بازدید 10244
معاون وزیر صمت در نشست خبری مطرح کرد

فقط ۳ درصد از فروش کسب‌وکار‌ها از طریق اینستاگرام است/ پیش بینی ارزش ریالی فروش دیجیتال تا پایان سال چقدر است؟

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت گفت: ۸۵ درصد از کسب و کار‌های کشور از فضای مجازی و اینستاگرام به عنوان مکمل تبلیغاتی استفاده می‌کنند و این گونه نیست که همه فروش آن‌ها از طریق آن‌ها باشد، فقط ۳ درصد از فروش کسب و کار‌ها از طریق فضای مجازی است و ۹۷ درصد آن از راه‌های دیگر و پلتفرم‌های داخلی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳ 29 October 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ علیرضا شاه‌میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت امروز (شنبه هفتم آبان ماه 1401) در نشست خبری، با اشاره به آسیب کسب و کارهای مجازی و فیزیکی به واسطه اتفاقات اخیر اظهار داشت: در دو ماه گذشته کسب و کارهای مجازی و فیزیکی بسیاری آسیب دیده اند که به دلایل مختلف، اعم از فیلترینگ و شرایط خاص کشور و بعضا مشکل در پرداخت های اینترنتی بوده است. معاون وزیر صمت افزود: خسارت کسب و کارها از قطع اینترنت، دقیق قابل محاسبه نیست و یکی از راهکارها، حمایت از کسب و کارهای بزرگ و کوچک است.

شاه میرزایی با اشاره به برخی آمار ـ که غیرواقعی از زیان کسب و کارها با قطعی اینترنت ارائه شده ـ اظهار داشت: ۸۵ درصد کسب و کارهای کشور، از فضای مجازی و اینستاگرام استفاده می‌کنند و این گونه نیست که همه فروش آنها از طریق آنها باشد، فقط ۳درصد از فروش کسب و کارها از طریق فضای مجازی است و ۹۷ درصد آن از راه‌های دیگر و پلتفرم‌های داخلی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برخی پلتفرم‌های داخلی ما مستقیما به درگاه اینترنتی متصل هستند و ویژگی‌های دیگری نیز در این پلتفرم‌ها تعبیه شده که می‌تواند برای فروش خدمات و کالا مناسب باشد. کل فروش دیجیتال سال گذشته، ۱,۲۳۰ هزار میلیارد تومان بود که پیش‌بینی می‌شود، این عدد امسال با رشد ۱۳ درصدی به ۱,۳۰۰ هزار میلیارد تومان برسد که ۱۷ درصد از کل فروش در روش‌های مختلف در کشور را که حدود ۷ هزار هزار میلیارد تومان است، شامل می‌شود. 

معاون فاطمی امین خاطرنشان کرد: محدودیت در اینترنت فقط موجب تاخیر در خرید مردم می‌شود و تاثیری در میزان ۹۷ درصد فروش کالاها و خدمات از طریق پلتفرم‌های داخلی که در انواع مختلف از قبیل سایت‌های داخلی، شبکه‌های پوز، شبکه‌های پرداخت، پایانه‌های فروشگاهی و انواع و اقسام پلتفرم‌ها انجام می‌شود ندارد، زیرا روی پلتفرم‌های داخلی است و به همین دلیل، باید از فضای تجارت الکترونیکی داخلی کشور حمایت کنیم.

فقط سه درصد از فروش کسب‌وکار‌ها از طریق اینستاگرام است/ پیش بینی ارزش ریالی فروش دیجیتال تا پایان سال چقدر است؟

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود درباره کد رهگیری کالاها اظهار داشت: در لوازم یدکی تاکنون ۳۳۰ میلیون کد رهگیری صادر شده که این رقم در سال گذشته، کمتر از ۱۰۰ میلیون کد رهگیری بود و با احتساب محصولات دخانی به هفت میلیارد کد رهگیری رسیده است.

کارت‌های اعتباری خرید در راه است

وی تصریح کرد: دولت برای ایجاد تقاضا و رونق کسب و کارها در نظر گرفته است با همکاری بانک‌ها در سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان، کارت‌های اعتباری خرید به مردم اختصاص دهد که مردم نسبت به خرید کالاها و خدمات اقدام کرده و بعد از آن هزینه آن را در قالب اقساط پرداخت کنند.

شاه میرزایی همچنین گفت: تعداد شناسه کالا در سال جاری به حدود ۹۵۰ هزار شناسه می‌رسد و سامانه‌های کالاها و خدمات به سامانه انبارها در سامانه جامع تجارت متصل می‌شود.

به گفته معاون وزیر صمت، برای شفاف‌سازی جریان کالا و خدمات ۶۳۵ هزار کد نقش در کشور داریم که کد رهگیری برای کالاها و خدمات در سامانه اطلاعات وارد می‌کنند که این سامانه به سامانه جامع تجارت متصل است و بنابراین، می‌توان به بحث قاچاق کالا و احتکار و انبارهای کالاها مرتبط شد که کالاهای قاچاق شناسایی می‌شوند.

معاون وزیر صنعت در مورد ترمیم قدرت خرید مردم گفت: در مذاکراتی که با چند بانک عامل انجام گرفته، قرار شده کارت‌های اعتباری خرید تا سقف ۱۰ میلیون تومانی و تا سقف کل اعتبار پنج هزار میلیارد تومان به مردم داده شود تا تقاضای مؤثر در جامعه تقویت گردد.

وی گفت: کالابرگ الکترونیکی یکی از طرح‌هایی است که نیاز کشور است؛ اما کارت خرید اعتباری ارتباطی به آن ندارد و کالابرگ الکترونیکی تصمیم کل دولت خواهد بود که با همکاری وزارت صنعت، وزارت رفاه و سایر مجموعه‌ها انجام خواهد شد، اما کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی برای تقویت کسب و کارها و تقویت تقاضای خانوارها در نظر گرفته می‌شود.

شاه میرزایی اظهار داشت: سامانه فروشگاهی که در نظر گرفته شده است، متصل به سامانه انبارهای فروشگاه خواهد بود و همچنین در بخش فروش لوازم خانگی، باید خدمات پس از فروش و گارانتی که به مصرف‌کننده می‌دهند، دارای کد رهگیری داشته و قابلیت پیگیری باشد . در این باره باید گفت، تاکنون دو نوبت فراخوان برای اتحادیه‌ها صادر شده است تا گارانتی که به مردم ارائه می‌کنند، قابل پیگیری و رهگیری باشد.

جدیدترین خبر از اجرای کالابرگ الکترونیکی در ۴ شهر

وی بیان کرد: اگر کالابرگ الکترونیکی راه‌اندازی شود، با کارت‌های موجود بانکی دست مردم خواهد بود و قرار نیست کارت جدیدی صادر شود، اما کارت خرید اعتباری که در همه جای دنیا مرسوم است ـ که مردم اول کالا خرید می‌کنند و در آخر ماه پولش را می‌دهند ـ نیاز فعلی کشور است و در راستای تقویت تقاضای مردم خواهد بود.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: در حال حاضر ۵۸۰۰ فروشگاه به سامانه‌های الکترونیکی و نظارت متصل شده و ۱۰ هزار فروشگاه دیگر هم در حال اتصال است و تا آخر سال، شمار بسیاری از فروشگاه‌ها به سامانه نظارت متصل می‌شوند.

شاه میرزایی اظهار داشت: طرح اجرای کالابرگ الکترونیکی در چهار شهر گرمسار، آبیک‌، دماوند و فیروزکوه اجرا شده و از نظر مجهز بودن سامانه‌های الکترونیکی از خیلی از کشورها جلو هستیم.

به گفته وی، ۱۲ هزار قلم کالا در فروشگاه‌هایی که به سامانه نظارت الکترونیک وصل هستند ارائه می‌شود؛ اما اقلامی که قرار است از طریق کالابرگ الکترونیکی به مردم ارائه شود، در ۴۰۰ هزار فروشگاه ارائه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۴۹
یکی از بزرگترین مشکلات ما اینه همه نفرات وزارتخونه ها ونهادها از آبدارچی تا بالاترین شخص همه کارمند و حقوق بگیر دولتند و هیچ کدوم درک درستی از کارآفرینی ویا ایجاد کسب و کار خصوصی ندارند .
تصمیماتی هم که می گیرند معمولا فقط باعث دردسر و ازبین بردن کسب وکارهای خصوصی میشه البته روی حقوق وزندگی خودشون هیچ تاثیری نداره ودرامدشون رو ازطریق رانت و حقوقها و پاداشهای آنچنانی تامین می کنند.
آقای شاه میرزایی حضرتعالی معاون وزارت صنعت وتجارت هستید یا سخنگو وتوجیه گر محدودکنندگان اینترنت؟؟؟؟؟ ولو کار آنها موجه هم باشه توجیه گریش به شما نیومده.شما برو بکارخودت برس مرغ با قیمت غیر یارانه ای هم که اعلام کردید پیدانمیشه.
مسدود کردن و واتس آپ اینستاگرام ضربه بزرگی به آمریکای بی شرف است
حناق که نیست بگو سه درصد
90 درصد اقتصاد کشور دست دولت و شرکت های دولتی و شرکت های مرتبط با نهادهای حکومتی هست.
میمونه 10 درصد که به بخش خصوصی مربوط میشه که با فرض اینکه حرفتون درست باشه 3 درصد اقتصا کشور میشه 30 درصد اقتصاد بخش خصوصی که به اینستاگرام وابسته بود. ضمنا در خصوص واتس آپ هم درصد میدادی بد نبود.
واقعا اینجایی که اینا کار میکنن یا زندگی میکنن کجاست
شاید محل زندگی ما اشتباهه!!؟؟؟؟؟
ایرادی ندارد پس لطفاً شماره کارت بدم پول همون سه درصد رو واریز کنید من ماهانه تمام درآمدم از اینستا بود تقریبا به خاک سیاه نشستم
تا چند هفته دیگه تجهیزات استارلینک عین نقل و نبات در کشور پخش می شه شما هم بمونید با فیلتر نتتون هر چی دوست دارید فیلتر کنید فعلا که روبیکاتون با اعلام گوگل منفجر شد
شما بفرمایید ۳ درصد. که می‌فرمایید یعنی چند تومان؟؟؟!!! از نگاه شما که حقوق نجومی بگیر هستید کسب و کار مردم بی اهمیت هست که براحتی از کنار آن می‌گذرد...
چند درصد نرخ بیکاری را در یک سال توانستید کاهش دهید که به این آسانی از این عددکه خود جای تامل دارد را حذف می کنید؟ مگر فقط اینستاگرام هست؟ وضعیت نابسامان است و دوستان مدیر خود را گول می زنند و پس از تحویل مدیریت خود اپوزیسیون خواهند شد.
نیروگاه اتمی بوشهر هم فقط ۳ درصد برق کشور رو تامین میکنه .با اون هم کاش همینطوری برخورد میکردین .
سه درصد کسب و کار هائی که ثبت میشود از طریق اینسگرام است ولی همه میدانید و میدانیم که تقزیبا نودوپنج درصد این نوع کسب و کارها که اغلب حانگی هستند ثبت نمیشوند و غیر رسمی هستند
جناب معاون انشالله که در در خواب است و خدای تکرده خودش را بخواب نزده تا آمار ساختگی را توجیه کند.
به اقرار آقا حد اقل 3درصد به بیکاران اضافه شد
۳درصد ؟خدا کنه
بعد این حمایت میشه مثل حمایت هزار میلیاردی از صدا و سیما؟به اسم کسب و کار به کام دیگرانظظ؟
آیا همان سه درصد را که بیکار کردید کم هستند ؟؟؟؟

هر چند که بیکاران اینترنتی چندین میلیون نفر میباشند !!!!!

و اگر فرزند بیکار و ناامید و عصبی و تحصیلکرده خودتان هم

جزو این افراد بود و امکان و شانس دیگری نداشت، باز هم

همینطور بی تفاوت توجیه و تفسیر و ماستمالی و ماله کشی

می کردید ؟
اقای وزیر خیلی زرنگی دارد حساب میکند مجموع دیجی کالا . اسنپ سایتهای مشابه را به هم جمع زده است یک عدد ریالی پیدا کرده است با فرض درستی اش هم فلان کشاورز عسل فروش یا فلان مزون مانتو را داری با چی مقایسه میکنید. از نظر تعداد مقایسه کنید و ادمهای درگیر به کار نه ارزش ریالی جناب وزیر زیرک . مردم را بکشید هم روبیکا نمینواند جای اینستگرام را برایشان بگیرد. در کوتاه مدت بستن اینستاگرام شاید به نفع تان باشد ولی در دراز مدت فقط نولید ناراضی میکند یا اصلا مهم نیست ؟
همون چندرغاز یارانه رو هم میخوان یجوری بمالند بره
حالا چرا گوگل ترنسلیت و گوگل مپ رو فیلتر کردید؟
انتقام روبیکا رو خوب گرفتید دمتون گرم
البته 3 درصد دروغه
می تونست بگه 2 درصد! مگر دروغ شاخ و گوش داره

حتی همین 3 درصد هم بیکار بشن، فروش تولید کنندگان بزرگ به شدت کاهش پیدا می کنه و حدود 1 میلیون خوانواده چیزی نزدیک به 4 میلیون نفر از اقتصاد کم بشه یعنی رشد اقتصادی به منفی 8 درصد میرسه
منتظر استارلینک میمانیم
کلا با امارهای مندراوردی دوست دارن مردم پ عصبانی کنند
فقط از اینترنت و شبکه اجتماعی مردم کسب و کار نمی کنند که متوجه هستید؟
سایت اکو ایران
بشکلی بسیار بد اغتشاش اقتصادی را در دستور کار قرارداده و به بهانه کار کارشناسی القا تفکرات کاملا منفی و همچنین خط دهی خروج سرمایه از بورس را کلید زده است.
با توجه به اینکه شما رسانه ای در راستای حمایت از نظام هستید اقدامی کنید
دلیل بسته شدن خدمات گوگول در ایران چیست؟
گوگول نرم افزار روبیکا رو از لیستش خارج کرده...و به این علت ۸۰ میلیون موبایل در ایران از خدمات به روز رسانی و غیره که گوگول ارایه میکنه محروم شدن اونم توسط خودمون
.....مثل این میمونه که کسی از ما پراید نخره....ما هم مثلا بنز نخریم!!!! این جهالت ها صنعت کامپیوتر و کسب و کار اینترنتی را به نابودی میکشه به زودی...
این وزیر صمت کدوم کشوره؟ آمارش مال کجاست؟ تاحالا یه سفر ایران اومده؟
پس بحث و مشکل مالیات نپرداختن کسب و کارهای اینستاگرام و واتس اپ نیست!

این را همه می دانند که شرکتهای معظم با شبکه عرضه انحصاری حتی بیشتر از کسب و کارهای منفرد در شبکه های اجتماعی فعالند. چون فرصت و امکان ارتباط با مشتری ها را بیشتر می کند.
گرچه حتی یک کسب و کار کوچک هم ممکن است در دیوار. شیپور. و سایتهای مشابه چندین تلاش داشته باشد و اگهی بگذارد تا درامد داشته باشد، اینستاگرام. واتس اپ نمونه های بزرگترین و پر استفاده ترین شبکه ها هستند و هر کس که بصورت موردی کاری عرضه می کند هم می تواند امیدوار به فعالیت باشد.

بعلاوه صرف ایجاد محدودیت بی پایان ،تاثیر روانی منفی بر کاربران دارد. چه کاسب فروشنده، یا خریدار و چه کسی که جهت سرگرمی یا یادگرفتن از انها استفاده می کند .
شما بگو اینستاگرام سهمی در اقتصاد نداره!
یک زمانی هم محمود احمدی نژاد می گفت میوه فروشی سر کوچشون قیمت ها را خوب میده!
فعلا چیزی که راحت میشه انجام داد حرف زدن بدون پشتوانه هست.
خسته نباشید.
فقط 3% حالت خوبه ؟ حتما وزیر میشی
آقای معاون وزیر صمت واقعا برات متاسفم.این اماردرصد ها را بگو از کجا اوردی!؟
مصرف روزانه آب تهران ۳ میلیون و صد هزار متر مکعب است
ذخیره آب پشت سدهای منتهی به آب تهران ۳۵۲ میلیون متر مکعب است
اگر امسال برف نبارد احتمالا بهار تا تابستان ۱۴۰۲ تهران آلوده گرفتار کم آبی خواهد شد و قیمت مسکن در تهران کاهش خواهد یافت
خداوند درد و زجر و ناله دل مستاجرهای تهرانی که کارمند دولت هم نیستند شنید خداوند تبعیض نمیگذارد واقعا حکیم و شنواست
معاون محترم وزیر صمت ، دقت کن . مرسی عه
جناب معاون چگونه این سه درصد ادعائی را سنجش فرموده اند . اگر فعالیتهای کسب و کار در اینستاگرام جائی ثبت میشود و ایشان این آمار را استحراج فرموده اند ؟ بفرمایند 97 درصد مابقی چگونه سنجش شده و حال آنکه هنوز امور مالیاتی مدعی است که به میزان مبالدلات واحد های صنفی و تجاری دسترسی ندارد؟
اگر جناب معاون در وزارت سمت موفق به دسترسی به همه اطلاعات و معاملات شده چرا این اطلاعات را به امور مالیاتی نمیدهد تا عدالت مالیاتی برقرار شود و بفرمایند از احتکار این اطلاعات مشکوفه چرا دولت را محروم کرده است ؟
کاش دولت محترم از این معاون وزیر معجزه گر که موفق شده همه اطلاعات کسب و کار های رسمی و غیر رسمی و حتی میزان کسب و کار های اینستاگرامی را با اینهم دقت شناسائی و سنجش بنماید قدر شناسی کند و در مست های بالاتری از ایشان بهره بگیرد تا امور مالیاتی هم از آمار ایشان بهرمند شود و عدالت مالیاتی برقزار شود . ولی اگر حالی بندی کرده باشد باید دولت محترم این مغاون را برکنار کند تا عبرتی یباشد برای سایر مدیران و پرهیز از حالیبندی
پلتفرم داخلی رو خوب اومدی استاد . کاملا عیان است مشکلات فضای کسب و کار و اقتصاد مردم چرا اینقدر نابسامان است . مردم چوب مدیریت کیلویی و بدون دانش و بر اساس روابط را میخورند . مدیریتی که نه بهره وری دارد نه مبتنی بر آمار و داده های درست کار میکند .
خداوند کمک کنند مردم از این منجلاب نجات پیدا کنند انشالله .
مرد حسابی دنیا داره در بستر فضای مجازی تجارت می‌کنه چی میگی واسه خودت.
افسوس که ایشون شده معاون وزیر..!!!!... دنیا به سمت کسب و کار در دنیای دیجیتال حرکت میکنه و ایشون سر در برف کرده!
من فکر میکردم خیلی کمتر از سه درصد باشه
سه درصد رقم زیادیه
این چه مقایسه ایه؟ اولا اصلا مقایسه ایسنتاگرام با شبکه پوز یا پرداخت داخلی درست نیست. اینستاگرام شبکه پیام رسانیه نه پرداخت! دوما، اون مشتری که در شبکه پرداخت یا پوز داخلی پرداخت انجام میده قبلا در اینستاگرام جذب شده بود. وقتی اینستاگرام بدون جایگزین از دسترس خارج میشه طبیعتا پرداخت در شبکه داخلی هم کاهش پیدا میکنه.
گویا مسئله درست فهم نشد.
3 درصد از طریق اینستاگرام، چند درصد واتساپ؟؟؟ اونم آتیش زدیم به مالمون 2 درصد. کلا 5 درصد کافیه؟؟ 5 درصد بازار از نون خوردن افتادن، چند میلیون نفر از جمعیت و چند خانوار میشن این فقرای جدید؟؟؟؟ در این وانفسای عدم تولید اشتغال و عدم سرمایه گذاری در این جهت تعدادش به چشمتون نمیاد؟؟؟؟ دارین فقر رو ریشه کن میکنین یا سفره ها رو جمع و فقرا رو زیاد میکنین؟؟ خسته نباشید با این مدل حکمرانی
خب بعله. گردش مالی غولهایی مثل اسنپ و دیجی کالا رو حساب می کنن، معلومه کسب و کار یک میلیون نفر دیگه 3 درصد این دوتا هم نیست. ولی کی مهمه؟ یک میلیون نفر که زندگی شون از اینستا می گذشت یا این دو غول بازار دیجیتال؟
فقط ۳ درصد از فروش کسب‌وکار‌ها از طریق اینستاگرام است
نمیدونم ولی بابد دید این 3 درصد از ۀحلظ آماری چند نفر مشغول به کار هستن
اشتباه می کنند هیچ کسب و کاری روی اینستاگرام نبود اینها هم که میگن تبلیغات رسانه های بیگانه اس
چقدر این روزها هرکسی از راه میرسه از خودش امار در میاره. امار های شما روی اعصابه.
خدایا سرمون رو به کدوم دیوار بکوبیم؟؟؟؟
پس به فیلتر ادامه بدید 3 درصد که عددی نیست این 3 درصد هم فدای حسن تدبیرشما بذار اینا فداشن تا شما ا....
شاید از نظر حجم جابجایی پول این 3 درصدت درست باشه که اونم بعیده، از نظر تعداد افرادی که کسب درامد دارند چطور؟؟ ضمنا بازم به فرض حرف درست باشه الان خرج اون 3 درصد رو دولت میده؟؟
وزیر ارتباطات تحصیل کرده شریف و استرالیاست فرد بی سوادی نیست
نه میلیون نفر در کسب و کار الکترونیکی اینستاگرام شاغل بوده اند اونوقت تنها سه درصد فروش این کسب و کارها الکترونیکی بوده .؟!!!!!!!!!! آخه یک... بگید که باور پذیر باشه !!!!!!!!!!!!!!
اصلا بگو طلا! بگو جواهر! نمیـــــــــــــــــــــــــخوایــــــــــــــــــــــــــــــم تا اینترنت رو محدود کردید هیچ پلت فرم داخلی نمیخـــــــــــــــــــــوایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــمممم ! همونطور که پرایــــــــــــد نمیخوایم!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست