بازدید 7862

افزایش همسویی جامعه آمریکا با جمهوری‌خواهان

بر اساس نتایج نظرسنجی جدیدی که موسسه گالوپ منتشر کرده، همسویی با جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در جامعه آمریکا نسبت به سال گذشته دچار تغییر شده و این میزان نسبت به جمهوری‌خواهان افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 04 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بر اساس این نظرسنجی، همسویی با جمهوری‌خواهان چهار درصد افزایش داشته و از ۴۰ درصد به ۴۴ درصد رسیده است.

وضعیت دموکرات‌ها اما برعکس شده و همسویی با آنان نسبت به سال گذشته به ۳۹ درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر، در حالی که حمایت طرفداران جمهوری‌خواهان از حزبشان بدون تغییر باقی مانده، حمایت طرفداران دموکرات‌ها از حزب خود نسبت به سال گذشته ۸ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این نظرسنجی ۵۷ درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند که حزب جمهوری‌خواه می‌تواند عملکرد بهتری در حمایت از آمریکا در برابر تروریسم بین المللی داشته باشد و تنها ۳۷ درصد معتقدند که دموکرات‌ها قادر به انجام چنین کاری هستند.

همچین به نظر ۹۴ درصد از جمهوری‌خواهان، ۴۷ درصد از افراد مستقل و ۹ درصد از دموکرات‌ها، حزب جمهوری‌خواه می‌تواند آمریکا را در رفاه نگاه دارد.

این نظرسنجی در بازه زمانی ۱ تا ۱۶ سپتامبر (۱۰ تا ۲۵ شهریور) میان ۸۱۲ شهروند آمریکایی بزرگسال انجام شده است.

پیش از این نیز، سی ان ان اعلام کرد: انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ از حالا آغاز شده است و رای دهندگان در برخی ایالت‌ها، آرای زودهنگام خود را به صندوق‌ها انداخته‌اند. از آنجا که آمریکایی‌ها بسیار دچار اختلاف شده‌اند - با توجه به رقابت‌های تنگاتنگ در سنا و نزدیک بودن آرا در کنگره - حتی کوچکترین تغییر در احساسات رای دهندگان می‌تواند تفاوت بزرگی را ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، به عبارت دیگر اکنون فقط مساله این نیست که چه کسی برنده کدام گروه از رای‌دهندگان (مرد، زن، دانشگاهی، غیر دانشگاهی و غیره) است، بلکه فاصله اختلاف در برنده شدن آنها نیز مهم است.

رای دهندگان سیاه پوست معمولاً بخشی فراموش شده از بحث انتخابات عمومی هستند. دلیل آن ساده است: آنها مدت‌هاست که جزو دموکراتیک‌ترین بخش‌های رأی‌دهندگان بوده‌اند. در حالی که جو بایدن احتمالاً در سال ۲۰۲۰ کمی بدتر از هیلاری کلینتون در میان آمریکایی‌های آفریقایی تبار ظاهر شد، اما همچنان با اختلاف زیادی در مقابل او پیروز شد.
اما این بدان معنا نیست که رای دهندگان سیاه پوست اهمیتی ندارند. رای دهندگان سیاه پوست بایدن را در تعدادی از ایالت‌ها برای مثال جورجیا، پنسیلوانیا و ویسکانسین در صدر قرار دادند. همه این ایالت‌ها امسال رقابت‌هایی در بخش‌های فرمانداری و یا سنا دارند.

نگاهی به نظرسنجی‌های ملی نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد ممکن است دموکرات‌ها نتوانند انتظار حمایت از سوی رای دهندگان سیاه پوست را همچون انتخابات قبلی داشته باشند.

میانگین پنج نظرسنجی از طریق مصاحبه زنده در انتخابات ۲۰۲۰ برتری بایدن در میان رای دهندگان سیاه پوست نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا را نشان می‌داد اما امسال، میانگین پنج نظرسنجی از کاهش امتیاز برتری دموکرات در میان رای دهندگان سیاهپوست در رأی گیری عمومی کنگره حکایت دارد.

به گزارش ایرنا، تارنمای پولتیکو نیز در گزارشی نوشت: براساس نظرسنجی «تلموندو» و «ان بی سی نیوز» که روز یکشنبه منتشر شد: برتری دموکرات‌ها نزد رای دهندگان لاتین تبار نیز در دهه گذشته به نصف کاهش یافته است.

۵۴ درصد از رای دهندگان لاتین تبار در این نظرسنجی گفتند که ترجیح می‌دهند دموکرات‌ها کنگره را تحت کنترل داشته باشند، در حالی که ۳۳ درصد آنها جمهوری‌خواهان را ترجیح دادند. این درصدها نشان می‌دهد که اختلاف دیدگاه لاتین تبارها درباره کنترل دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر کنگره از ۴۲ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۲۱ درصد کاهش یافته است.

نتایج نظرسنجی پس از آن به دست آمده که جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۰ با کسب آرای رای دهندگان لاتین تبار به پیروزی رسیدند. جمهوری‌خواهان همچنین فهرستی از نامزدهای لاتین تبار را در انتخابات میان دوره‌ای آتی معرفی کرده‌اند.

این نظرسنجی نشان داد که تعداد بیشتری از رای دهندگان لاتین تبار گفتند که فکر می‌کنند دموکرات‌ها در کنترل مساله سقط جنین بهتر از جمهوری‌خواهان عمل کردند. اما عملکرد جمهوری‌خواهان در مدیریت اقتصاد و جرم و جنایت بهتر بوده است.

نظرسنجی اخیر از ۱۷ تا ۲۶ سپتامبر (۲۶ شهریور تا ۴ مهر) بین ۱۰۰۰ رای دهنده لاتین تبار با ضریب خطای مثبت و منفی ۳.۱ درصد انجام شده است.

انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا ۱۷ آبان امسال برای گزینش ۴۳۵ نماینده مجلس، ۳۵ سناتور، ۳۹ فرماندار و شمار زیادی از مقام‌های محلی و ایالتی در سراسر آمریکا برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار