بازدید 6827

واکنش نتانیاهو به توافق اسرائیل با لبنان

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی توافق با لبنان بر سر ترسیم مرز‌های دریایی را «مشکوک» و «تسلیم شدن محض در برابر حزب الله» دانست.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ 01 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسبق و رئیس کنونی اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در یک گفت‌وگوی رادیویی گفت که توافق با لبنان بر سر ترسیم مرز‌هایی دریایی، توافقی مشکوک و تسلیم شدن محض در برابر حزب الله است.

وی که این مصاحبه را در آستانه برگزاری انتخابات کنست انجام داده است، افزود: «یائیر لاپید» (نخست وزیر) و «بنی گانتس» (وزیر جنگ) هیچ گاه به دنبال استخراج گاز از زیر دریا نبودند و به همین دلیل است که اکنون توافقی مشکوک را که «تسلیم محض در برابر حزب الله» است، امضا کردند.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با اشاره تلویحی به اینکه در صورت تصدی سمت نخست وزیری، این توافق را لغو می‌کند، تصریح کرد: «با این توافق همان کاری را خواهم کرد که با توافق اوسلو کردم؛ چرا که توافق اوسلو هم یک توافق تسلیم از جانب دولت چپگرا بود».

سند توافق نهایی ترسیم مرز‌های لبنان و فلسطین اشغالی، روز پنجشنبه هفته گذشته به امضای میشل عون رئیس جمهور لبنان و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رسید.

یک جولای ۲۰۲۲ (۱۰ تیر ۱۴۰۱) میلادی پارلمان بیست و چهارم (۲۴) و کابینه سی وششم (۳۶) رژیم صهیونیستی - که از انتخابات ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (۳ فروردین ۱۴۰۰) حاصل شده بود- با رأی اکثریت اعضای همین پارلمان (کنست) منحل شد. با رأی اکثریت اعضا مقرر شد انتخابات بعدی، امروز سه شنبه یکم نوامبر ۲۰۲۲ (۱۰ آبان ۱۴۰۱) برگزار شود که در واقع پنجمین انتخابات کنست در عرض چهار سال گذشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل