهای خارجی نیز در صورت حرفه‌ای شدن و رفت و آمد زیاد می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر قصد سفر به شهرهای شمال کشور را دارید می توانید با اجاره ویلا از سفر مار کت در یک ویلای عالی اقامت داشته باشید.

خودتان را برای همه چیز آماده کنید

دوست داری گردشگر حرفه‌ای شوی؟

یک گردشگر حرفه‌ای می‌داند که احتمالا همه چیز مطابق برنامه‌ای که از قبل چیده پیش نمی‌رود. برای همین باید اطلاعات لازم درباره شهر یا کشوری که قرار است به آن سفر کند داشته باشد. اینکه مردم محلی به چه زبانی صحبت می‌کنند، واحد پولشان چیست، مکان‌های دیدنی آ‌ن شهر کجاست، چه چیزهایی در آن‌جا ممنوع است و اطلاعاتی از این دست. برای این کار می‌توان از سایت‌های مختلفی مانند سفرمارکت بهره جست. سفرمارکت به شما کمک می‌کند تا هر گونه اطلاعاتی که برای سفر به یک مکان نیاز دارید، مثل اطلاعات جامع گردشگری، بلیط هواپیما، رزرو تور، رزرو هتل، بلیط قطار و غیره را کسب کنید.

اگر شما پیش از سفر این اطلاعات لازم و حتی گاهی حاشیه‌ای را بدانید، قطعا با رخدادهای غیرمنتظره کمتری مواجه خواهید شد. هرچند در هر حال باید انتظار چالش‌هایی را در این مسیر داشته باشید. پس برای تغییر برنامه‌ها ذهنی باز داشته باشید و با محیط اطراف خود سازگار شوید.

مزایای گردشگر حرفه‌ای بودن

شما در حال زندگی در رویای بسیاری از آدم‌ها هستید. این اولین مزیت یک گردشگر حرفه‌ای است. بویژه اگر راهنمای تور باشید، اینکه در قبال زندگی در یک رویای پولی هم به شما پرداخت می‌شود هیجان‌انگیزتر خواهد شد. ملاقات با افراد مختلف از سراسر کشور و حتی جهان از دیگر مزایای گردشگری حرفه‌ای است. در کشور، شما دوستانی در انزلی، سنندج، بجنورد، ایرانشهر، بندرعباس، جهرم، سیرجان، اصفهان، اردبیل، قزوین و غیره پیدا می‌کنید و این بسیار جذاب است. اگر گردشگری بین‌المللی شوید، تبلیغ کشور مزیت بعدی است. شما می‌توانید مردم جهان را با ایران آشنا کنید و اطلاعات مفیدی از کشور به آن‌ها بدهید. در همین حال، شما در تاریخ، هنر و معماری متخصص خواهید شد و اطلاعات عمومی فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنید. تجربه هیجان و اتفاقات غیره منتظره که باعث تنوع در زندگی می‌شود نیز از دیگر مزایای گردشگری حرفه‌ای است.

یک راهنمای تور خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

زندگی اغلب اوقات بسیار کسالت‌بار است. برای فرار از این کسالت هر کس به فراخور روحیه خود راه حلی پیدا می‌کند. عده‌ای باشگاه و ورزش کردن را انتخاب می‌کنند. برخی رو به کارهای هنری و کلاس‌های مربوط به هنر می‌آورند و کسانی هم به دنبال خوش‌گذرانی با دوستانشان هستند. در این بین سفر رفتن نیز انتخاب تعداد بسیاری است. اما برای اینکه بتوانید در حین سفر کسب درآمد کنید، باید تبدیل به یک گردشگر حرفه‌ای شوید. مثلا راهنمای تور شدن را به عنوان شغل بر گزینید. برای این‌کار -که سختی‌های بسیاری هم دارد- شما باید در چند حرفه متخصص شوید. مثلا باید در زمینه تاریخ و جغرافیا و گردشگری تحصیلات آکادمیک داشته باشید با مدارک لازم را از موسسات دیگر دریافت کنید.

راهنماهای تور موقعیت خود را با داشتن دانش تخصصی از یک فرهنگ یا منطقه خاص نیز به دست می‌آورند و این توانایی را دارند که دانش خود را در دسترس مخاطبان خود قرار بدهند. پس شما باید در کنار این‌ها فعال و سرزنده باشید، توانایی مدیریت و تسلط بر اوضاع را داشته باشید و با افراد حاضر در تور ارتباط خوبی بگیرید. منظم و دقیق بودن از الزامات این حرفه است و در کنار این‌ها منعطف هم باشید. یک گرشگر حرفه‌ای می‌داند در شهر یا کشوری که به آن سفر کرده مهمان است و باید آداب و رسوم مهمانی را به جای آورد. اگر به عنوان یک گردشگر وارد یک محیط جدید شدید، رعایت فرهنگ مردم محلی ضروری است. شما حق تعیین قانون جدید یا رفتارهای هنجارشکنانه را ندارید. گردشگران حرفه‌ای به فرهنگ‌ها احترام می‌گذارند و قوانین را نمی‌شکنند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها