بازدید 8108

جلسه نوبت عصر دادگاه متهمان حوادث اخیر تهران

جلسه دادگاه نوبت عصر رسیدگی به پرونده تعدادی از متهمان اغتشاشات اخیر در دادگاه عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴ 29 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری دانشجو، در نوبت عصر دادگاه، نماینده دادستان با حضور در جایگاه کیفرخواست متهم سامان صیدی را قرائت کرد و از ریاست جلسه درخواست اعمال اشد مجازات برای وی را خواستار شد.

متهم سامان صیدی فرزند تیمور به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح کلت کمری و شلیک سه عدد تیرهوایی به اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور در جایگاه قرار گرفت.

متهم عنوان کرد: در حوزه گرافیک کار می‌کنم.

قاضی از متهم پرسید: کسی که کار هنری انجام ‌می‌دهد برای چه دلیلی باید اسلحه گرم با خود به همراه داشته باشد؟

متهم صیدی گفت: آن سلاح را دوستم به من قرض داده بود.

قاضی از متهم صیدی درخصوص سلاح کلت کمری که در اختیار متهم بود، سوال کرد که این سلاح را از کجا آورده و در حال حاضر در چه محلی است که متهم گفت: سلاح برای من نبوده و الان هم نمیدانم کجاست چون آن را از پنجره به بیرون پرت کردم.

قاضی گفت: چرا اسلحه را از پنجره به بیرون پرتاب کردی؟

متهم صیدی گفت: به من گفتند که اگر ماموران بیایند شاید برای تو دردسر شود و من هم اسلحه را به بیرون پرتاب کردم.

در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان پاکدشت با حضور در جایگاه ضمن قرائت کیفرخواست پرونده متهم محمد بروغنی معروف به «ممد آلفا» و تشریح اقدامات خرابکارانه وی، از ریاست دادگاه خواستار اعمال اشد مجازات برای این متهم شد.

در ادامه جلسه دادگاه یکی از نیروهای حافظ امنیت شهرستان پاکدشت که مورد هجوم متهم بروغنی قرار گرفته بود، با حضور در جایگاه گفت: ساعت هفت شب بود که پس از دریافت ابلاغیه ماموریتی از سوی سلسله مراتب فرماندهی ناحیه برای پیشگیری از اقدامات خرابکارانه با در محل مورد نظر مستقر شدیم.

وی افزود: در ادامه جمعیتی در محل شکل گرفت. در لحظه‌ای دیدم که تعدادی از افراد به سمت ما آمده و قصد حمله به ما را دارند.

وی افزود: این فرد «متهم بروغنی» به همراه چند نفر دیگر دور من را گرفته و با در دست داشتن سلاح سرد قمه اقدام به وارد کردن چندین ضربه به بدن من کردند که برای جلوگیری از کشته شدنم، دست خود را بر روی سرم گرفتم و همین کار موجب پاره شدن تاندون‌های دستم شد. بعد اینکه من را زدند پیراهن من را درآورده و می‌گفتند که لختش کنید و از صحنه‌ها فیلم می‌گرفتند.

نیروی مضروب حافظ امنیت حاضر در دادگاه از ریاست جلسه خواستار اعمال اشد مجازات برای متهم شد.

در ادامه جلسه دادگاه، متهم محمد بروغنی با حضور در جایگاه گفت: من نمی‌دانستم که پشت این قضایا این مسائل قرار دارد.

وی افزود: من به دلیل استوری که دوستم در اینستاگرام گذاشته بود به خیابان آمدم و هیچ چیزی از سیاست سر در نمی‌آورم.

قاضی گفت: چرا از زمان زدن فرد حافظ امنیت مردم فیلمبرداری کردی؟ قصد داشتی تا فیلم را برای چه کسانی ارسال کنی؟

متهم بروغنی گفت: می‌خواستم به بچه‌ها نشان بدهم، من جوگیر شدم و آن کارها را انجام دادم.

قاضی گفت: برآورد خسارات شما و همدستانتان، ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فرمانداری پاکدشت، پنج میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان به شهرداری، ۱ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان به ناحیه مقاومت بسیج، ۸۰۰ میلیون تومان به پلیس و ۴۰۰ میلیون تومان نیز به اتاق اصناف است و ۴ دستگاه خودپرداز بانک‌ها را نیز تخریب کردید.

متهم بروغنی گفت: تقاضای عفو و بخشش دارم، من جو زده شدم و آن کارها را انجام دادم.
در ادامه جلسه نماینده دادستان شهرستان بهارستان با حضور در جایگاه کیفرخواست متهم ابوالفضل مهری فرزند ولی را قرائت کرد و از ریاست دادگاه تقاضای اعمال مجازات درخور کیفرخواست وی را طلب کرد.

متهم ابوالفضل مهری فرزند ولی، متهم به مقابله با حکومت اسلامی از طریق ایجاد حریق در وسیله مورد استفاده عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت کشور، با حضور در جایگاه گفت: روزی که من را دستگیر کردند آن روز مشروبات الکلی مصرف کرده بودم به دلیل بدحالی در جوی آب افتاده بودم که ماموران انتظامی من را دستگیر کردند.

قاضی خطاب به متهم مهری گفت: ۲۵ سطل زباله را آتش زدی فارغ از جنبه عمومی جرم، پولش را داری که به شهرداری بدهی؟

متهم مهری گفت: نه

در ادامه جلسه از دادگاه نماینده دادستان قرچک با حضور در جایگاه ضمن قرائت کیفرخواست متهم سعید شیرازی از ریاست دادگاه درخواست اعمال مجازات برای متهم را خواستار شد.

متهم سعید شیرازی فرزند علیرضا، متهم به افساد فی‌الارض از طریق تحریک و تشویق گسترده مردم به ارتکاب جرایم‌ علیه امنیت کشور و اخلال شدید در نظم با حضور در جایگاه گفت: تمام اتهامات خود را رد می‌کنم.

قاضی خطاب به متهم گفت: عمده مطالب منتشر شده در صفحه مجازی شما در اینستاگرام در خصوص آموزش ساخت نارنجک دست ساز و اهانت بوده است.

در پایان قاضی با اعلام ختم جلسه، جلسه بعدی دادگاه را روز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم