بازدید 22955

هشدار نفوذ هوای سرد همراه با کاهش نسبی دما

سازمان هواشناسی ضمن هشدار به کشاورزان نسبت به نفوذ هوای سرد، از فعال بودن دو سامانه دیگر از جمله سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز( شنبه) در برخی استان‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 08 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز (شنبه) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان کاهش ۷ درجه‌ای دما را خواهیم داشت که سازمان هواشناسی نسبت به خسارت به صنعت و کشاورزی هشدار سطح زرد صادر کرده است.

همچنین سازمان هواشناسی فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز خبر داد و اعلام کرد که بارش باران و وزش باد شدید موقتی امروز در شمال آذربایجان شرقی، نوار شرقی اردبیل، گیلان و مازندران پیش بینی می‌شود.

اثر مخاطره نیز اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال آبگرفتگی محدود و محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، کاهش نسبی دما و احتمال تاخیر در پروازها اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به پرهیز از اتراق در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی و حاشیه مسیل‌ها و احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی توصیه کرده است.

سامانه فعال دیگر نیز «افزایش گرادیان فشاری» است که تا امروز شنبه فعال است که سبب وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردو خاک حواهد شد و منطقه اثر آن نوار شرقی خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست