بازدید 1907

افزایش سرعت وزش باد در غرب و مرکز کشور

کد خبر: ۱۱۴۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 23 October 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در جریان تشریح آخرین وضعیت جوی کشور،‌ برای استان‌های ساحلی خزر، بخش‌هایی از شمال غرب، شمال استان‌های همدان، کرمانشاه، قزوین، ارتفاعات البرز،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت آینده بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید را پیش‌بینی کرد و گفت: فردا،‌ دوشنبه، دوم آبان ماه، علاوه بر مناطق مذکور گستره این بارش‌ها به دامنه جنوبی البرز می‌رسد.

وی از احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز خبر داد و عنوان کرد: روز سه‌شنبه اما بارش‌ها در نیمه جنوبی استان اردبیل، سواحل خزر،‌ ارتفاعات البرز،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه می‌یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: با توجه به این شرایط دریای خزر مواج خواهد بود و روز چهارشنبه این بارش‌ها به غرب دریای خزر محدود می‌شود، اما روز پنجشنبه همچنان نیمه شرقی آذربایجان شرقی،‌ گیلان، نیمه غربی مازندران، استان اردبیل،‌ بخش‌هایی از قزوین،‌ زنجان و البرز نیز بارش پراکنده را تجربه خواهند کرد.

رفیعی با بیان اینکه طی دو روز آینده به سبب افزایش سرعت وزش باد در غرب و مرکز کشور، شاهد خیزش گرد و خاک خواهیم بود،‌ گفت: در این مناطق کاهش کیفیت هوا را نیز پیش‌بینی می‌کنیم.

وی وضعیت آسمان پایتخت برای امروز، یکم آبان ماه را قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک خواند و اعلام کرد: تا اواخر وقت احتمال بارش پراکنده در تهران وجود دارد و در گرم‌ترین ساعات بیشینه دما به ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: دمای پایتخت نسبت به روز گذشته دو درجه کاهش خواهد داشت؛ همچنین کمینه دما امروز به ۱۶ رسید. خنک ترین مرکز استان امروز شهرکرد با دمای کمینه دو درجه بالای صفر،‌ همدان با سه درجه،‌ کرمان،‌ اردبیل و شیراز نیز دمای کمینه شش درجه بالای صفر را تجربه کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل