بازدید 2302

ابوالفتح: تهدید آنچنانی متوجه برجام نیست

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: تهدید آنچنانی متوجه برجام نیست چون برجام اصولا در مسیر رسیدن به توافق نبوده که حالا بخواهد تغییری در وضعیت آن رخ دهد.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹ 24 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، اروپا و آمریکا تلاش دارند پرونده جدیدی را علیه ایران راه اندازی کنند، از این رو به بهانه همکاری های منطقه ای ایران و روسیه، مدعی هستند ایران با ارسال پهپاد، به مسکو در جنگ با اوکراین کمک می کند. حال این سوال پیش می آید که در وضعیت پیش آمده آیا امکان احیای برجام وجود دارد؟

امیرعلی ابوالفتح در گفتگو با نامه‌نیوز درباره افزایش تنش ها میان ایران و غرب و اثر آن بر احیای برجام گفت: برجام خیلی مشکلاتش فراتر از این حرف هاست که با صادرات پهپاد و بدون صادرات پهپاد، با اعتراضات و اغتشاشات و بدون اعتراضات و اغتشاشات بخواهد مشکلش حل شود.

وی افزود: دو ماه است که موضوع صادرات پهپادهای ایرانی به روسیه از سوی اوکراین و کشورهای حامی آن مطرح می شود اما قریب به یک سال و نیم مذاکرات احیای برجام در جریان بوده و هنوز این مذاکرات به نتیجه نرسیده است بنابراین چه موضوع پهپادها باشد و چه نباشد دردی از برجام دوا نمی شود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تأکید کرد: کشورهای غربی مدعی هستند ایران به روسیه پهپاد می دهد اما با وجود تکذیب تهران و مسکو، شاهد هستیم اخیرا اروپا علیه ایران تحریم هایی را وضع کرد و ایران نیز در مقابل پاسخ‌هایی داد. در واقع مناسبات بین ایران و غرب رو به متشنج شدن گذاشته و بین دو طرف دلخوری ایجاد شده است.

وی افزود: با این حال، نمی توان گفت اگر موضوع پهپاد نبود مذاکرات برجامی به نتیجه می رسید. معتقدم اگر قرار بود این مذاکرات به نتیجه برسد تا به حال این اتفاق می افتاد. البته الان برجام هم در یک وضعیتی است که همه دارند از آن عبور می کنند یا با همین وضعیت بلاتکلیفی برجام همه دارند می سازند.

ابوالفتح اظهار کرد: هم ایران به این نتیجه رسیده است که با همین وضعیت بلاتکلیفی برجام باید بسازد و هم آمریکا به چنین جمع بندی رسیده است. در مجموع تهدید آنچنانی متوجه برجام نیست چون برجام اصولا در مسیر رسیدن به توافق نبوده که حالا بخواهد تغییری در وضعیت آن رخ دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی