بازدید 35890

بیانیه سخنگوی گوترش درباره اتفاقات اخیر ایران

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای با مطرح کردن واکنش دبیرکل سازمان ملل به اتفاقات اخیر ایران، خواستار انجام تحقیقات درباره نحوه مرگ مهسا امینی شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ 28 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سخنگوی‌ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای که در وبگاه سازمان ملل منتشر شده است، درباره اتفاقات اخیر ایران در پی مرگ مهسا امینی، نوشت: دبیرکل به دقت اعتراضات در جریان در ایران را دنبال می‌کند. او در دیدار دوجانبه‌اش با رییس جمهور رئیسی در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲ بر ضرورت احترام به حقوق بشر، از جمله آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز تاکید کرد.

در این بیانیه با ابراز نگرانی درباره اتفاقات اخیر ایران، آمده است: ما بر ضرورت انجام شدن تحقیقاتی فوری، بی‌طرفانه و موثر درباره مرگ خانم مهسا امینی از سوی نهادی مستقل و دارای صلاحیت تاکید داریم.

این در حالی است که تمام مسئولان مرتبط با موضوع در قوای سه‌گانه، بررسی ها و پیگیری های خود را آغاز و گزارش های لازم را ارایه کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷۵
انتشار یافته: ۱۵
جناب آقای گوترش ، موضوع دیگه فقط مرگ مهسا امینی نیست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
ما چه ملت خوشبختیم که دبیر کل سازمان ملل و تمام نهادهای بین المللی و کشورهای متمدن غربی همه برای جان یک انسان در ایران موضع گیری کردند
البته بگذریم از اینکه در مورد جان صدها بیمار ایرانی که در ایران به خاطر تحریم فوت کردند مثل بیماران پروانه ای خفه خون گرفتن
در چند سال اخیر صدها سیاه پوست مرد و زن غیر مسلح توسط پلیس امریکا در خیابانها کشته شدند> هزاران کودک یمنی در بمباران هواپیماهای سعودی جان خود را از دست دادند < در سوریه هر روز موشکهای اسرائیل جان چند نفر را می گیرند < و .... اما این جناب دبیر کل در مورد هیچکدام خواستار تحقیق نشده است. این دبیر کل که مزد بگیر امریکا و عربستان و سعودی و چند کشور ثروتمند است کاش چشمهایش را می شست و جهان را جور دیگری می دید. البته ایشان ماهی حداقل 35 هزار دلار می گیرد و فقط ابراز تاسف می کند و خواستار خویشتنداری می شود و خالا خیلی به خودش زحمت داده که خواستار تحقیق شده است . لابد از نظر ایشان کارشناسان بی سرف هم باید از امریکا و اسراییل و انگلیس باشد. اقای گوترش دچار توهم است و تصور می کند که دبیر کل یک نهاد بین المللی پر قدرت است . کاش سری به کشورهایی که مامورانش در انجا کار می کنند می زد تا متوجه می شد که اکثر کارکنانش کارشان قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان و اشیای عتیقه و جاسوسی است.
پاسخ ها
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
شما حرف های جناب شریعتمداری را قرقره نکن دوست گرامی، و بدون تحقیق صحبت نکن، سازمان ملل تقریبا تمامی خشونت های دولتی را محکوم می کند و با یک سرچ ساده به زبان انگلیسی می توانی این محکومیت ها را پیدا کنید..
منظورش نهادهای مستقل نهادهای امریکایی است یک نهاد مستقلتان اژانس انژی اتمی فعلا که دست از سر ما برنمیدارد بیشتر با اسراییل هماهنک
موضوع از اول هم مهسا امینی نبوده است اگر موضوع مهسا امینی بود که در همان شب اول حادثه و اعتراض این همه به اموال بیت المال و مردم خسارت وارد نمی شد. حداقل دو سه روز اعتراض ارام و بدون خشونت و غارت و تخریب انجام می دادند تا مردم باورشان بشود که موضوع مرحوم مهسا امینی بوده است . عده ای اراذل و اوباش و عوامل منافقان و مزدوران ال سعود اماده هستند تا با هر بهانه ای کشور را به اشوب بکشانند و اتش بزنند و خراب کنند. اینها اصلا کاری به موضوع اعتراض ندارند و در مورد ان شعار هم نمی دهند فقط می کشند و تخریب می کنند. اینها اموزش دیده اند تا اعتراضات به حق مردم را به خشونت بکشانند و سرانجام انقدر مردم را مقابل هم قرار دهند تا جنگ داخلی پیش بیاید و به قول چند سناتور امریکایی ایران را به سوریه تبدیل کنند.
پاسخ ها
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
اگر واقعا باور دارید که معترضین تنها یک عده آشوبگر وابسته هستند، یکبار و فقط یکبار تحت نظر یک سازمان بین المللی بیطرف یک رفراندوم ساده در کشور برگزار کنید تا تکلیف تعداد معترضان به وضع موجود و موافقان این وضعیت از نظر تعداد مشخص شود...
"این در حالی است که تمام مسئولان مرتبط با موضوع در قوای سه‌گانه، بررسی ها و پیگیری های خود را آغاز و گزارش های لازم را ارایه کرده‌اند."!
دقت کن!گوترش گفته تحقیق توسط نهادی مستقل و دارای صلاحیت!
همنطوریکه به موضوع هواپیمای اوکراینی رسیدگی شد
جناب دبير كل، لطف كنيد درخواست تحقيقات بي طرفي هم در مورد مرگ جرج فلويد صادر نمائيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
جرج فلوید یک فرد فاسد بوده کمی تحقیق کنید بد نیست
فقط حرف های دیگران را طوطی وار تکرار نکنید
اگر موضوع اغتشاشات فقط مهسا امینی بود که مشکلی نبود.اما جناب گوترش اگر مهسا امینی بهانه است واصل نظام نشانه است آیا باز به شما ارتباطی پیدا می کند؟ضمنا وقتی جمال خاشاقچی را اره کردند حضرت دبیرکل کجا تشریف داشتند؟وبا زمانیکه آل سعود دهان دبیرکل قبلی را پراز دلار کرد تا در برابر کودک کشی آل سعود در یمن خفه خون بگیرد سازمان ملل کجا بود؟
خجالت آوره که برخورد نادرست مسئولان صدای سازمان ملل را هم درآورده!!!!!
چرا ایشان خواستار تحقیق در مورد پلیسی که در خیابان سر بریده شد نشدند؟ پلیس انگلستان به دنبال معترضان ایرانی است که با پلیس برخورد خشن داشتند. اما ایران حق چنین کاری ندارد!!!
باعث شرمندگی و سرشکستگی است که سازمان ملل متحد ، مسولین کشور را به رعایت حقوق بشر دعوت می کند
پس آن همه شعار های رنگارنگ چه شد ظ؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی