بازدید 10977

تاثیر شوک کم آبی بازار گردو

در سال 1401 کم‌آبی و گرما به نسبت 1400 اندکی کمتر بوده و همه باغداران امیدوارند این موارد تاثیری روی کیفیت محصولات نگذاشته باشد.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ 23 October 2022

تاثیر شوک کم آبی بازار گردو               

یه صورت معمول قیمت گردو باید بر اساس میزان عرضه و تقاضا تعیین ‌شود، اما از آنجایی که وضعیت تورم در سال‌های اخیر در کشور غیرقابل پیش‌بینی شده استقبال از این محصول نسبت به سال‌های گذشته نیز کاهش یافته است و متاسفانه با توجه به فوایدی که دارد در خانه‌ها کمتر دیده می‌شود. اما همچنان گردو جزو محصولاتی است که تقاضای زیادی در بازار دارد.

در همین رابطه با آقای مهدیان، باغدار تویسرکانی و صاحب فروشگاه اینترنتی پوست کاغذی صحبتی داشتیم و وضعیت امسال گردوی تویسرکان را جویا شدیم تا ببینم قیمت گردو ۱۴۰۱ چقدر است:

« امسال خداروشکر گردوهای منظقه تویسرکان از سرمازدگی نجات پیدا کرده‌اند و شاهد افزایش تولید و عرضه هستیم. امیدواریم با وجود افزایش حدود 20 درصد هزینه های کارگری، افزایش عرضه باعث شود که گردو خیلی گرانتر نشود!

البته قیمت گردو در گرو عوامل مختلفی است از جمله : کیفیت و رنگ مغز، میزان مغزدهی ، میزان چرب بودن، امساله یا پارساله بودن و ...»

 همچنین درباره تاثیر کم‌آبی‌ها بر گردوی تویسرکان از ایشان سوال کردیم.

 « در سال 1401 کمآبی و گرما به نسبت 1400 اندکی کمتر بوده و همه باغداران امیدوارند این موارد تاثیری روی کیفیت محصولات نگذاشته باشد.»

بهترین گردوی خشک با پوست تویسرکان از اوایل آبان وارد بازار می‌شود و عرضه مغز گردو نیز از 10 ام آبان‌ماه انجام می‌شود. در حال حاضر برداشت همه باغ‌ها به پایان نرسیده و هنوز قیمت گردو به ثبات نرسیده است و بهتر است یک هفته‌ای صبر کنید تا قیمت‌ها به تعادل برسند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی