بازدید 8872

بزرگ‌ترین شکست موساد از دید تحلیلگر صهیونیست

خبرنگار و تحلیلگر صهیونیست در گفت‌وگویی رادیویی، خنثی‌شدن عملیات موساد در مالزی را بزرگ‌ترین شکست این سازمان جاسوسی صهیونیستی طی سال‌های اخیر توصیف کرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴ 18 October 2022

به گزارش تابناک، فارس نوشت: «باراک راوید» خبرنگار و تحلیلگر صهیونیست درباره خنثی‌شدن عملیات موساد در کوالالامپور تاکید کرد که آنچه در مالزی اتفاق افتاد نشان‌دهنده بزرگ‌ترین شکست موساد در سال‌های اخیر است.

طبق گزارش خبرگزاری «شهاب»، راوید درباره این گزارش در گفت‌وگویی رادیویی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اکتبر) گفت: «اگر این رخداد درست باشد، پس یک شرمساری بزرگ و شاید بزرگ‌ترین شکست علنی‌شده موساد در سال‌های اخیر است؛ شاید از زمان ترور المبحوح در سال ۲۰۱۰ تاکنون».

تحلیلگر صهیونیست، اتکا به عناصر محلی مالزی در این فرآیند را یک شکست بزرگ دانست و افزود: «تمرکز کار ما در مالزی به این دلیل است که حماس در آنجا زیرساخت نظامی دارد و در آن‌جا در تحقیق و توسعه تسلیحات مختلف فعالیت می‌کند».

شبکه خبری الجزیره روز گذشته (دوشنبه، ۱۷اکتبر) در گزارشی اعلام کرد که مقامات مالزی توانسته‌اند یک فلسطینی از غزه را که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) وی را در کوالالامپور ربوده بود، آزاد کنند.

بر اساس این گزارش، عملیات ربودن این فلسطینی توسط موساد اواخر ماه سپتامبر انجام شده و سازمان جاسوسی اسرائیل برای انجام این عملیات از مزدوران مالزیایی کمک گرفته بود.

رسانه‌ها در گزارش‌ها خود در این باره اعلام کردند که نیروهای اطلاعاتی مالزی توانستند خود را به محل اختفای آدم ربایان رسانده و طی 24 ساعت ضمن بازداشت آنها، فعال فلسطینی را نیز آزاد کنند.

در این گزارش‌ها آمده است که موساد از طریق ارتباط ویدئویی از تل‌آویو از این فعال فلسطینی درباره ارتباطاتش با گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس) بازجویی کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر