بازدید 1756

شمار قربانیان انفجار مین در سال جاری در افغانستان

بنیاد آمارهای صلیب سرخ اعلام کرد که در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی ۳۹۲ واقعه ناشی از انفجار مین‌های باقی‌مانده از جنگ افغانستان در این کشور ثبت شده که درپی انفجار آن ۹۰۲ تن کشته و یا زخمی شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷ 25 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رادیو فرانسه می گوید : آمار این اداره نشان می‌دهد که ۸۵ درصد قربانیان، غیرنظامیان و ۴۰ درصد آن ها کودکان بوده‌اند.

قاری نورالدین رستم‌خیل، رئیس اداره انسجام مین‌روبی افغانستان نیز روز دوشنبه ۲ آبان گفته که در مدت یک‌سال شمار زیادی از شهروندان افغانستان قربانی انفجار مین‌ها شده‌اند.

وی تاکید کرده که بیشتر قربانیان مین‌ها و مواد منفجره باقی مانده از جنگ را کودکان تشکیل می دهند و تنها در مدت دو ماه اخیر یازده مورد انفجار مین ها در ولایات مختلف به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی اداره انسجام مین‌روبی افغانستان، ۱۱ مورد انفجار مین و مواد منفجر نشده در دو ماه اخیر ۹ کشته و ۱۵ زخمی برجا گذاشته است.

با این وجود، این اداره موفق شده که در یک سال گذشته، ۸۶ کیلومتر مربع زمین را از وجود مین‌ها و مواد منفجره پاک‌سازی نماید و ۶۰۰ کیلومتر مربع مساحت دیگر نیز تحت کار این اداره قرار دارد.

رستم خیل می‌گوید که در بخش مین روبی در یک سال اخیر هیچ نهاد و یا کشور خارجی با افغانستان همکاری نکرده است.

از سوی دیگر، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان گفته که از اول سال ۲۰۲۲ میلادی به این سو شمار قربانیان مین ها در این کشور افزایش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل