بازدید 26113
سید حسن نصرالله

آمریکایی ها به حوادث داخلی ایران امید بسته اند/ در دنیا به خاطر درگذشت مشکوک یک دختر ایرانی جنجال کردند اما 50 شهید افغانستان را ندیدند

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه باید با قدرت از نعمت مقاومت پاسداری کرد و تحت تاثیر سخنان کسانی که جایگزینی برای مقاومت ندارند قرار نگیریم، تاکید کرد که ایران امروز عنصر اساسی محور مقاومت است و ایران هراسی اقدامی شیطانی برای تفرقه اندازی است.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲ 01 October 2022

آمریکایی ها به حوادث داخلی ایران امید بسته اند/ در دنیا به خاطر درگذشت مشکوک یک دختر ایرانی جنجال کردند اما 50 شهید افغانستان را ندیدند

بین الملل تابناک: دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه باید با قدرت از نعمت مقاومت پاسداری کرد و تحت تاثیر سخنان کسانی که جایگزینی برای مقاومت ندارند قرار نگیریم، تاکید کرد که ایران امروز عنصر اساسی محور مقاومت است و ایران هراسی اقدامی شیطانی برای تفرقه اندازی است.

 سید حسن نصرالله در مراسم بزرگداشت علامه سید محمد علی الامین در شهرک شقرا در جنوب لبنان افزود: امروز ارزش ها و قانون برجهان حاکم نیستند بلکه چیزی بدتر از قانون جنگل برجهان حاکم است.

وی اضافه کرد: لبنانی ها کرامت و عزت لبنانی خود را به دست آورده اند و شورای امنیت و یا سازمان ملل و یا هیچ طرف دیگری این عزت را به آن ها نداده است.

نصرالله گفت: یک مسئول آمریکایی آشکارا اعلام کرد که هدف جنگ و تجاوز به سوریه و منطقه سرقت نفت و منابع آن است.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین گزینه دیگری غیر از مقاومت ندارد گفت: فلسطینی ها امروز از مذاکرات و پیمان اسلو ناامید شده اند و مقاومت در کرانه باختری، غزه و دیگر مناطق درحال افزایش است.

نصرالله بیان کرد: حوادث روسیه و اوکراین یک موضوع منطقه ای نیست بلکه یک تحول بین المللی است که ممکن است چهره جهان را تغییر دهد.

وی افزود: دولت داعش سقوط کرد ولی داعش به عنوان یک پروژه و ابزار همچنان وجود دارد. داعش را آمریکا ایجاد کرد و دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا همچنان از آن دفاع و پیوستن نیروهای بیشتر به آن را تسهیل می کند.

افق های درخشان پیش روی مردم لبنان 

وی با اشاره به رسیدن متن پیشنهاد مکتوب میانجی آمریکایی درباره ترسیم مرزهای دریایی به مسئولان لبنانی گفت: ما در مقابل روزهای حساسی درباره ترسیم مرزها هستیم و به زودی موضع مسئولان کشور درباره این پیشنهاد مشخص می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: اگر پرونده ترسیم مرزها به سرانجام مطلوب برسد این نتیجه اتحاد، همکاری و همبستگی ملی است.

نصرالله افزود: اگر این پرونده به نتایج مثبتی ختم شود،افق های درخشانی برای ملت لبنان باز خواهد شد.

وی درباره جسله پارلمان برای انتخاب رئیس جمهوری نیز گفت: جلسه گذشته پارلمان برای انتخاب رئیس جمهوری، نشان داد که هیچ گروهی در پارلمان دارای اکثریت نیست.

نصرالله اضافه کرد: این جلسه ثابت کرد کسانی که می خواهند رئیس جمهوری انتخاب کنند باید منطق مشورت و همفکری را جایگزین منطق به مبارزه طلبیدن کنند.

وی افزود: وقت زیادی برای تشکیل دولت نداریم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مهاجرت غیرقانونی با قایق های مرگ یک جنایت است و خواستار تحقیق قضایی درباره غرق شدن قایق مهاجران هستیم.

ایران امروز عنصر اساسی محور مقاومت است

رهبر حزب الله با اشاره به برخی اغتشاشات روزهای اخیر در ایران، گفت که از هر حادثه ای در ایران برای تحریک علیه نظام جمهوری اسلامی سوء استفاده می شود.

وی افزود: دولت های مختلف آمریکا درک کرده اند که ایران قدرتمند است به همین خاطر نتواستند به آن حمله کنند و براین اساس آمریکایی ها بر حوادث داخلی ایران امید بسته اند.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد که کافی است که تشییع میلیونی شهید حاج قاسم سلیمانی را دیده باشند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران را با وجود این ملت و رهبر نمی توانند مغلوب کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ایران هراسی و تبلیغ اینکه ایران و ملت ایران دشمن است یک اقدام شیطانی برای ایجاد تفرقه در امت اسلامی است.

نصرالله اضافه کرد: جمهوری اسلامی از کشورهای منطقه چیزی نمی خواهد و چشم طمع به نفت عراق ندارد.

وی یادآور شد: عراقی ها چگونه می توانند ایستادگی ایران در کنار آن ها و بازکردن درب انبارهای سلاح خود برای مبارزه با داعش را فراموش کنند.

نصرالله اضافه کرد: ملت عراق چگونه می تواند با عربستانی دوستی کند که ۵ هزار تروریست انتحاری به عراق فرستاده است.

وی بیان کرد: پس از کمپ دیوید اگر ایران نبود اکنون فلسطین و قدس کجا بود و آیا لبنان وجود داشت و اسرائیل اکنون کجا بود؟

رهبر حزب الله لبنان افزود: ایران امروز عنصر اساسی محور مقاومت است و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز مورد هدف دشمنان بوده است.

نصرالله گفت: در دنیا به خاطر درگذشت مشکوک یک دختر ایرانی چه جنجالی به پا شد درحالی که ۵۰ شهید افغانستان را اصلا ندیدند.

همکاری نزدیک سیدمحمد علی الامین با امام موسی صدر 

نصرالله درباره مرحوم سید محمد علی الامین نیز گفت: ایشان کارشناسی وارسته و پرهیزگار و در والاترین مراتب اخلاقی و بازمانده علمای صالح پیشین بود.

وی افزود: باید مردم را با این تاریخ آشنا کنیم تا لبنانی ها بدانند که چه بزرگانی در تاریخ عرفان و ادبیات و شعر داشته اند.

دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: از نقاط برجسته زندگی علامه محمد علی الامین، همکاری وی با امام موسی صدر در زمان غربت و مبارزه برای مصالح عموم جامعه بود.

نصرالله گفت: وی از ابتدا گزینه و هدف خود را از روی آگاهی، حکمت و بصیرت انتخاب کرد و در کنار امام موسی صدر ایستاد درحالی که هزینه این کار بسیار زیاد بود.

وی افزود: علامه محمد علی الامین از طریق دنبال کردن قضایای ملی، امت اسلامی و قدس به یکی از اعضای اصلی تیم امام موسی صدر در همه امور از ابتدا تا انتها تبدیل شد.

نصرالله اضافه کرد: سیدعباس موسوی دبیرکل شهید حزب الله از محصلین مرکز پژوهش های اسلامی بود که توسط مروح علامه الامین اداره می شد.

وی گفت: پیروزی های لبنان، این امنیت و آرامش در لبنان و عزت و کرامت موجود در لبنان دسترنج علمایی مانند علامه سید محمد علی الامین است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر