بازدید 7039

پوتین: ادعاهای ماکرون درباره قره‌باغ، نادرست است

رئیس جمهور روسیه با رد ادعاهای همتای فرانسوی خود درباره منطقه قره‌باغ کوهستانی، گفت مسکو صادقانه به‌دنبال راهکاری برای پایان درگیری‌ها در این منطقه است.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸ 14 October 2022

به گزارش تابناک به نقل از فارس، ادعاهای «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مبنی بر استفاده روسیه از مناقشات قره‌باغ کوهستانی برای بی‌ثبات کردن قفقاز جنوبی، با واکنش مسکو همراه شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (جمعه) طی سخنرانی در نشست سازمان کشورهای مستقل همسود، با نادرست خواندن ادعاهای ماکرون، گفت مسکو صادقانه به‌دنبال راهکاری برای پایان درگیری‌ها در این منطقه است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، پوتین در این‌باره توضیح داد: «از خواندن نظرات رئیس جمهور فرانسه در مورد نتایج نشست ششم اکتبر متعجب شدم.این اظهارات، فاقد درک درستی از روند درگیری‌ها [در قره‌باغ] بوده و ظاهراً اطلاعات فرانسوی‌ها در مورد مواضع طرفین ناکافی است. بنابراین ادعاهای آنها اشتباه و غیرقابل قبول است».

وی با بیان اینکه ماکرون فرصت دارد تا درباره ادعاهایش با او گفتگو کند، اظهار داشت: «در هر صورت، روسیه همواره صادقانه به دنبال حل و فصل هرگونه درگیری از جمله مسائل مربوط به قره باغ و پیرامون آن بوده است».

رئیس جمهور فرانسه پیشتر در مصاحبه تلویزیونی ادعا کرده بود که روسیه از مناقشه قره باغ در تلاش برای بی‌ثبات کردن و ایجاد بی‌نظمی در قفقاز جنوبی برای «تضعیف و تفرقه انداختن بین همه» استفاده می‌کند. ماکرون مدعی شد روسیه «به وضوح بازی جمهوری آذربایجان را با همدستی ترکیه پیش برد" و قصد داشت «ارمنستان را که زمانی به خودش نزدیک بود، تضعیف کند».

پوتین روز گذشته نیز طی سخنرانی در ششمین اجلاس «کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا»، تقویت همکاری اعضای سیکا علیه تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر را مهم برشمرد و از غرب خواست خسارات وارد شده به افغانستان در جریان بیست سال اشغال را جبران کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل