بازدید 105488
با دویست و بیست و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات موشکی روسیه به پایتخت اوکراین و نزدیکی دفتر زلنسکی+ عکس و فیلم/ درخواست آمریکا از شهروندانش برای ترک فوری اوکراین/ امیرعبداللهیان: ایران سلاحی به روسیه نداده است/قطع صادرات برق اوکراین به اروپا

دویست و بیست و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ 10 October 2022

1تحو

بین الملل تابناک: دویست و بیست و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید 

درخواست آمریکا از شهروندانش برای ترک فوری اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۲۱:۲۷

به دنبال حملات موشکی روز دوشنبه روسیه به اوکراین، سفارت آمریکا در «کی‌یف» از شهروندان آمریکایی خواسته که خاک اوکراین را فورا ترک کنند.

سفارت آمریکا در اوکراین اعلام کرده است که روسیه در حملات تازه موشکی به زیرساخت‌ها و تاسیسات دولتی در کی‌یف و سایر شهرهای اوکراین حمله کرد.

سفارت ایالات متحده مدعی شده که حملات روسیه در اوکراین تهدیدی مستقیم علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی است. در این بیانیه از شهروندان آمریکایی خواسته شده به دنبال پناهگاه باشند و فورا اوکراین را ترک کنند.

سفارت آمریکا در این بیانیه افزوده که وضعیت امنیتی در سراسر اوکراین به شدت بی‌ثبات شده و ممکن است شرایط بدتر شود و ضرورت دارد شهروندان ایالات متحده هوشیار باشند و در پی افزایش آگاهی امنیتی خود باشند.

درخواست بایدن از روسیه برای توقف حملات به اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۲۱:۲۲

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی وقوع انفجارهای مهیب در کی‌یف پایتخت اوکراین و شهرهای اطراف آن، با محکوم کردن این حملات، خواستار توقف آنها شد و گفت که واشنگتن به همراه متحدانش به تحمیل هزینه‌ها علیه روسیه ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی افزود: ایالات متحده حملات موشکی امروز روسیه در سراسر اوکراین از جمله در کی یف را به شدت محکوم می کند.

بایدن تصریح کرد که این حملات تعهد ما را برای ایستادن در کنار مردم اوکراین، تقویت می کند.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت در کنار متحدان و شرکای خود، به تحمیل هزینه‌ها علیه روسیه برای تجاوزاتش ادامه می‌دهیم و پوتین و روسیه را در قبال این جنایات جنگی مسئول می‌دانیم.

بایدن همچنین تاکید کرد واشنگتن بر حمایت لازم از نیروهای اوکراینی برای دفاع از کشورشان ادامه می‌دهد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: ما بار دیگر از روسیه می خواهیم که فوری به تجاوز بی دلیل خود پایان دهد و نیروهای خود را از اوکراین خارج کند.

قطع صادرات برق اوکراین به اروپا
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۲۰:۳۳

صادرات برق این کشور به اتحادیه اروپا را در پی حملات موشکی امروز دوشنبه روسیه به زیرساخت‌های بخش انرژی خود به حال تعلیق در می‌آورد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای که در وبسایتش منتشر شده نوشت:‌ «حملات موشکی امروز که پست‌های فرعی برق و تولید برق حرارتی را هدف گرفتند، اوکراین را مجبور به تعلیق صادرات برق خود از تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۹ مهر ۱۴۰۱) با هدف با ثبات سازی بخش انرژی خود کردند.»

رویترز نوشت، روسیه صبح امروز دوشنبه گسترده‌ترین حملات موشکی خود علیه اوکراین را از زمان شروع جنگ در این کشور به اجرا در آورده و چندین شهر را هدف موشک‌باران قرار داده و تاسیسات بخش تولید برق اوکراین را از کار انداخت.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه این حملات موشکی را انتقام حمله از طریق انفجار بمب علیه پل «کریمه» اعلام کرد.

«هرمان هالوشچنکو»، وزیر انرژی اوکراین گفت، این حملات علیه بخش انرژی اوکراین «بزرگترین حملات رخ داده در کل این جنگ» هستند.

او در یک مصاحبه تلویزیونی بیان کرد،‌ این حملات موشکی «علیه کلیت زنجیره تامین برق صورت گرفت تا تغییر منابع تامین را تا بیشترین حد ممکن دشوار کند.»

ماه ژوئن، وزارت انرژی اوکراین اعلام کرد، انتظار دارد از محل صادرات برق به اتحادیه اروپا، اصلی‌ترین بازار صادراتش از زمان شروع جنگ، تا ۱.۵ میلیارد یورو (۱.۴۵ میلیارد دلار) تا پایان سال جاری میلادی درآمد کسب کند.

روسیه: پاسخ مسکو به حملات تروریستی اوکراین موفق بود
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۱۹:۱۰

مقامات دولت روسیه می‌گویند تمام اهداف مورد نظر در خاک اوکراین با موفقیت مورد اصابت قرار گرفته است.

به گزارش آناتولی، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد به دستور ولادیمیر پوتین برای پاسخ به حملات تروریستی همه اهداف مورد نظر مسکو در خاک اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

کوناشنکوف گفت روسیه در پاسخ به حملات تروریستی اوکراین در انفجار پل کریمه توانست همه اهداف مورد نظر خود را در خاک اوکراین مورد اصابت قرار دهد. روسیه در پاسخ به حملات اوکراین از موشک‌های دوربرد خود برای اصابت اهداف مورد نظر در اوکراین استفاده کرد.

پوتین روز دوشنبه گفت که اهدافی در اوکراین در واکنش به انفجار روز شنبه بر روی پل کرچ و دیگر حملات تروریستی که توسط اطلاعات اوکراین انجام شد، هدف قرار گرفتند.

در گزارش اخیر نیویورک تایمز آمده است که منابع اطلاعاتی آمریکا معتقد است انفجار مسکو که منجر به کشته شدن روزنامه‌نگار روسی شد، به دستور مستقیم مقامات اوکراین انجام شده است.

حملات موشکی روسیه به اوکراین از سوی مقامات ناتو و اتحادیه اروپا محکوم شد. اروپا همچنان می‌گوید حمایت خود را از کی‌یف ادامه خواهد داد.

تعلیق فعالیت سازمان های امدادگر در اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۱۸:۱۹

کمیته بین المللی صلیب سرخ و دستکم یک گروه امدادی نروژی روز دوشنبه در پی حملات گسترده هوایی و موشکی روسیه به اوکراین، فعالیت های میدانی را در این کشور به دلایل امنیتی متوقف کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ سخنگوی صلیب سرخ با نزدیک به ۷۰۰ امدادگر در ۱۰ پایگاه در اوکراین که کمک و دارو توزیع می کنند و میلیون ها آواره اوکراینی درگیری های کنونی را تحت پوشش دارد، اعلام کرد که گروه های امدادگر ما به دلایل امنیتی، امروز فعالیت های خود را متوقف کرده اند.

سخنگوی دیگر صلیب سرخ اعلام کرد که با وجود فعالیت های صحرایی، عملیات اداری امدادگران تا هنگامی که ایمنی وجود داشته باشد، ادامه می یابد.

شورای پناهجویان نروژ نیز اعلام کرد که عملیات امدادی در اوکراین را تا هنگامی که ازسرگیری آن، امن باشد، متوقف می کند.

اما سخنگوی نهاد پناهندگان سازمان ملل متحد گفت که عملیات این نهاد ادامه دارد و امدادگران در هنگام حملات هوایی، به پناهگاه می روند.

مسکو اعلام کرده است که به اهداف و تاسیسات انرژی، فرماندهی و مخابرات اوکراین به تلافی حملات تروریستی این کشور، حمله کرده است. شدت حملات روسیه به سراسر اوکراین و کی یف پایتخت از روزهای آغازین جنگ در بیش از هفت ماه پیش و تلاش نیروهای روسیه برای تصرف کی یف، بی سابقه بوده است.

گفتگوی بایدن و شولتس درباره جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۱۳:۳۲

کاخ سفید گزارش داد، رئیس جمهوری آمریکا و صدراعظم آلمان در گفت‌وگویی تلفنی درباره فشار تحریم‌ها بر روسیه، کمک به اوکراین و اوضاع بازارهای انرژی مذاکره کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به طور ویژه تعهد خود را نسبت به پاسخگو کردن روسیه به خاطر اقدامات وحشیانه‌اش و نسبت به تامین کمک‌های امنیتی و اقتصادی به اوکراین ابراز کردند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این دو رهبر همچنین درباره تحولات اخیر در بازارهای جهانی انرژی و اهمیت تامین منابع انرژی پایدار و مقرون به صرفه گفت‌وگو کردند. بعلاوه، آنها درباره تلاش‌ها برای ارتقای ثبات و رفاه منطقه‌ای در حوزه غرب بالکان تبادل نظر کردند.»

در همین حال، دولت آلمان نیز در بیانیه‌ای گفت: «بایدن و شولتس در این تماس تلفنی اتفاق نظر داشتند که تهدیدات اتمی اخیر کرملین غیرمسئولانه بوده و بسیج نسبی‌اش یک اشتباه جدی بوده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است که این تماس تلفنی یک ساعته بر آمادگی‌ها برای نشست‌های قریب‌الوقوع گروه هفت و گروه ۲۰ که به حمله روسیه به اوکراین و پیامدهایش رسیدگی خواهند کرد، تمرکز خواهد داشت. در این بیانیه آمده است: «این دو رهبر موافقت کردند که هرگز الحاق قلمروهای اوکراین به روسیه را نپذیرند. آنها این الحاق را تشدید هر چه بیشتر تنش‌ها دانستند.»

آنها موافق بودند که بسیج نسبی روسیه نشان داد که روس‌ها باید "بهای تلخی" را برای محاسبات اشتباه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری کشورشان پرداخت کنند. در این بیانیه آمده است: «آنها از تهدیدات اتمی اخیر مسکو به عنوان اقدامی غیرمسئولانه انتقاد کرده و معتقد بودند که چنین اقدامی عواقب بسیار جدی برای روسیه خواهد داشت.»

براساس این بیانیه دولت آلمان، شولتس و بایدن درباره موضوع حمله به خط لوله‌های گازی نورد استریم تاکید کردند که با خرابکاری‌ها در زیرساخت‌های حیاتی قاطعانه برخورد خواهد شد.

توافق بلاروس و روسیه بر سر استقرار نیروهای مشترک
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۱۳:۳۱

به گفته ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس بر سر استقرار یک گروه مشترک منطقه‌ای به توافق رسیدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، لوکاشنکو بعد از نشست با نیروهای نظامی و امنیتی بلاروس به خبرنگاران گفت که به مینسک از طریق کانال‌های غیررسمی درباره برنامه‌ریزی برای حمله به خاک بلاروس از اوکراین هشدار داده شده است.

خبرگزاری دولتی «بلتا» دوشنبه (دهم اکتبر) گزارش داد الکساندر لوکاشنکو گفت بلاروس و روسیه در واکنش به تشدید تنش در مرزهای غربی بلاروس یک گروه نظامی مشترک مستقر خواهند کرد.

به گزارش رویترز، رئیس‌جمهور بلاروس که از متحدان پوتین است، در ادامه گفت دو کشور یک گروه نظامی منطقه‌ای مستقر خواهند کرد و از دو روز پیش جمع‌آوری نیروها را آغاز کرده‌اند.

به ادعای رویترز، نیروهای روسیه از بلاروس به عنوان پایگاهی برای آغاز حمله ۲۴ فوریه به اوکراین استفاده کرده و نیرو و تجهیزات خود را از پایگاه‌هایی در بلاروس به شمال اوکراین فرستادند.

وعده آلمان جهت ارسال تسلیحات به اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۱۳:۳۱

براساس گزارش سی‌ان‌ان، طی سفر وزیر دفاع آلمان به لیتوانی، آلمان وعده داده که تسلیحات جدیدی را به کی‌یف ارسال کند و این تسلیحات جدید شامل تقریبا ۱۰۰ تانک جنگی ساخت شوروی سابق از یونان و اسلواکی خواهد بود.

به گزارش راشا تودی، ارسال این تانک‌ها از کشورهای مزبور بخشی از معامله‌ای میان برلین، آتن و براتیسلاوا است. رسانه‌های آلمانی ابتدا از ارسال احتمالی این تسلیحات به کی‌یف در پی سفر غیرمنتظره‌ کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان به اودسا، شهر بندری اوکراین و ملاقات با همتای اوکراینی‌اش خبر دادند.

کی‌یف مدتهاست که خواستار تانک‌های جنگی غربی از جمله تانک‌های آلمانی مدل لئوپارد ۲ از سوی واشنگتن و متحدانش شده است اما کشورهای غربی تاکنون نسبت به ارسال چنین تسلیحاتی از خود بی‌میلی نشان داده‌اند. هفته گذشته، لامبرشت از استراتژی ارائه خودروهای زرهی ساخت شوروی به اوکراین حمایت و استدلال کرد که این برای هر دو طرف خوب خواهد بود.

کریستین لامبرشت در تاریخ ۲ اکتبر ضمن بیان اینکه آلمان و متحدانش نمی‌خواهند به طرفی در درگیری میان مسکو و کی‌یف بدل شوند و چنین موضعی "تغییر نکرده است"، به رسانه آلمانی ARD گفت: از آنجایی که کی‌یف سریعا به کمک نیاز دارد، تانک‌های ساخت شوروی متناسب خواسته و نیاز این کشور (اوکراین) است.

وی افزود: ما همیشه با هماهنگی و تصمیم شرکایمان اقداماتی را انجام خواهیم داد و این شیوه را در آینده هم ادامه خواهیم داد.

اوایل ماه اکتبر، وزیر دفاع آلمان همچنین وعده داده بود: «طی چند روز آتی سامانه‌های دفاعی بسیار مدرن Iris-T را به اوکراین تحویل می‌دهیم.» اما براساس گزارش سی‌ان‌ان این وعده هنوز محقق نشده است.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در ماه اوت با اشاره به همین سامانه‌های دفاعی و رادارهای توپخانه کبرا وعده داد که "تجهیزات بسیار مدرن و کارآمد آلمان به زودی به اوکراین ارسال خواهند شد." اما برخی از رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که این تسلیحات زودتر از اکتبر یا حتی نوامبر ارسال نخواهند شد.

برلین بارها به دلیل عدم تمایلش به ارسال تسلیحات به کی‌یف با موجی از انتقادات چه در داخل و چه در خارج از کشور مواجه شده است. این درحالیست که مسکو بارها استدلال کرده‌ که اقدام کشورهای غربی مبنی بر ارسال تسلیحات به اوکراین صرفا این جنگ را طولانی‌تر می‌کند و خطر درگیری مستقیم میان روسیه و ناتو را افزایش می‌دهد.

زلنسکی: روسیه در تلاش است ما را از روی زمین محو کند
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۱۳:۳۰

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت انفجارهایی که شهرهای سراسر این کشور را به لرزه درآورده، کشته و زخمی داشته و روسیه را به تلاش برای محو کردن اوکراین از روی زمین متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بعد از انفجارهای امروز در اوکراین، زلنسکی با انتشار پیامی در حساب تلگرامی خود مدعی شد: آن‌ها در تلاشتند ما را نابود و از روی زمین محو کنند ... مردم ما را که در خانه در (شهر) زاپروژیا در خواب هستند، از بین ببرند. مردمی را که در دنیپرو و کی‌یف سر کار می‌روند، بکشند.

وی افزود: آژیرهای حمله هوایی در سراسر اوکراین خاموش نمی‌شوند. موشک‌ها اصابت می‌کنند. متاسفانه، کشته و زخمی وجود دارد.

روسیه: با کشتن تروریست‌ها پاسخ آنها را می‌دهیم
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۱۳:۲۸

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در پی تروریستی خواندن انفجار کریمه توسط ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری این کشور،گفت: باید حمله تروریستی اوکراینی ها را با کشتن‌ تروریست ها پاسخ دهیم.

به گزارش تاس، «دیمیتری مدودف» در گفت‌وگویی اعلام کرد: شهروندان روسیه از دولت انتظار دارند که این جنایت را با کشتن تروریست‌ها پاسخ دهد و این نوع پاسخ به حملات تروریستی در همه جای دنیا مرسوم است.

براساس این گزارش، این اظهارات مدودف پس از دیدار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و «الکساندر باستریکین» رئیس کمیته تحقیقات این کشور با موضوع بررسی انفجار روی پل کرچ شبه جزیره کریمه منتشر شده است.

در این دیدار که شب گذشته برگزار شد، رئیس کمیته تحقیقات روسیه از آغاز بررسی‌های جنایی و شناسایی تعدادی از عاملان انفجار خبر داد و گفت: نیروهای سرویس‌ ویژه‌ اوکراین پشت این حمله تروریستی بوده‌اند و تعدادی از شهروندان روسیه و همینطور چند خارجی به عنوان همدست در اجرای این حمله فعالیت داشته اند.

حمله موشکی روسیه به پایتخت اوکراین و نزدیکی دفتر زلنسکی

پس از ماه‌ها آرامش نسبی پایتخت اوکراین امروز (دوشنبه) هدف چند موشک قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های اوکراینی مدعی هستند که صدای چندین انفجار در کی‌یف شنیده شده است که ناشی از پرتاب موشک است و اطلاعات مربوط به انفجارها توسط شهردار شهر کی‌یف، ویتالی کلیچکو نیز تایید شده است.

شهردار ویتالی کلیچکو در کانال تلگرامی خود نوشت: موشک های روسی صبح دوشنبه به چندین هدف در مرکز کی‌یف اصابت کردند. وی از ساکنان خواست به دنبال سرپناه باشند و از سفر به پایتخت خودداری کنند.

او نوشت: "زیرساخت‌های حیاتی شهر  هدف گرفته شده. افراد مجروح هستند. همه خدمات محلی در حال کار هستند."

تعداد بازدید : 10921

رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی در پستی در کانال تلگرامی خود تایید کرد که حملات موشکی در سراسر اوکراین صورت گرفته است. وی نوشت: متأسفانه کشته و زخمی نیز وجود دارد.

او نوشت: دویست و بیست و نهمین روز از جنگ تمام عیار. موشک هایی در حال اصابت هستند. آژیرخطر در شهرهای اوکراین متوقف نمی‌شوند، روسیه می‌خواهد ما را از روی زمین محو کند! متأسفانه کشته و مجروح نیز وجود دارد. لطفا پناهگاه‌ها را ترک نکنید. مراقب خود و عزیزانتان باشید. صبر کنیم و قوی باشیم.

1تحو

زلنسکی در پیام دیگری گفت: صبح سختی است ما با تروریست ها سر و کار داریم. ده‌ها موشک، آنها دو هدف دارند. تاسیسات انرژی در سراسر کشور. آنها وحشت و هرج و مرج می‌خواهند، می خواهند سیستم انرژی ما را نابود کنند. اصلاح ناپذیرند. هدف دوم مردم هستند. چنین زمانی و چنین اهدافی به طور ویژه انتخاب شده‌اند تا هر چه بیشتر آسیب وارد کنند. لطفا امروز در پناهگاه‌ها بمانید. به لطف کمک ارتش ما، همه چیز خوب خواهد شد. همیشه قوانین ایمنی را رعایت کنید و همیشه به یاد داشته باشید: اوکراین قبل از ظهور این دشمن وجود داشته است و اوکراین پس از آن وجود خواهد داشت.

وزیر دفاع اوکراین در واکنشی به این انفجارها در توییتی گفته است که «شجاعت کشورش هیچگاه با حملات موشکی تروریستی حتی اگر این حملات به قلب پایتخت باشد از بین نمی‌رود.» او همچنین افزوده است که این حملات «در عزم متحدین ما خللی وارد نمی‌کند.»

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که دود سیاه از چندین منطقه در کی‌یف بلند می‌شود.

آنتون گراشچنکو - مشاور وزیر امور داخلی اوکراین - در توییتر نوشت که یکی از موشک‌ها در نزدیکی بنای یادبود میخائیل گروشفسکی در خیابان ولادیمیرسکایا سقوط کرده است.

او این انفجارها را به هواپیماهای بدون سرنشین کامیکازه نسبت داد و نوشت: «اخبار فوری! مرکز کی‌یف توسط پهپادهای کامیکازه مورد حمله قرار گرفت.

وی افزود که خدمات مترو در کی‌یف به حالت تعلیق درآمده و همه ایستگاه‌های زیرزمینی اکنون به عنوان پناهگاه عمل می‌کنند. گراشچنکو بعداً گفت که پنج غیرنظامی در پایتخت کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.

تعداد بازدید : 10918

سرویس‌های امنیتی اوکراین در این خیابان هستند و دفتر رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی در همان نزدیکی است.

انفجارهایی در شهرهای ترنوپیل و لویو اوکراین و مجاورت آنها نیز گزارش شده است.

 

لسیا واسیلنکو، نماینده پارلمان اوکراین، عکسی را در توییتر منتشر کرد که نشان می‌دهد حداقل یک انفجار در نزدیکی ساختمان اصلی دانشگاه ملی کی‌یف در مرکز شهر رخ داده است.

سخنگوی خدمات اورژانس در کی‌یف به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که تعدادی کشته و زخمی وجود دارد.

ایهور ترخوف، شهردار خارکیف نیز گفت که یک تأسیسات زیرساخت انرژی در نتیجه انفجارها در خارکیف اوکراین آسیب دیده است.

ترخوف در تلگرام نوشت: "حملات به تاسیسات زیرساخت انرژی بود. در برخی از مناطق شهر برق قطع شد، آب وجود ندارد."

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت: حملات موشکی روسیه در سراسر اوکراین در روز دوشنبه نشان داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه "تروریستی است که با موشک صحبت می‌کند. تنها تاکتیک پوتین ترور در شهرهای صلح آمیز اوکراین است، اما او اوکراین را متلاشی نمی کند. این پاسخ او به همه کسانی است که می خواهند با او در مورد صلح صحبت کنند: پوتین تروریستی است که صحبت می کند.

حملات گزارش‌شده پس از آن صورت می‌گیرد که مسکو سرویس‌های امنیتی اوکراین را به سازماندهی بمب‌گذاری در کامیونی متهم کرده که به پل کریمه، که شبه جزیره را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند، آسیب رساند، به گفته مقامات، حداقل سه نفر در این حمله کشته شدند. اوکراین دخالت در آن را نه تایید و نه رد کرده است. با این حال، چندین مقام عالی رتبه و سازمان های دولتی آشکارا این بمب گذاری را جشن گرفتند.

افزایش درگیری‌ها در زاپروژیا

الکساندر استاروخ فرماندار زاپروژیا اعلام کرد که گلوله باران شبانه این شهر یک مجتمع مسکونی چند طبقه را ویران کرد و چندین تن زخمی شدند.

به گزارش شبکه خبری تی آر تی، فرماندار زاپروژیا در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام خود نوشت: در نتیجه حمله موشکی به مرکز شهر زاپروژیا، یک مجتمع مسکونی چند طبقه ویران شد و تعدادی مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری‌ها در حمله بامداد یکشنبه به این شهر نیز دست‌کم ۱۷ نفر کشته و ۸۷ نفر دیگر از جمله ۱۰ کودک زخمی شدند.

درخواست زلنسکی از مردم غیربومی روسیه

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین از مردم بومی فدراسیون روسیه خواست که از خدمت در ارتش مسکو و جنگیدن در اوکراین خودداری کنند.

به گزارش واشنگتن پست، رئیس جمهور اوکراین یکشنبه شب در ویدئویی خطاب به مردم غیر روس روسیه و قفقاز گفت: برای ملت‌های خود و علیه امپریالیسم روسیه بجنگند.

وی افزود، ۲۱۸ روز است که ما از خود در برابر کسانی دفاع می کنیم که موشک‌های بیشتری دارند این یک جنگ شرورانه توسط روسیه است.

زلنسکی مدعی شد، تاکنون ۵۸ هزار و ۵۰۰ سرباز روسی در اوکراین کشته شده‌اند، اما آنها ادعا می‌کنند که فقط حدود ۶هزار نفر مرده‌اند.

وی گفت، روسیه به جای پایان دادن به این جنگ بی معنی، سعی می‌کند افراد جدیدی را به جای کشته شده‌ها بفرستد.

زلنسکی تاکید کرد، اوکراین به دفاع از خود ادامه خواهد داد و در این جنگی که علیه ما به راه انداخته شده پیروز خواهد شد.

امیرعبداللهیان: ایران سلاحی به روسیه نداده است

وزیر امور خارجه بار دیگر تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان سلاح برای به کارگیری در جنگ اوکراین در اختیار هیچ طرفی قرار نداده و موضع اصولی ایران مخالفت با تسلیح هر یک از طرفین این جنگ و با هدف توقف جنگ است.

 پاول یابلونسکی معاون وزیر خارجه لهستان در دیدار با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه روز یکشنبه افق همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و موضوعات کنسولی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این دیدار با استقبال از فعال سازی مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف بر نبود محدودیت در ارتقای روابط فیمابین و استفاده از ظرفیتهای موجود برای توسعه مناسبات تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در موضوع اوکراین نیز بار دیگر تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان سلاح برای به کارگیری در جنگ اوکراین در اختیار هیچ طرفی قرار نداده و موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مخالفت با تسلیح هر یک از طرفین این جنگ و با هدف توقف جنگ است.

پاول یابلونسکی معاون وزیر امور خارجه لهستان نیز با تشکر از تبیین دیدگاه‌های کشورمان در موضوعات مورد علاقه دو کشور از سوی وزیر امور خارجه، دیدگاه لهستان در موضوعات مختلف از جمله روابط دو جانبه و مسائل مهم منطقه و موضوعات بین المللی را تشریح کرد.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹۴
روسیه اگر عرضه داشت، بجای اینکه شهرها و غیرنظامیان اوکراین را مورد حمله قرار دهد، در جبهه های جنگ با سربازان طرف مقابل به نبرد می پرداخت
حمله موشکی به کیف، قطعا نشان از شکست پوتین در جبههای جنگ دارد ، دقیقا همانند صدام که هربار پس از شکست در جبهه ها، موشک باران شهرهای ایران را شروع میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
الان تناقضش در چیه؟ آمریکا موقع حمله به کشورهایی مثل عراق، هم با سربازان جنگید و هم تاسیسات زیربنایی را از بین برد. حالا البته روسیه اینکار را دیرتر و ضعیفتر انجام داد.
درواقع باید اینطور گفت که اگر روسیه عرضه داشت، باید اول تمام تاسیسات زیربنایی، مانند برق، آب، مسیرهای سوخترسانی و خطوط ارتباطی و اینترنت را کاملا نابود می کرد، بعد تازه می رفت سر جنگ با سربازان طرف مقابل.
منتهی روسیه بیعرضه ، بجای اینکار، هنوز گذاشته اوکراین برق و اینترنت و راه داشته باشه و تمام این سلاحهای غربی، حتی با راه آهن عادی، به اوکراین برسه! واقعا باید عرضه را از آمریکا یاد می گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
دقیقا...اتفاقا ان موشکها هم روسی بود
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
دمت گرم پوتین آمریکا وناتو جرات نفس کشیدن ندارند. این زلنسکی صهیونیست یهودی. جیره خوار آمریکا رو از رو زمین محو کن لعنت به آمریکای خونخوار
علی خوزستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
اگ شد ی انتقادی هم از غربی‌ها و اروپا کن که اینهمه جنایت در دنیا دارن انجام میدن و میلیونها نفر رو کشتن و الان هم مقصر اصلی جنگ اوکراین ،ناتو هستش نه پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
وزیر خارجه ما یا خبر ندارد که ما پهباد تهاجمی به

روسیه دادیم ؟؟؟؟؟

که وای وای بر ایشان

یا خبر دارد و دروغ میگوید ؟؟؟

که وای وای بر ایشان و بر ما!!!!!؟
بشکوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
جو زده متوهم روسیه زیر ساختها رو‌میزنه‌و تا حالا غیر نظامی نزده. اوجولات
دم پوتین گرم بزن که خوب میزنی این صهیونیست دلقک نوکر آمریکا رو باید وادار به.... کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
پوتین اگر عرضه داشت در جبهه میجنگید نه با بمباران نا جوانمردانه شهر ها وکشتن مردم غیر نظامی....
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین و اجعلنا بینهم سالمین غانمین
گرگ ها به هم مشغول شده اند و موجب شده اند کمی ما نفس بکشیم. از همدیگر فارق شوند باز به سراغ تحریم بیشتر ایران خواهند آمد.
اروپا و روسیه همه گرگ های بی رحمی هستند و آماده دریدن ضعیفان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
حتما امریکا و انگلیسم بزغالاه حساب کردی
روسیه‌ خودش‌ با تمام‌ قوا‌ به یک کشور مستقل تجاوز کرده و ار آنجا به آدمکشی مشغول است‌ اونوقت‌ به اوکراین که داره از خانه اش از خاکش دفاع می کند‌ تروریست می گوید‌ ؟!
جل الخالق‌ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
اوکراین اگر به سمت نازی شدن و ناتو نمی رفت هیچ وقت جنگ نمیشد روسیه خوب میدنه که قصد امریکا تجزیه روسیه است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
کاش بگی علت همله روسیه چی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
اون ماشین سواری که سه نفر شهروند روسیه داخلش بودند و روی پل کریمه کنار کامیون اوکراینی های فرستادنش هوا خودش خوی تروریستی اوکراینی ها رو نشون میده و اما تجاوز پوتین به اوکراین هم که اصلا قابل دفاع نیست پس هر دو طرف ظالم هستند
اینترنت بین‌المللی قطع شده و دسترسی‌ به اخبار اوکراین هم نداریم درست... آقای زارع پور فقط اینستا و واتساپ قطع نیستن...همه خارج قطع شده
هنوز متوجه نشدید که کارکرد اصلی پوتین برای امریکا و انگلیس چیست. کارکرد اصلی پوتین این است که باعث میشود جامعه نخبگان و کارشناسان و نسل جوان و تحصیل کرده روسیه با سرمایه دانش و تخصص و سرمایه خود روسیه را ترک کنند. همین هست که پوتین تحمل میشود. چون امریکا و انگلیس و اسراییل و.‌. می دانند بزرگترین سرمایه هر ملتی در قرن ۲۱ نخبگان و نسل جوان تحصیل کرده ان هستند. وقتی انها بروند یا با سیستم خودی و ناخودی و سهمیه و محدودیت های ارشادی و غیر ارشادی ... کنار بمانند یا منزوی و منکوب شوند هیچ ملتی هیچ قدرت راهبردی نخواهد داشت. حتی المان و ارژانتین که معدن فوتبالیست با کلاس جهانی هستند اگر چند تفر از بازیکنان اصلی تیم ملی خود رل کنار بگذارند به یک تیم در سطح معمولی و درجه دو و سه اروپا تبدیل میشوند.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
احسنت
در حالیکه سرنگون شدن پهپاد شاهد خبر ساز شده وزیر امور خارجه می فرمایند ما هیچ سلاحی به پوتین عزیز و دوست داشتنی ندادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
دوست عزیز ایران در حال ارسال سلاح به هر دو طرفه. به روسیه پهپادهای شاهد 136 و مهاجر 6 رو دادیم و به اوکراین، گلوله توپ. تصاویر همش هم وجود داره. اما گویا هنوز صبح جمعه نشده که اینها رو به آقای وزیر نشون بدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
سرنگون شدن؟ آلبانی چه خبر؟
اوکراین هم باید مسکو رو بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
تو مگه فضول اوکرایی سجده کننده غرب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
با چی؟؟؟

موشک برد بلند میخواد که نداره
اوکراین هم باید مسکو رو بزنه
دیگه اینجا خداییش حق با روسیه هست
رئیس جمهور اوکراین خیلی نافهم بود که میخواست عضو ناتو بشه در همسایگی روسیه و دستی دستی کشورشو به باد داد
حالا هی حمله میکنه به یه نقطه و 1000 برابر جواب پس میگیره میگه چرا جواب گرفتم
دلش خوشه واقعا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
این عالیجناب پوتینت بود که دچار توهم شد و به اوکراین حمله کرد. 8 ماه است که در اوکراین به کشتار و تخریب و تجاوز و غارت مشغوله و وقتی پل غیرقانونی اش به شبه جزیره اشغالی کریمه را منهدم میکنندمیگه این تروریسمه. ابر تروریست خودتی. پوتین، به پایان سلام کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
روسیه هر روز میگه بیا توافق کنیم قبول نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
۱۵:۲۴
مدرسه ها شروع شده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
کاملا منطقیه
بیخ گوش من دشمن من بیاد پایگاه بزنه برام گنده لات بازی در بیاره منم ساکت باشم
حساب دو دوتاهم باشه
اوکراین باید با روسیه متحد میشد نه اینکه خیانت میکرد
خودش رو به آمریکا و آلمان تحمیل میکرد
حالاهم دارن پشتشو خالی میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
اقاای فهمیده شما اگر بدرستی معنی استقلال و تمامیت ارضی بک کشور را درک کرده باشی میفهمی اکراین یک کشور مستقل است و مستعمره روسیه نیست بنابر این بر اساس منافع ملی خودش اقدام میکند و در خواست عضویت ناتو را میدهد این وسط چ ربطی به روسیه داره. مگه باید از اونا اجازه بگیرن اقای همه چیز دان
تروریسم دولتی بیشتر کار دولت شما است جناب تزار
پوتین بعد جوری قاطعی کرده ادم یاد صدام معلون می افته .
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
آره بخصوص که چطور صدام به آمریکا همینجوری یکدفعه حمله کرد
رئيس جمهور اوكراين متاسفانه در دام آمريكا افتاده و كشورش را به سمت نابودي سوق مي دهد، هنوز هم به اميد تسليحات غرب رجز خواني مي كند غافل از اينكه آمريكا تا آخرين موشكهاي روسيه و به بهاي تلف شدن آخرين نفر از مردم اوكراين سعي دارد تا آتش جنگ را روشن نگه دارد، هر جا هم كه شعله هاي آن كم فروغ شود سعي مي كند تا با بنزين ريختن بر آن آنرا روشن نگه دارد.
بزنید این دلقک رو نابود کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
تو چکاره ای که اینطور حرص میخوری؟ زلنسکی و اوکراینی ها چه بدی به تو کرده اند که از قتل عامشان پشتیبانی می کنی؟ اصلا میدونی اوکراین کجاست بچه؟
غرور زلسنکی کار دستش داد بهتر سریعتر به سراغ صلح بره و 15 درصد که روسیه هستند و قبلا هماوکراین برای روسیه بود ولی هنوز به امریکا که یک میلیون نفر در عراق کشت نیمرسه جنگ همینه بزنی میخوری اقای دلقک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
ساندیسی، این غرور زلنسکی بود که به روسیه حمله کرد یا غرور پوتین که به اوکراین حمله کرد و توهم زد 4 روزه اشغالش می کنه؟ اقلا وقتی 7000 تومان می گیری یک دقیقه روش فکر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
۱۵:۳۱
آلبانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
زلنسکی با طناب پوسیده امریکا رفت تو چاه . آخرش که چی مردم اکراین ضرر کردن .روسیه متجاوز پوتین گرگ نتیجه چی شد جنگ فقط برای امریکا برد داشت اکراین به خاک سیاه نشست اقتصاد روسیه تحریم و متضرر شد و اروپا ضررهای هنگفتی بابت انرژی و تهدید امنیتی داد . امریکا که زلنسکی رو باد کرده بود پیروز حقیقی جنگ شد چون افسار اروپا رو با این جنگ و لولویی مثل روسیه در دست گرفت و نفوذش در این‌باره رو تحکیم کرد .
حالا که روسیه داره شکست می خوره دارید منکر ارسال پهباد به روسیه میشید
پس چی شد
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
روسیه به هدفش رسیده ۴ تا استان رو جدا کرده،زیر ساخت های اوکراین که نابود شده،الان هم نمیخواد هزینه اضافی بده....رو چه حسابی میگین پوتین شکست خورده؟ کسی شکست میخوره که به هدفش نرسیده باشه،هم زیر ساخت ها رو زده و هم ۴ استان رو جدا کرده یک مشت سلاح قدیمی و تاریخ مصرف گذشته هم داشت خرج کرد،با بالا بردن قیمت نفت و گاز هم پول خوبی به جیب زد.در افکار عمومی روسیه هم روحیه ضد آمریکایی رو بالا برد.هنوز مونده تا متوجه بشین سیاست چندتا نقطه داره
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
عاقبت شرطبندی روی اسب مرده.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
این اخبار شکست رو از کجا میارین؟



امریکا و آلمان پشت اوکراین بد بخت رو خالی کردن
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
جدی هدف روسیه مردن ۱۰۰ هزار سرباز روس بود. دمش گرم روز اول جنگ ژنرال روس گفت کل اوکراین رو در سه روز میگیریم
پوتین احمق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
روسیه ازاسراییل بمراتب خطرناکتره
ولی سردار سلامی گفتند ما به ابر قدرتها سلاح می فروشیم که البته منظورشان روسیه بود
وزیر خواب تشریف دارند
دمت گرم روسیه بزن .بزن دلقک امریکایی را نابود کن❤
چقدر شبیه کار های صدام ملعون هستند موشک باران روسیه
اثرات وارد شدن یک دلقک به سیاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
شاید هم اثر افتادن تیغ بران یک ابر قدرت بدست یک زنگی مست بی مسئولیت ومتوهم باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
دلقکی به نام پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
پوتین یک تروریست خطرناکه .
آریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
دلقک نه
عروسک خیمه شب بازی امریکا
حالا هم که داره پشتش رو خالی میکنه
پس از ۲۱۸ روز هنوز دلقک اوکراینی متوجه نشده که مردمش را سپر بلای شیطان بزرگ و روباه پیر کرده...خون از اوکراین و موشک از شیطان!!!! یک دلقک جهان را به مرز نابودی کشانده و دست بردار نیست چرا خود و خانواده اش در امنیت کامل بسر می‌برند تا جبهه آمریکا با خون مردم بدبخت شکست نخورد....
بزن که خوب میزنی
دمروسیه گرم دلم خنک شد
دلقک اوکراین داره کشور و مردم خودش رو به خاک و خون میکشه برای خوشایند آمریکا

دلقک پست فطرت تا تو باشی دیگه پاتو از گلیمت درازتر نکنی

مردم اوکراین تاوان حماقت یک دلقک رو پس میدن که به پل کریمه حمله کرد
زلنسکی مدعی شد، تاکنون ۵۸ هزار و ۵۰۰ سرباز روسی در اوکراین کشته شده‌اند،

پس با این حساب 200 هزار تا سرباز هم از اوکراین کشته شده
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
البته روسیه فراخوان ملی برای استخدام سرباز اعلام کرده که نشون میده تلفات روسیه سنگین تر از این حرف هاست
لامصب 206اونجام هست
لطفا جمله را کامل بنویسید : ایران هیچ سلاحی برای استفاده در جنگ اوکراین به روسیه نداده است . ( یعنی مسئول استفاده از سلاح در جنگ اوکراین مستقیما کشور استفاده کننده است نه دیگران .)
پوتین وحشی
مرگ بر روسیه
انصافا پوتین حق داره حمله کنه اوکراین اجازه ندارم هر کاری میخواد بکنه.
ان شاالله بزودی شاهدمحاکمه ونابودی دولت واین معتادزلنسکی باشیم،توضیح اینکه الان تمام کشورهای غربی باسلاح وپول اوکراین تامین میکنندت
جناب وزیر امور خارجه حداقل با دیگر وزیران منجمله فاطمی امین هماهنگ کن ، ایشون فرمودند ما بیشترین صادرات پهبادی را داشته ایم !!!!
بعدش کلی پهباد شاهد زدند میشه بفرمایید از کجا رفته روسیه بعدش رفته تو آسمان اوکراین !!!
مرگ برروسیه.همه دنیابایدکمک کنند تا روسیه رادراین جنگ شکست دهند
به قول شما یک دلقک است دارد از وطن خود دفاع می کند جانبازانی که به اروپا می رفتند و از وطن خود دفاع کرده بودند از امتیاز کشور میزبان بر خوردار بودند به خاطر دفا در برابر صدام
پوتین بازیچه آمریکا شد الکی بادش کردن وباورش شد یک‌شبه کار اکراین را تمام میکنه خدا به دادش برسه که مرگش را نزدیک کنه تا بیشتر از این غرورش نشکنه.
چطور همه به اوکراین سلاح می دهند بعد از ایران مخواهند که سلاح نده عجب
امریکا به افعانستان وعراق ولیبی حمله کرد )جامعه بین الملل!!!!!) هیچکس صدایی ازش در نیامد .
حالا یه کشوری مثل امریکا(روسیه ) به اکراین حمله کرد حق وناحقش را کار ندارم حالا جامعه جهانی !!!!!! دارند کمک می کنند که روسیه را سر جایش بنشانند .عجب جامعه بین اللمللی !!!!
مردم بیچاره افعانستان عراق لیبی ایران .....‌کمی به عقل و منطق تان رجوع کنید جواب همه پست ها را پاسخ ها را در میابید
یاشاسین اوکراين
واقعا آدم ناراحت میشود چرا مردم بیگناه د‌وکشور باید کشته بشوند بخاطر لجاجت دوطرف هرچند روسیه آغازگر جنگ بود ولی اوکراین هم برای پیوستن به ناتو عجول وبی تقصیر نبود حال جنگ چیزی جز نابودی ویرانی ندارد آنهم در این زمان .که جهان بسوی برداشتن مرزهاو دوستی وانسانیت پیش می‌رود
آمریکا و اروپا دارن خودشون در دنیا جنایت میکنن بعد از پوتین ایراد میگیرن
ای کاش همه حاکمان مانند همین دلقک بقول عده ایی وطن پرست و با دل و جرات بودند. برای وطن خود در برابر تجاوز پوتین جنایتکاررهر کاری میکند. وچه قشنگ پوزه ابر قدرت پوشالی را به خاک مالید.که از وحشت زیاد تهدید به زدن بمب اتم میکند.
عرزشی ها از شکست خیلی ناراحت هستند ولی یادشان رفته پیروز میدان جنگ تا به حال قهرمانان اوکراین بوده اند و از این به بعد هم‌هستند، پوتین فقط یک جنایتکار جنگی است
پوتین وقتی می بیند کارها وفق مراد ایشان پیش نمی‌رود شروع به زدن شهرها ومناطق عیرنطامی کرده واین جنایت‌ها زمینه شکست روسیه را تسریع خواهد کرد
دادن سلاح برای کمک به تجاوز به یک کشور مستقل و هدف قرار دادن اهداف غیر نطامی با هیچ اصول اسلامی سازگار نیست خواه آمریکا باشد خواه ایران
سلام اگرخدابخوادغرب وناتو آن شاالله روز نابودیشونه دور برپوتین پیروز باد روسیه
آقای زلنسکی تو بازیچه دست آمریکا ومتحدانش شدی این تویی که مردم بیگناه اکراین را می کشی نه روسیه ای تویی که اکراین را نابود می کنی نه روسیه بدان آمریکا وناتو به دنبال منافع خود هستند
آمریک به افغانستان، عراق و لیبی حمله کرد کشورهای ضعیف که هیشکی کمکشون نکرد هیچی همه کمک آمریکا بودن سردار سلیمانی رو ترور کرد هواپیمای مسافربری رو زد تروریست نبود اما روسیه تروریست است
بزارین هم دیگرو بزنن بکشند به ما چه مگه اونا به فکر یمن افغانستان و عراق فلستین هستند
قضیه جنگ اوکراین، به خارج از مرزهای این دو کشور در حال جنگ مربوط می شود! زلنسکی زمانی که شعار می دهد که آرزوی تحقق یافتن اسرائیل بزرگ را دارد، پرده از اسرار بسیاری بر میدارد. زمانی که درخواست عضویت در ناتو را می دهد، نیت خود را نمایان می کند. یهودیان قرن ها تحت سلطه بوده اند و نقشه های بسیاری برای قرن های آینده دارند!
جنگ اوکراین صرفا یک جنگ میان روسیه و اوکراین نیست! جنگ میان یهودیان و مسیحیان است. البته یهودیان با مسلمین نیز در جبهه های فلسطین، لبنان و... در حال جنگ هستند. این عمل پوتین، اجتناب ناپذیر بود، و تنها از نظر بنده آینده نگری و قدرت بالای رهبری پوتین را نمایان می سازد.
حالا که زلنسکی رویای تحقق اسرائیل بزرگ را دارد، بهتر است ما او را یاری کنیم تا به آرزویش برسد، اینگونه که سرزمین های اشغالی فلسطین را یهودیان تخلیه کنند، البته با زور و جنگ؛ و آنها به اوکراین بروند و غرب رودخانه دنیپر تا مرز لهستان ساکن شوند، با ثروت و دانشی که دارند سریعتر اثرات مخرب جنگ در آن منطقه را نیز مرتفع می کنند. شرق رودخانه دنیپر هم که عمدتا روس تبار و روس زبان و مسیحی هستند به فدراسیون روسیه الحاق بگردد.
متاسفانه به نظر می‌رسد امیر عبدالهیان در مورد پهباد دروغ می گوید و ایران به روسیه پهباد تحویل داده است. کمک به متجاوز واقعا خجالت آور است آن هم روسیه که در تاریخ هرگز جز خیانت به ایران کاری نکرده است
روسیه ابرقدرته و کل دنیا حریفش نیستن..
زنده باد برادر ودوست عزیز ولادیمیر .آمریکایی ها وغرب باید تنبیه شوند وانتقال قدرت از غرب ب شرق صورت پذیرفته است
لعنت بر ظالمین
ولی زلنسکی فریب خورده و دست نشانده هست
هی این بچه رو شیر می کنن میندازن وسط میدون که با دشمن اصلی آمریکا پنجه تو پنجه بشه
دم پوتین گرم
پوتین دیگه رد داده و بنظرم بجای اینکه با این کارا خودش رو تحقیر کنه بهتره تهدیدشو عملی کنه تا حداقل با بمب هسته ای به نتیجه برسه. اگه به امید زمستون سرد بخواد اروپا و امریکا رو تضعیف کنه مطمئنا نتیجش اینه که خودش تو بهار با آب و هوای غیر قابل پیش بینی گرفتار میشه مطمئنا تابستونشم میشه جهنمشون به معنی واقعی کلمه.
اوکراینی ها زلنسگی فاسد را به زباله دان. تاریخ بفرستند واینقدر زلنسگی فاسد ومزدورآمریکا وناتو را حمایت نکنند،تادیرنشده بخو آئید.
اوکراین مزدور آمریکاست ، هر کشوری به آمریکا ومزدورانش ضربه بزند مورد تایید است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی