بازدید 2300

دستگیری سه مظنون نزدیک ساختمان کنگره آمریکا

منابع خبری اعلام کردند نیروهای پلیس آمریکا سه فرد مظنون را در ارتباط با یک خودروی مشکوک نزدیک ساختمان کنگره این کشور دستگیر کردند.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 20 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ساعاتی پیش برخی منابع خبری آمریکا گزارش داده بودند که سگ‌های پلیس ساختمان کنگره آمریکا رد چیزی مشکوک را در این خودرو پیدا کرده بودند که احتمالا سلاح است.

بنابر این گزارش‌ها، این خودروی ون سفید در محلی ممنوعه در محوطه اطراف ساختمان کنگره آمریکا پارک شده بود. ورود هرگونه سلاح و مهمات به این محوطه ممنوع است.

پس از نزدیک شدن نیروهای پلیس به این خودروی مشکوک، یکی از سرنشینان آن اعلام می‌کند که دو سلاح کمری و یک اسلحه بزرگ داخل خودرو وجود دارد.

به دنبال این واقعه، پلیس کنگره آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد راننده این خودرو فردی ۸۰ ساله است و فعلا به اتهام وارد کردن سلاح به این منطقه ممنوعه دستگیر شده است.

یک زن و یک مرد دیگر که سرنشینان این خودرو بودند هم بازداشت شده‌اند.

گفته می‌شود این سه نفر قبلا به پلیس اطلاع داده بودند که برای تحویل اسنادی به دادگاه عالی ایالات متحده به واشنگتن آمده‌اند.

در حال حاضر ضلع شرقی ساختمان کنگره آمریکا تا شعاع چندصد متر بسته شده است.

قبل از این واقعه نیز پلیس از کشف بسته‌ای مشکوک در ساختمان وزارت نیرو در مریلند خبر داده بود که حدود ۴۰ دقیقه با کنگره آمریکا فاصله دارد.

ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

با این حال طرفداران ترامپ در جمعیت زیاد به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند. در جریان این حمله خشونت آمیز، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا با استیضاح دوم او در کنگره همراه شد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست