بازدید 11630
۳

اسکناس آمریکایی در کانال ۳۱ هزار تومانی؛ خبری از خریدار نیست

فعالان بازار ارز در چهارمین روز هفته نظاره گر تداوم عرضه ارز در بازار توافقی هستند. روندی که باعث عقب ماندن تقاضا از عرضه شود و در نتیجه شاخص ارزی برای مسیر نزولی آماده شود.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶ 11 October 2022

فعالان بازار ارز در چهارمین روز هفته نظاره گر تداوم عرضه ارز در بازار توافقی هستند. روندی که باعث عقب ماندن تقاضا از عرضه شود و در نتیجه شاخص ارزی برای مسیر نزولی آماده شود.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ با آغاز سیاست بازار توافقی ارز در اواخر خردادماه توسط بانک مرکزی، به مرور شاهد محدود شدن فعالیت دلالان در بازار دلار بودیم تا جاییکه در بازه زمانی مختلف، این بازار توافقی بود که سمت و سوی قیمت‌ها در بازار ارز را مشخص می‌کرد و مانع از شکل گیری فضای هیجانی در بازار می‌شد. هرچند در این میان صرافان معتقدند که در این شرایط با توجه به افزایش عرضه ارز صادرکنندگان به شبکه صرافی ها، ضرورت دارد تا سمت خروجی صرافی‌ها نیز با گشایش در سرفصل‌های ارزی همراه شود. درخواستی که تا به امروز با موافقت بانک مرکزی همراه نشده است.

حال بر اساس این گزارش، در حال حاضر هر اسکناس دلار آمریکا در بازار توافقی بین صراف و صادرکننده به رقم ۳۱۳۵۷ تومان رسیده است که این نرخ با لحاظ سود یک درصدی مشخص شده در قانون بانک مرکزی، در نهایت به رقم ۳۱۶۸۹ تومان در صرافی‌ها رسیده است. به بیان دیگر اگر امروز متقاضی ارز به صرافی مجاز مراجعه کند می‌تواند دلار توافقی را در محدوده ۳۱۶۸۹ تومان از صرافی خریداری کند.

همچنین هر اسکناس یورو توافقی ۳۱۳۳۳ تومان قیمت گذاری شده است که در صرافی‌ها به رقم ۳۱۶۴۶ تومان رسیده است.

مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک اقتصادی از بازار ارز در محدوده خیابان فردوسی تهران نشان از نبود خریدار در مقابل صرافی‌ها دارد. به نظر می‌رسد این روز‌ها از یک سو افزایش عرضه ارز را شاهد هستیم و از سوی دیگر، کاهش انتظارات تورمی دوباره تقویت شده است؛ دو عاملی که در نهایت منجر به خروج تقاضای احتیاطی و کاذب از بازار ارز شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
ما هم باور کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
اگر این بازار رو کنترل نکنید


طولی نخواهد کشید که به بازارهای مثل خودرو و مسکن و..........رو شاهد خواهیم بود


هرچند که این بازارها،مثل بورس و ارزدیجیتال به تبی
بند است


آهسته و پیوسته مثال قدیمیه


قابل کسانی که به ریش بنده میخندند


شستاپانزده مرداد نودونه)شش هزار ودویست تومان،امروز زیر نود تومن کمتر کسی خریدارهشه(


ارز دیحیتال


و...........
دلار 32 هزارتومانی !!! ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر