بازدید 7135

چهارمین پرتاب موشک کره شمالی در یک هفته اخیر

کره شمالی برای چهارمین بار در یک هفته اخیر، اقدام به پرتاب موشک بالستیک کرد.
کد خبر: ۱۱۴۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰ 01 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از رویترز، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد شنبه موشک‌های بالستیک نامشخصی را به سمت سواحل شرقی دریای ژاپن شلیک کرد. این چهارمین پرتاب موشک بالستیک پیونگ یانگ در یک هفته اخیر و همزمان با افزایش تنش در شبه جزیره کره است.

این پرتاب موشکی پس از آن انجام شد که ایالات متحده و کره جنوبی اقدام به برگزاری بزرگترین مانور نظامی مشترک در پنج سال گذشته با نام سپر آزادی کردند. همچنین پرتاب موشک بالستیک کره شمالی در بامداد شنبه پس از سفر هفته جاری «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی انجام شد.

گارد ساحلی ژاپن پرتاب حداقل دو موشک بالستیک توسط پیونگ یانگ را تائید کرد و به نقل از یک منبع دولتی گفت: موشک بالستیک دوم کره شمالی در خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمده است.

کره شمالی قبل و بعد از سفر معاون اول رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی موشک‌هایی را شلیک کرده است.

این کشور همچنین در سال جاری سرعت آزمایش‌های تسلیحاتی خود را به طرز بی سابقه افزایش داد. پیونگ یانگ همچنین به تازگی یک آزمایش موشک بالستیک قاره پیما را برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ انجام داد که با واکنش‌های نگران آمیز گسترده در غرب روبرو شد.

آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب موشک‌های بالستیک توسط کره شمالی مدت هاست که توسط شورای امنیت سازمان ملل ممنوع شده است و این شورا تا کنون در چند نوبت تحریم‌هایی را علیه کره شمالی اعمال کرده است.

ارتش کره جنوبی اما در گزارش خود درباره پرتاب اخیر موشک بالستیک کره شمالی جزئیاتی از برد، ارتفاع و سرعت موشک‌ها ارائه نکرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان