بازدید 5274

خاویار بولگا چیست و چه خواصی دارد

خاویار به دو دلیل اصلی گران است. دلیل اول اینکه از ماهیان خاویاری استحصال می شود که رو به انقراض هستند. دلیل دوم اینکه سن بلوغ ماهیان خاویاری بالاست. یعنی یک ماهی بلوگا برای تولید خاویار به حدود ۱۲ سال صبر نیاز دارد.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰ 27 October 2022

خاویار بولگا چیست

ماهیان خاویاری از جمله گونه های آبزی کم نظیر هستند و خاویار بلوگا درجه یک که از قدمتی چند ده هزار ساله برخوردارند که به دوره ابتدای کرتاسه بر می گردد.

اما سوال اینجاست که خاویار بولگا چیست که باید گفت ماهیان خاویاری از دیرینه بیش از عصر دایناسورها یعنی ۲۵۰ میلیون سال قبل یکی از با ارزش ترین آبزی آن جهان هستند که خاویار بلوگا اصل در دریای خزر به عنوان بزرگترین منشا ماهیان خاویاری در جهان که بیش از ۸۰ درصد خاویار جهان را تامین می کند.

خاویار بولگا چیست و چه خواصی دارد

خاویار چه شکلی است

خاویار دارای قدمت چندین ساله دارند و برخی معتقد هستند این ماهیان به حدود 100 سال پیش مربوط هستند و از دوران ژوراسیک به بعد بوده اند.

برخی از افراد به دنبال این هستند که خاویار چه شکلی است که باید گفت این ماهی ها در آن زمان دارای شکلی متفاوت از زمان فعلی بوده است و طی فرایندهای مختلف این موجودات تکامل یافته اند و به شکل خاویاری که امروزه می شناسیم در آمده اند.

خاویار بولگا چیست و چه خواصی دارد

خاویار با چی بخوریم

ماهی اوزون برون، فیل ماهی، شیپ، ماهی روسی و ایرانی از غنی ترین ماهی های خاویاری می باشد. این گونه ها بیشتر در نقاط آبی گرمسیری هستند. بیشترین حجم خاویار در دریای خزر وجود دارد. مهم ترین نکته در خصوص این نوع ماهی آن است که خاویار با چی بخوریم تا ویتامین های بیشتریجذب کند.

خاویار بولگا چیست و چه خواصی دارد

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست