بازدید 7123
مزایا و معایب دستگاه های تصفیه هوای الکترواستاتیک

دستگاه تصفیه هوا الکترواستاتیک چگونه کار می­کند؟

کد خبر: ۱۱۴۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴ 12 October 2022

امروزه استفاده از دستگاه های تصفیه هوای خانگی در شهرهای بزرگ و آلوده متداول شده است. با کمک دستگاه تصفیه هوا افرادی که بیماری هایی نظیر آسم، آلرژی و دیگر بیماری ها به خصوص مشکلات قلبی و ریوی دارند، زندگی راحتتر و باکیفیت تری را می­گذرانند.

بازار دستگاه های تصفیه هوا بسیار متنوع و اصل رقابت همچنان حکم فرماست، بسیاری از فروشندگان فقط بر فیلتر هپا تاکید دارند در صورتی که شاهد آن هستیم که سازندگان معتبری مانند فیلیپس و نئوتک و دایکین در ساخت دستگاه های تصفیه هوا علاوه بر فیلتر هپا از روش های مانند تولید یون منفی و تکنولوژی جذب الکتریکی آلاینده ها (الکترواستاتیک)نیز استفاده می­کنند.

دستگاه تصفیه هوا الکترواستاتیک چگونه کار می­کند؟

دستگاه­ های تصفیه هوای الکترواستاتیک نئوتک به عنوان اولین دستگاه تصفیه هوا برای پاک کردن هوای اتاق قبل از دیگر سازندگان به مصرف کنندگان معرفی و مورد استفاده قرار گرفت و به سرعت با توجه به هزینه بسیار پایین و بازدهی بالای آن در اماکن بزرگ مانند هتل ها و بانک ها به کار گرفته شد و تولیدکنندگان مطرح دستگاه های تصفیه هوا آن را در لیست محصولات اصلی خود قرار دادند.

از جدیدترین و بهترین دستگاه های تصفیه هوا الکترو استاتیک می توان به مدل های AP-C520 و AP-C260 شرکت نئوتک اشاره کرد که پس از پاندمی بیماری کرونا در دنیا با فروش بالا در اروپا و آمریکا مورد استقبال همگانی قرار گرفت.

دستگاه تصفیه هوا الکترواستاتیک چگونه کار می­کند؟

تکنولوژی جذب و حذف آلاینده ها در این روش با فیلترهای هپا و کربن اکتیو کاملاً متفاوت است و مهمترین مزایای آن عبارت اند از:

  • عدم نیاز به تعویض فیلتر.
  • از بین بردن تمام آلاینده ها بدون در نظر گرفتن نوع آنها اعم از ذرات معلق، گردوغبار، گازهای خطرناک و فرار و کلیه عوامل بیماری زا.
  • مصرف برق بسیار کم.
  • سرویس راحت دستگاه توسط خود شما.

بزرگترین عیب دستگاه­های تصفیه هوای الکترواستایک تولید گاز سمی ازن بوده، که استنشاق آن بخصوص برای نوزادان و افراد مبتلا به بیماری های تنفسی خطرناک است.

با توجه به این عیب بزرگ، سازندگان دستگاه های تصفیه هوای الکترواستاتیک با بهره ­گیری از تکنولوژی های جدید اقدام به ساخت دستگاه های خانگی با حداقل میزان خروجی ازن نموده­ند، میزان ازن خروجی تائید شده توسط سازمان های جهانی معتبر در دستگاه های تصفیه هوا خانگی از صفر تا حداکثر PPM0.05 (به عبارتی پنج واحد ملکولی در ده میلیون و یا نیم میکروگرم در متر مکعب) است.

در هنگام خرید دستگاه های تصفیه هوا به میزان خروجی ازن دستگاه در جدول مشخصات توجه فرمائید.

دستگاه تصفیه هوا الکترواستاتیک چگونه کار می­کند؟

دستگاه تصفیه هوا یک وسیله کمک پزشکی است، قبل از خرید تاییدیه های دستگاه را بررسی فرمائید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش مقالات شرکت چرمه شیز مراجعه فرمایید. 88613903-021

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی