بازدید 3554

انتقاد وزیر آلمانی از قیمت نجومی گاز آمریکا

وزیر اقتصاد آلمان، آمریکا و دیگر کشورهای دوست صادرکننده گاز را متهم کرد از پیامدهای جنگ اوکراین سوده برده و گاز را به قیمت نجومی، عرضه می کنند.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱ 08 October 2022

به گزارش ایسنا، رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه با نشریه آلمانی منطقه ای NOZ گفت: بعضی از کشورها از جمله کشورهای دوست، قیمتهای نجومی برای گاز طلب می کنند. مطمئنا، این امر مشکلاتی را به همراه می آورد که درباره آن صحبت می کنیم. وزیر اقتصاد آلمان خواستار همبستگی بیشتر از سوی آمریکا برای کمک به متحدانش در اروپا شد که برای تامین انرژی، در مضیقه قرار گرفته اند.

هابک گفت: وقتی قیمتهای نفت جهش پیدا کرد، آمریکا با ما تماس گرفت و در نتیجه، نفت از ذخایر ملی در اروپا آزاد شد. تصور می کنم همبستگی برای محدود کردن قیمت گاز هم خوب خواهد بود.

وزیر اقتصاد آلمان اظهار کرد: اتحادیه اروپا برای بحران گازی این منطقه باید اقدامات بیشتری انجام دهد. تلاش کشورها برای تامین گاز از منابع جایگزین، قیمتها را که پس از جنگ در اوکراین و تیرگی روابط با روسیه، افزایش پیدا کرده بودند، در معرض افزایش بیشتری قرار داد.

شرکت دولتی گازپروم روسیه، عرضه گاز به کشورهای اتحادیه اروپا را در ماههای اخیر، به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده است تا این بلوک که برای تامین ۴۵ درصد از گاز مورد نیازش، به روسیه وابسته بود را برای وضع تحریمهای گسترده علیه مسکو، مجازات کند.

هابک گفت: اتحادیه اروپا باید از قدرت بازار خود استفاده کرده و خرید هوشمند و هماهنگی داشته باشد و کشورهای این بلوک برای خرید گاز، با یکدیگر رقابت نکرده و باعث بالاتر رفتن قیمتها نشوند. قدرت بازار اروپایی عظیم است و تنها باید مورد استفاده قرار بگیرد.

با پیش بینی کمبود گاز در سراسر اتحادیه اروپا، این منطقه با زمستان سختی روبروست. کشورهایی مانند آلمان به مدت چند دهه، به گاز روسیه وابسته بودند و زیرساخت انرژی عظیمی مانند شاه لوله های نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ برای انتقال گاز روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک طراحی شده بودند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، با نشت گاز از خطوط لوله نورد استریم که تحت شرایط مشکوکی روی داد، روابط انرژی روسیه و اروپا، آسیب بیشتری دیده است. گفته می شود وقوع انفجارهایی در دریای بالتیک، باعث صدمه دیدن خطوط لوله گازی در نقاط متعدد شده است. روسیه دست داشتن در خرابکاری در این خطوط لوله را رد کرده است. این حادثه باعث واکنش بین المللی شده و اتحادیه اروپا هشدار داده است پاسخ محکمی به حملات علیه زیرساختهای انرژی این منطقه خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر