بازدید 2456
۲

کشف بیش از ۱۴ میلیون لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: این نیرو از ابتدای سال تا کنون حدود ۱۴ میلیون و ۸۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را از انواع شناور‌های سبک، سنگین، یدک کش و مانند آن کشف کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷ 01 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار عباس غلامشاهی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه فقط از یک کشتی ۱۱ میلیون و ۴۴۴ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در خلیج فارس کشف و توقیف شد، افزود: دریادلان نیروی دریایی سپاه در راستای رسالت پاسداری و حراست از منافع و منابع کشور جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از غارت منافع ملی با رصد اطلاعاتی هوشمندانه، شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت را در خلیج فارس که در آب‌های ساحلی یکی از کشور‌های همسایه اقدام به دریافت سوخت از شناور‌های سبک می‌کرد شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه در یکی از عملیات ها، یکی از تانکر‌های نفتکش قاچاق مربوط به این شبکه با پرچم و ثبت کشور پاناما به طول ۱۴۴ متر با ۲۱ خدمه غیرایرانی شناسایی شد، ادامه داد: این تانکر در آب‌های سرزمینی یکی از کشور‌های همسایه سوخت را تحویل گرفته و به منبع یکی از کشور‌های خارج از خلیج فارس انتقال می‌داده است که آن کشور هم متأسفانه این سوخت را در راستای اقدام علیه مردم مظلوم یمن استفاده می‌کرد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: این کشتی در مراحل مختلف و در آب‌های سرزمینی کشور‌های همسایه این کار را انجام می‌داده و دور از دسترس بوده است بنابراین طول می‌کشید تا محموله تکمیل شود؛ به محض این که تکمیل شد و قصد خروج از خلیج فارس و تنگه هرمز را داشت، آن را توقیف کردیم.

سردار غلامشاهی افزود: این کشتی با فرمان فرمانده نیروی دریایی سپاه و با حکم مقام قضایی توقیف شده است و در حال تحقیقات اطلاعاتی و نهایی هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سوال اینجاست که سوخت قاچاق ان از کجا تامین شده است؟؟؟
دوباره گران کنید قطعا درست می شه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دنبال لوله ای باشید که از یکی از پالایشگاه ها خروجی داره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل