بازدید 4763

آمادگی ترامپ و بایدن برای دوئل ۲۰۲۴

جو بایدن رئیس جمهوری کنونی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا که هر دو رقیب یکدیگر در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا بودند اکنون در مصاحبه و همایش هایی بطور تلویحی از قصد و آمادگی حضورد مجدد در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ 23 October 2022

به گزارش تابناک، جو بایدن در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی «ام.اس.ان.بی.سی» آمریکا گفت که وی هنوز تصمیم رسمی برای حضور دوباره در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نگرفته است، اما قصد انجام آنرا دارد.

در مصاحبه اختصاصی این رسانه تصویری آمریکایی از وی پرسید: شما و حزب دموکرات آماج حملات مخالفان قرار دارید، با وجود خبرهای خوب اقتصادی همچون کاهش نرخ بیکاری و افزایش دستمزد اما شاهد نرخ بی سابقه ۸.۷ تورمی در آمریکا بوده و از سویی دیگر نظرسنجی های مدام از اعتماد مردم به حزب جمهوریخواه در زمینه اقتصادی حکایت دارند، چگونه با آن برخورد می کنید.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ، روش انجام نظرسنجی که هرروز از سوی موسسات نظرسنجی و آنهم با تماس های تلفنی به عمل می آید را رد کرد و افزود کارهای زیرساختی در دولت وی همچون پل سازی و جاده ها در شرف انجام است که این موارد نمی توانند یک شبه در بهبود اقتصاد آمریکا تاثیرات خود را نشان دهند.

بایدن: اقدامات جمهوریخواهان را وتو می کنم

دربخش دیگری از این مصاحبه بایدن به این پرسش که در صورت کنترل مجلس سنا به دست حزب جمهوریخواه وی چه اقدامی را بویژه در زمینه حمایت از زنان در پیش خواهد گرفت گفت: همه را وتو خواهم کرد، هرتصمیم که از سوی جمهوریخواهان گرفته شود از آنجایی که لوایح کنگره باید توسط من به امضا رسد و این تصمیمات می تواند برخلاف رویه قانونی باشند، همه را وتو خواهم کرد.

بایدن: برای نامزدی مجدد ریاست جمهوری آمریکا تصمیم قطعی نگرفته ام

این شبکه خبری آمریکای دربخش دیگری از این مصاحبه از وی پرسید: شما هنوز بطور رسمی نامزدی دوباره خود در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا را اعلام نکرده اید اما چندی پیش شبکه خبری «ان.بی.سی» به نقل از یکی از کارکنان همسر شما از راه اندازی ستاد انتخاباتی ۲۰۲۴ به نام شما خبر داد، اما اکثر مردم به علت سنی که دارید مایل به نامزدی مجددتان نیستند.

بایدن در پاسخ گفت: همسرم گمان می کندکه ما کار مهمی را انجام می دهیم و نباید کنار رویم، من هنوز تصمیم رسمی نگرفته ام، اما قصدم این است که دوباره نامزد شوم و برای این کار وقت داریم.

ترامپ: ناچارم که احتمالا بار دیگر نامزد انتخابات شوم

درهمین حال دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا و رقیب جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که همچنان پیروزی رقیب دموکرات خود درآن دور از انتخابات را قبول ندارد و به علت تحریک هوداران خود در حمله به عمارت کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ که آخرین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در آن جریان داشت، متهم و به کمیته ویژه تحقیق کنگره احضار شد، در همایشی در ایالت تگزاس از احتمال حضور دوباره خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خبر داد.

تارنمای شبکه خبری «فاکس نیوز» با انتشار این خبر نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا شنبه شب (شب گذشته به وقت محلی) در جمع هواداران خود در ایالت تگزاس با اشاره به نامزدی ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، گفت که "احتمالا باید دوباره این کار را انجام دهد".

بنابر این گزارش، ترامپ در جمع هوادران خود «رابس تاون» (Robstown) تگزاس گفت: "من دو بار نامزد شدم و دو بار برنده شدم. بار دوم خیلی بهتر از قبل انجام دادم؛ در سال ۲۰۲۰ میلیون ها رای بیشتر از سال ۲۰۱۶ به دست آوردم و به همین ترتیب، آرای بیشتری از هر رئیس جمهور فعلی در تاریخ آمریکا کسب کردم، حالا برای اینکه کشورمان را دوباره موفق، ایمن و باشکوه کنم، احتمالا باید این کار را از نو انجام دهم".

فاکس نیوز گزارش داد: اظهارت ترامپ دراین گردهمایی یکی از قوی‌ترین نشانه‌ هایی است که ترامپ پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، نشان می دهد که قصد دارد تا بار دیگر برای ریاست‌جمهوری آمریکا نامزد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل