بازدید 3581
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

مشکلات مدیریتی تامین اجتماعی موجب اخذ حق بیمه قرارداد و بیشتر از عرف از تولیدکنندگان شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سازمان تامین اجتماعی یک ابر سازمان اقتصادی است اما به دلیل مشکلات مدیریتی همواره شرکت های وابسته به آن زیان ده هستند و با انواع و اقسام روش‌ها مانند حق بیمه قرارداد به دنبال اخذ حق بیمه بیشتر از تولیدکنندگان است. اگر سازمان تامین اجتماعی بتواند از شرکت های زیر مجموعه اش مانند شستا در حوزه درآمدی استفاده کند، می تواند بهتر عمل کند و در زمینه حق بیمه قرارداد نیز روند فعلی را اصلاح کند.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ 12 October 2022

سید غنی نظری خانقاه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تابناک اقتصادی با اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط سازمان تامین اجتماعی برای تولید اظهار کرد: دو مورد از عمده ترین مشکلات تولید کنندگان بیمه و مالیات است، بیشتر افرادی که از حوزه تولید خارج و به سمت دلالی می روند آسیب دیده از این دو نهاد هستند.

او ادامه داد : اصلاح رفتار سازمان تامین اجتماعی ضرورت دارد، متاسفانه قانون اختیارات فوق العاده ای در اختیار این سازمان قرار داده است که به نفع مردم و تولیدکنندگان نیست. برای مثال اگر تولید کننده ای دو ماه حق بیمه کارگران خود را پرداخت نکند. تامین اجتماعی به راحتی از حساب آن ها پول برداشت می کند و در دعاوی مربوط به سازمان تامین اجتماعی، نهاد مسئول برای رسیدگی به پرونده ، خود سازمان تامین اجتماعی است.

خانقاه افزود : برای حمایت از تولید کننده صرفا ارائه تسهیلات بانکی کافی نیست بلکه اصلاح رابطه بیمه تامین اجتماعی و سازمان مالیات با تولید کننده ضرورت دارد. اقدامات خوبی توسط دولت در بحث بیمه کارگران ساختمانی صورت گرفته و همچنین اقدامات نهاد های حمایتی نظیر کیمته امداد منجر شد که در سال جاری بیست هزار میلیارد تومان بودجه برای اشتغال زایی تخصیص داده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد : باید اقداماتی در کشور صورت بگیرد که دغدغه تولید کننده از بیمه تامین اجتماعی رفع و از سوی دیگر حق گارگران رعایت شود . سازمان تامین اجتماعی آزادی زیای در تعیین نرخ بیمه قرارداد های تولید کنندگان دارد ولی نظارت قابل توجهی بر این سازمان صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به اصلاح قوانین حوزه تامین اجتماعی و قانون کار گفت: پول های کشور در حوزه هایی خرج می شود که ظرفیت تولید ارزش افزوده و یا رشد اشتغال زایی را به همراه ندارد. مجلس باید مانند قانون حمایت از کارگاه های کوچک قوانینی را برای حمایت از کارگاه های بزرگ تر و شرکت های دانش بنیان تصویب کند . برای مثال اگر شرکتی بتواند صد نفر را برای سه سال به استخدام کند دولت هزینه بیمه دو سال اول آن ها را بر عهده بگیرد.

نماینده مردم خلال و کوثر افزود : سازمان تامین اجتماعی یک ابر سازمان اقتصادی است اما به دلیل مشکلات مدیریتی همواره شرکت های وابسته به آن زیان ده هستند و با انواع و اقسام روش‌ها مانند حق بیمه قرارداد به دنبال اخذ حق بیمه بیشتر از تولیدکنندگان است. اگر سازمان تامین اجتماعی بتواند از شرکت های زیر مجموعه اش مانند شستا در حوزه درآمدی استفاده کند ، می تواند بهتر عمل کند و در زمینه حق بیمه قرارداد نیز روند فعلی را اصلاح کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها