بازدید 21423

هشدار پلیس فتا درباره استفاده از فیلترشکن‌ها

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان رضوی با هشدار به کاربران در خصوص استفاده از فیلترشکنها گفت: وی.پی .ان یا فیلترشکن ها محلی برای نگهداری اطلاعات هستند و می توان از طریق آنها به اطلاعات تلفن همراه افراد دسترسی پیدا کرد از این رو باید شهروندان در استفاده از آنها مراقبت کنند.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸ 17 October 2022

به گزارش «تابناک»، سرهنگ جواد جهانشیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در واقع فیلترشکنها دسترسی افراد به اطلاعات گوشی های تلفن همراه را آسان می کنند و در صورت استفاده از آنها باید مراقبت کامل انجام گیرد تا دیگران نتوانند به اطلاعات صاحبان گوشی تلفن همراه دسترسی پیدا کنند.

وی با تاکید بر این که فیلترشکتها از تونل های اختصاصی استفاده می کنند ادامه داد: خطر استفاده از فیلترشکن های رایگان و فاقد تبلیغات به مراتب بیشتر از فیلترشکن های پولی و تبلیغاتی است زیرا شرکتی که فیلترشکن را در ازای دریافت هزینه به کاربران ارایه می دهد هزینه زیادی برای ایجاد، نگهداری و همچنین تبلیغات آن پرداخت کرده است اما محل تامین هزینه های فیلترشکن های رایگان مشخص نیست.

رییس پلیس فتا خراسان رضوی توصیه کرد که شهروندان از پیام رسانهای داخلی که نیازی به فیلترشکن ندارند بهره گیرند اما در صورت استفاده از فیلترشکن باید مراقبت زیادی کنند که این فیلترشکنها به ابزاری برای دسترسی به اطلاعات گوشی تلفن همراه آنها تبدیل نشود.

جهانشیری افزود: شهروندان می توانند پس از استفاده از فیلترشکن، آن را قطع کرده، سپس از سایر بسترهای مجازی(پلتفرم)ها و برنامه های گوشی تلفن همراه خود استفاده کنند یا بر روی اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی و گالری خود رمز بگذارند و در صورت امکان با مراجعه به بخش تنظیمات برنامه های کاربردی با انتخاب رمز دومرحله ای امنیت برنامههای کاربردی کاربردی گوشی تلفن همراه خود را ارتقا ببخشند.

وی به کاربران تاکید کرد: نباید در هنگام خرید فیلترشکن، گوشی تلفن همراه خود را در اختیار هر فردی گذاشت و اجازه داد که سرمایه های اجتماعی افراد به راحتی در معرض خطر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، محدودیتهای مربوط به اینترنت و استفاده از بسترهای مجازی (پلتفرم) خارجی مانند واتساپ و اینستاگرام تقاضا برای این نرم افزارها را در خراسان رضوی افزایش داده است اما نصب هرگونه فیلتر شکنی بستر مناسبی را برای کلاهبرداران ایجاد می‌کند تا با سوءاستفاده از شرایط موجود به تمامی اطلاعات گوشی هر فرد دسترسی پیدا کنند، از سوی دیگر موبایل مهمترین سرمایه اجتماعی هر فرد است که ممکن است حاوی اطلاعات مهم شخصی خانوادگی و آموزش و تحقیقی از نوع عکس یا فیلم باشد لذا حتی برای نصب فیلتر شکن باید به فروشگاه های مورد اطمینان مراجعه کرد و برای هر یک از برنامه های کاربردی (اپلیکیشن ها) قفل و یا رمز دو مرحله ای گذاشت اما در نهایت بهترین راه برای برون رفت از این شرایط استفاده از شبکه های مجازی بومی است.

VPN مخفف Virtual Private Network بوده که تغییر موقعیت جغرافیایی برای استفاده از محتوایی که در دسترس نیست یکی از کاربردهای آن به شمار می رود، امروزه با توجه به افزایش تقاضای آن، کاربران حاضر هستند گاه تا ۲ میلیون تومان برای خرید یک فیلترشکن از شرکتهای مختلف هزینه کنند و این موضوع بازار مجازی فروش آنها را حسابی داغ کرده است.

هرچند مواردی از فروش آن در بازار خدمات نرم افزاری مشهد نیز به گوش رسیده است اما امیر دلداری، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در گفتگو با خبرنگار ما تاکید کرد که ارایه هر نوع خدمات صنفی در حوزه vpn یا فیلترشکنها ممنوعیت قانونی دارد و تخلف به شمار می رود.

شرکت‌های مختلفی در زمینه ارائه خدمات و سرویس‌های vpn فعالیت می‌کنند که معمولا سطح پایین‌تری از آنها به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد، البته باید دقت کرد که امکان دارد vpn های رایگان با فروش اطلاعات کاربر یا نمایش تبلیغات بیش از اندازه، هزینه اتصال رایگان وی را جبران کنند، در واقع تمام اطلاعات کاربر در سرورهای vpn موجود است و در صورت بروز مشکل در ارایه دهنده، اطلاعت کاربر نیز به خطر می افتد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۲۰
خیلی جالبه - خودشون فیلتر میکنن خودشون فیلترشکن دانش بنیان میسازن خودشونم هشدار میدن....
مسولین محترم دسترسی آسان و بدون دغدغه به شبکه های اجتماعی و اینترنت بین الملل را فراهم نمایید تا عواقب و خطرات استفاده از شبکه های اجتماعی برگردن تان نباشد.
حق الناس با هیچ چیز قابل جبران نیست.
عجب !
خوب اینترنت را مثل بقیه دینا باز بگذارید تا مردم به این همه دردسر دچار نشوند اگر نگران دیتا و اطلاعات مردم هستید
شما که اگر میتوانستید کلا برق را هم قطع میکردید که یک وقت باعث ناراحتی براتون نشود
اگه نگران اطلاعات مردم هستیدوبراشون دلسوزی میکنید،فیلترینگ رابرداریدوبگذاریدمردم راحت زندگی کنن
وی پی ان فیلتر شکن و استفاده پیام رسان نیست.
کاربرد اصلی برای توسعه دهندگان نرم افزار هست برای دور زدن تحریم ها.
چطور اپ اندروید و آیفون بسازیم وقتی همه ابزارهای ساخت تحریم هست؟
یا موشن گرافیک یا ترید کردن...
بالاخره فیلترشکن یا VPN قانونیه یا غیر قانونی! یعنی اگه به طور قانونی پول بدیم به یه سری شرکت ایرانی از طریق درگاه پرداختهای بانکی داخل کشور بعد اونا یه ابزاری در اختیارت میذارند که میتونی به صورت قانونی به سایتهایی که غیرقانونی است وصل شی؟
اون موقع میشه با دادن پول کارهای غیرقانونیه دیگه انجام داد؟
یا اینکه میشه دوباره قانونی وضع شه که کارهایی که غیرقانونی نیست بشه غیرقانونی بعد به صورت قانونی به یه عده پول بدی که غیرقانونی دارند پول میگیرند و اون کار قانونی رو که الان غیر قانونی شده، بتونی به صورت قانونی بری انجام بدی؟
یا میشه ما هم شریک شیم تو پول گرفتن؟
خوب راه حل چیست
فیلتر بی خاصیت را بردارید تا مردم مجبور به استفاده از فیلتر شکن نشوند
شما نگران خودتان باشید ما ملت چیزی برای پنهان کردن نداریم.
البته باید دقت کرد که امکان دارد vpn های رایگان با فروش اطلاعات کاربر یا نمایش تبلیغات بیش از اندازه، هزینه اتصال رایگان وی را جبران کنند، در واقع تمام اطلاعات کاربر در سرورهای vpn موجود است و در صورت بروز مشکل در ارایه دهنده، اطلاعت کاربر نیز به خطر می افتد.
شما از کی نگران لو رفتن اطلاعات گوشی مردم شدید مگه برای شما مهم هست یا نگران لو رفتن اطلاعات مخفی خودتان هستید؟
تو غصه مردم را نخور
فقط پیام رسان بله
فقط دست شما نباشه خیال ما راحته
هر چه زودتر VPN ملی را راه بیندازین!
ما مراقبيم شما نگران نباش
با محدودیت چیزی درست نمیشه جز نارضایتی عمومی
با ترساندن هم کاری از پیش نمیره
منطقی این هست فیلترینگ را بردارید تا مردم با مشکلاتی اینچنینی مواجه نشوند
شما مدافع امنیت مردم هستید یا عامل محدودیت
نمیدونستم مسئولین جمهوری اسلامی اینقدر مهربان و نگران مردم هستند.
سرهنگ جهانشیر مچکرم
جوک سال بود

خودمون فیلتر میکنیم. بچه هامون بهتون فیلتر شکن میفروشن. خودمون میگیم که فیلتر شکن نا امنه. شما هم هیچ راهی جز استفاده از فیلتر شکن نداری...

خدایا ما کجا گیر کردیم؟؟؟
شما راهی بهتر از فیلتر شکن سراغ داری ؟ خوب ارائه کن!
استفاده کاربران از وی پی آن درآمد سرشماری برای مخابرات داره چون هزینه نت رو چند برابر میکنه .
فیلترشکن های تولید پسر خانم خزعلی گفتن اوکیه و امن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی