بازدید 12309

ادعای عجیب ناسا درباره توده گاز متان بر آسمان تهران!

رسانه ها از ابر غول‌آسای گاز متان در آسمان تهران خبر داده و به تصاویر ماهواری ناسا استناد کرده اند.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ 29 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اقتصاد نیوز، براساس خبر منتشر شده توده‌ای از گاز متان به ابعاد نزدیک به «پنج کیلومتر» در جنوب تهران مشاهده شده است. ناسا می‌گوید این ابر غول‌آسا مربوط به یکی از مکان‌های دفع زباله کلان‌شهر تهران است. براساس این گزارش، ناسا تاکنون ۵۰ نقطه را به عنوان منشا انتشار گاز متان در جهان شناسایی کرده است، جنوب تهران یکی از این نقاط است.

اما حسین حیدریان، معاون پردازش و دفع سازمان پسماند شهرداری تهران به اکو ایران می‌گوید: در مرکز آراد کوه ۶۰ سال است که زباله‌ها پردازش و دفن می‌شود و اگر به ایجاد ابر متان بود در این مدت نیز باید این ابر دیده می‌شد.

او ادامه می‌دهد:‌در گذشته ما در آراد کوه دفن مطلق داشتیم که از دهه ۸۰ میزان دفن مطلق کاهش داشته و در حال حاضر بیشتر زباله‌هایی که به آراد کوه می‌رسد پردازش می‌شود و و بخش آلی زباله نیز را به صورت هوازی تبدیل به co2 می‌کنیم و تولید متان به اندازه‌ای نیست که ابری ایجاد کند.

حیدریان اضافه می‌کند: اگر متان به تراکم ۱۵ درصد برسد منفجر می‌شود و به همین دلیل تراکم این گاز همیشه زیر ۵ درصد است که ابری در این میزان تراکم ایجاد نمی‌شود.

او با اشاره به طول ۵ کیلومتری ابر دیده شده نیز می‌گوید:‌با توجه به این که در منطقه جنوب تهران شاهد جریانات هوایی افقی و عمودی هستیم و وزش باد شدید غلظت گاز نداریم و پراکنده می‌شوند.

حیدریان معتقد است که، چون اطلاعات ناسا براساس تصاویر ماهواره‌ای است ممکن است ابر مشاهده شده ابرمتان نباشد که این موضوع باید بررسی شود، اما قطعا مربوط به مجموعه آراد کوه نیست و فعالیت‌های این مجموعه چنین ابری را ایجاد نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۶
چه کسانی مدیر شدن تو مملکت . مرد حسابی این سنسور سنجنده جدید کلا چند ماهه اضافه شده به سیستم سنجش از دور ناسا بعد میگی چرا قبلا ندیدین ابرو ؟ دوم اینکه سنسور به صورت ویژوال ندیده که رو غلظت پونزده درصد تشخیص بده . طیف سنجی کردی رو غلظت خیلی پایین گرفته . خداوکیلی اینا رو بچه ترم سه هر رشته مهندسی تو شوت ترین واحد های دانشگاه آزاد بلده شما رو از کجا آوردن مدیر کردن ؟ سوادت در حدتفسیر اینه که باد اینو می بره !
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
حالا فکر کن اینایی که تو دانشگاه‌ها هم و غمشون شده برداشتن روسری و رفتن تو سلف همدیگه و فحش‌های ناموسی و... فردا بشن مسئول چه گلی به سر ممکلت میزنن
دقت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
حرص نخور نگفته نیست بلکه تکذیب کرده و خدا را شکر هر چی تکذیب میشود یعنی هست. مثل نبود تورم و نبود گرانی و وجود آزادی مطلق و ...
ادعا!!!! خوب داداش هستش که میگه اون علمش ررو داره شما نمی بینی موضوع دیگریست
چرا تکذیب می کنید؟ این موضوع جدی است و حسگرهای فضایی دروغ نمی گویند و بروید و اشکال را برطرف کنید. متاسفانه این مریضی "تکذیب کردن" دامنگیر همه ابعاد این کشور شده است.
ناسا اشتباه میکنه ولی ما راست میگیم... مثل هزاران راست گویی هاس که در طول این چند سال داشتیم.،.
داستان تکراری کی بود کی بود من نبودم
پس دلیل بوی بد که سالی چند بار توی تهران پخش میشه همینه.
یک بار کارشناسان ژاپنی رو هم آورده بودند که منشا بو رو پیدا کنند که ظاهراً موفق نشدند.
با اولين سرماي هوا بوي گندش هم درمياد
این آقای معاون پردازش را ناسا استخدام کنه. بیشتر ااز دانشمندان ناسا معلومات داره
کلا اروپائیها دروغگو هستن وما حسنعلی راستگو
ناسا چی حالیشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
آقا رضا ناسا بی سواد که چیزی حالیش نیست همه کمالات را مسئولین ما یکجا دارند!!!!!
وقتی در مملکی تمام همو غم دانشجوی ارتباط با جنس مخالف به جای درس تحصیل تخصص اونم دانشگاه برتر کشور کاری به تفکر کسی نداریم ولی اینکه در این سی سال یک بار بخاطر سطح پایین اموزشی تظاهرات نشده عجیبه
این مساله جدال لازم ندارد اگر ناسا درست می گیه خوب باید تشکر کنیم و اصلاح و اگر اشتباه می کند جای نگرانی ندارد چرا دوست داریم بی جهت به سرو کله هم بپریم
این یه فاجعه‌ی زیست‌محیطی جدیده. برای حلش می‌تونید برای دانشمندای ناسا کیفرخواست بین‌المللی صادر کنید و از آمریکا درخواست کنید برای محاکمه بفرستدشون ایران.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل