بازدید 10005
۸
مقابله ایران با اقدامات مداخله جویانه کشورهای اروپایی

چرایی بازداشت ۵ تن از اتباع فرانسوی در ایران/ احضار چند باره سفیر انگلیس در ایران

همزمان با وقوع ناآرامی‌ها در ایران، برخی از کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا اقدامات تحریک آمیزی در راستای شعله ور شدن اعتراضات در ایران انجام دادند که منجر به هشدار ایران و برخورد یا بازداشت اتباع آن‌ها شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴ 11 October 2022

چرایی بازداشت 5 تن از اتباع فرانسوی در ایران/ احضار چند باره سفیر انگلیس در ایران

بین الملل تابناک: همزمان به وقوع ناآرامی ها در ایران، برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا اقدامات تحریک آمیزی در راستای شعله ور شدن اعتراضات در ایران انجام دادند که منجر به هشدار ایران و برخورد یا بازداشت اتباع آن ها شد.

بازداشت پنج تن از اتباع فرانسوی در ایران

در همین راستا، وزیر امور خارجه مدعی شد که پنج تن از شهروندان این کشور در ایران بازداشت شده‌اند و امیدوار است بتواند دوباره با همتای ایرانی‌اش درباره آزادی‌شان رایزنی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه فرانسه امروز مدعی شد که پنج تن از شهروندان این کشور در ایران در بازداشت به سر می‌برند و اتحادیه اروپا با جنبه‌های فنی اعمال تحریم‌ها موافقت کرده است.

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه به رادیو فرانس اینتر گفت: امیدوارم امروز بتوانم با وزیر امور خارجه ایران صحبت کنم تا دوباره آزادی فوری تمام هم‌میهنانمان را که در ایران بازداشت هستند، جویا شوم. آن‌ها در حال حاضر پنج نفر هستند.

فرانسه تا کنون تایید نکرده بود که پنج نفر طی اتفاقات اخیر در ایران بازداشت شده‌اند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری روز دوشنبه‌اش در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با اخبار منتشر شده در مورد نقش برخی از شهروندان خارجی به خصوص اروپایی در تحولات داخلی ایران اظهار کرد: بررسی‌ها در این زمینه در حال انجام است و به سفارتخانه‌های این افراد اطلاع رسانی شده است.

وی با تاکید بر اینکه این انتظار وجود دارد که شهروندان خارجی که به ایران سفر می‌کنند به قوانین و مقررات پایبند باشند، تاکید کرد: ایران برای سفر گردشگری و تجاری همه شهروندان خارجی، کشور امنی است. کسی در این زمینه متعرض آنها نمی‌شود و همانطور که گفتم این انتظار وجود دارد که شهروندان خارجی که به ایران می‌آیند به قوانین و مقررات ایران پایبند باشند.

در همین رابطه، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، نیز 15 مهرماه با صدور بیانیه ای از بازداشت اتباع اروپایی مرتبط با اغتشاشات خبر داد.

در بیانیه وزارت اطلاعات آمده است: تبعه‌ی بیگانه از اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد و ... در صحنه‌ی اغتشاشات یا در پشت صحنه‌های توطئه بازداشت شدند.

 سه بار احضار سفیر انگلیس در سه هفته

همچنین در پی اعلام تحریم‌های خودسرانه و بی اساس انگلیس علیه چند مقام و واحدی از یک نهاد جمهوری اسلامی ایران، «سایمون شرکلیف» سفیر این کشور (دوشنبه) 18 مهر ماه توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

دولت انگلیس در پی مداخله جویی‌های اخیر درباره اغتشاشات اخیر در ایران، روز دوشنبه پلیس امنیت اخلاقی و چند مقام ارشد امنیتی و سیاسی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

در این ملاقات مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به انگلیس به خاطر مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران به سفیر اعلام و اقدام مداخله جویانه این کشور قویا محکوم شد.

مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه تاکید کرد: هم مبانی و هم اصل تحریم‌های خودسرانه اعلام شده توسط انگلیس، هر دو مخدوش و برای جمهوری اسلامی ایران فاقد ارزش است.

به سفیر انگلیس اعلام شد جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای اقدام متقابل محفوظ می‌دارد و شرکلیف هم گفت که مراتب را بلافاصله به لندن منعکس خواهد کرد.

این سومین بار ظرف سه هفته اخیر است که سفیر انگلیس به وزارت خارجه احضار می‌شود. شرکلیف دوم مهر ماه در پی فضاسازی‌های مخرب رسانه‌های فارسی زبان مقیم لندن و ۱۳ مهر ماه نیز در پی مداخله جویی‌های مقامات این کشور درباره تحولات داخلی ایران به وزارت خارجه احضار و اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۸
دفاتر سفارتخانه ها رو ببندید و خمه شون رو اخراج کنید.
چطور ۵ تا فرانسوی در ۲۰۰ شهر اغتشاش ایجاد کرده اند
چه خوب می شد به نمایندگی از مردم ایران، یک سیلی هم بصورت این روباه پیر می زد
هر 5 اسیر فرانسوی در ایران از مدتها پیش در بازداشتگاهای ایران هستند و خیلی پیش از این موج اعتراضات بازداشت شده بودند.
1) یک خانم ایرانی-فرانسوی که استاد دانشگاه در فرانسه است و به بهانه برخی مقالات آکادمیکش در مورد وضعیت زنان در ایران بازداشت شده است.
2) دوست و همکار فرانسوی ایشان که برای پیگیری وضعیتش به ایران آمد و خودش بازداشت شد!
3) یک توریست جوان فرانسوی که در شمال شرق ایران بازداشت شد و اتهامش تبلغ علیه نظام است چون در فیسبوکش نوشته بوده ایران تنها کشور مسلمان است که حجاب اجباری را اعمال می کند.
4) یک زوج فرانسوی که کارمند اتحادیه صنفی معلمان در فرانسه هستند و در طول حضورشان در ایران با فعالان یکی از اتحادیه های مستقل فرهنگیان دیدار و گفتگو داشته اند و اخیرا پس از 5 ماه بازداشت و "بازجویی های فنی" مجبور به "اعترافات" تلویزیونی شده اند.

در واقع موج بازداشت فرانسوی ها از زمان بازداشت و محاکمه دیپلمات ایرانی در بلژیک آغاز شد.
قطع روابط با انگلیس لازم است
سفرای اروپایی اخراج شوند ادب میشن بعد یه ماه دم رو کولشون برمیگردن
اینترنت از اول صبح قطعه، این چه معنایی داره؟
" اعلام تحریم‌های خودسرانه و بی اساس انگلیس علیه چند مقام و واحدی از یک نهاد جمهوری اسلامی ایران، "
. این مسئولین محترم چرا پولشان را در بانکهای انگلیس نگهداری کرده و در آنجا خانه خریدند و ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار