بازدید 6185
۱

بایدن: پوتین بازیگری منطقی است

رئیس‌جمهور آمریکا همتای روس خود را «بازیگر منطقی» توصیف کرد اما در عین حال ادعا کرد او در ارتباط با اوکراین دچار اشتباه محاسباتی شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸ 12 October 2022

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه اختصاصی با شبکه «سی‌ان‌ان» ولادیمیر پوتین همتای روس خود را «بازیگر منطقی» توصیف کرد اما مدعی شد او در ارتباط با جنگ اوکراین به شکلی قابل توجه دچار اشتباه محاسباتی شد.

به نوشته «راشا تودی»، بایدن در عین اذعان به به این که عقل بر پوتین حکفرماست، اهداف رئیس‌جمهور روسیه در اوکراین را غیرمنطقی توصیف کرد و گفت «هدف ادعایی پوتین برای رهبری روسیه‌ای که همه روس زبان‌ها را متحد کرده» پوچ بود.

وی افزود: فکر می‌کنم تصور میکرد با آغوش باز از او استقبال می‌شود و فکر می‌کنم کاملاً دچار اشتباه محاسباتی شد.

بایدن و پوتین که از قبل از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین با یکدیگر گفت‌وگو نکرده‌اند، قرار است هر دو ماه آینده در نشست سران گروه ۲۰ در بالی حضور یابند. رئیس‌جمهور آمریکا دیدار با همتای روس خود را به طور کامل رد نکرده و هفته گذشته گفت «باید دید» که آیا این دیدار رخ خواهد داد یا نه.

بایدن به سی‌ان‌ان گفت «مشخصاً بستگی به این دارد که او می‌خواهد درباره چه چیزی صحبت کند»، و از آمادگی خود برای گفت‌وگو درباره سرنوشت «بریتنی گرینر» بسکتبالیست آمریکایی که به اتهام مربوط به مواد مخدر در روسیه در زندان است سخن گفت، اما افزود در غیر این صورت منطقی برای دیدار با پوتین در حال حاضر وجود ندارد.

در طرف دیگر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت کرملین نشست را بررسی خواهد کرد اما پیشنهادی از سوی واشنگتن دریافت نکرده است.

به تحلیل راشا تودی، استفاده از توصیف بازیگر منطقی از سوی بایدن تغییر لحن قابل توجه در مقایسه با لفاظی‌های سابق وی است که پوتین را «قاتل»، «دیکتاور قاتل»، «جنایتکار جنگی» و غیره توصیف کرده بود.

لاوروف سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت ایالات متحده شروع به درک این موضوع کرده که در ارتباط با مداخله در مناقشه اوکراین فراتر از آنچه در نظر داشتند، می‌روند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
فکر میکنم عبارت بایدن بازیکن منطقی هست نه بازیگر منطقی، ترجمه Rational Player هست در ادبیات تئوری بازی های یا Game Theory
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار