بازدید 66588
با دویست و پانزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین

هشدار زلنسکی: پوتین بلوف نمی زند/هشدار خصوصی و محرمانه آمریکا به روسیه/ اختلاف در میان دموکرات ها بر سر حمایت از اوکراین/دور جدید تنش ها میان اسرائیل و روسیه بر سر اوکراین

دویست و پانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ 26 September 2022

هشدار زلنسکی: پوتین بلوف نمی زند/اختلاف در میان دموکرات ها بر سر حمایت از اوکراین

بین الملل تابناک: دویست و پانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ادعای اوکراین از میزان خسارت ارتش روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ - ۲۰:۳۴

-ارتش اوکراین شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ ای مدعی شد: در یک روز گذشته ۴۰۰ نظامی روسی کشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در ادامه این بیانیه آمده است: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۴ فروند جنگنده نیز در مناطق مختلف اوکراین سقوط کرده است‌.

اوکراین درادامه ادعای خود افزوده است که از آغاز جنگ روسیه در این کشور یعنی ۲۴ فوریه تا ۲۴ سپتامبر، ۵۶ هزار و ۷۰۰ نظامی روسیه کشته شدند.

براساس ادعای این بیانیه، در این مدت تاکنون ۲۵۹ فروند جنگنده، ۲۲۰ فروند بالگرد، ۲ هزار و ۲۲۷ دستگاه تانک، ۴ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی زرهی، ۱۳۶۸ توپ، ۳۲۸ راکت انداز و ۱۷۱ پدافند هوایی ارتش روسیه نیز از بین رفته است.
در ادامه این بیانیه ادعا شده است: در این مدت همچنین ۳ هزار و ۷۰۱ دستگاه خودرو، ۱۵ فروند کشتی جنگی سبک و قایق‌ تندرو و ۹۶۶ فروند پهپاد روسی نیز منهدم شده است.
این ادعاها در حالی است که روسیه نیز از کشته شدن شمار زیادی از نیروهای اوکراینی خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، از زمان آغاز جنگن اوکراین، در مجموع ۲۹۳ فروند هواپیما، ۱۵۵ بالگرد، هزار و ۹۷۳ فروند هواپیمای بدون سرنشین، ۳۷۵ سامانه موشکی پدافند هوایی، ۴ هزار و ۹۹۸ فروند دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۸۳۷ موشک انداز چندگانه، ۳ هزار و ۳۹۳ سامانه توپخانه صحرایی و خمپاره انداز و همچنین ۵ هزار و ۶۴۰ خودروی موتوری نظامی از اوکرین نابود شده اند.

تشدید تحریم‌های انگلیس علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ - ۱۹:۱۳

وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه به بهانه همه‌پرسی‌ها در چهار منطقه از اوکراین خبر داد.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد آمده است: وزیر امور خارجه ۹۲ تحریم را در واکنش به اعمال همه‌پرسی ساختگی توسط رژیم روسیه در ۴ منطقه اوکراین که نقض آشکار قوانین بین‌المللی از جمله منشور سازمان ملل متحد تلقی می‌شود، اعلام کرد.
این بیانیه می‌افزاید: رژیم روسیه این همه پرسی ساختگی را در تلاشی ناامیدانه برای تصاحب زمین و توجیه جنگ غیرقانونی خود سازماندهی کرده است. این همه پرسی نشان دهنده اراده مردم اوکراین نیست و نقض شدید تمامیت ارضی و استقلال سیاسی اوکراین است.
در همین پیوند جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس گفت: همه پرسی ساختگی که زیر لوله تفنگ برگزار می شود نمی تواند آزاد یا عادلانه باشد و ما هرگز نتایج آن را به رسمیت نخواهیم شناخت.

وی الگوی روسیه در برگزاری این همه‌پرسی را خشونت، ارعاب، شکنجه و اخراج اجباری نامید و افزود: تحریم‌های امروز کسانی را که پشت این آرای ساختگی هستند و همچنین افرادی را که به حمایت از جنگ تجاوزکارانه رژیم روسیه ادامه می‌دهند، هدف قرار خواهد داد. ما در کنار مردم اوکراین هستیم و تا زمانی که برای بازگرداندن حاکمیت آنها لازم باشد، حمایت ما ادامه خواهد داشت.

درخواست نخست وزیر انگلیس برای پاسخ قاطع به پوتین
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ - ۱۵:۴۰

لیز تراس خطاب به متحدان انگلیس تاکید کرد که آنها باید "قاطعانه" در کنار اوکراین باشند و "تهدید نظامی" پوتین را نادیده بگیرند.

به گزارش اخبرگزاری رویترز، لیز تراس نخست وزیر انگلیس که در نخستین سفرش در این سمت به نیویورک و برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و همتای فرانسوی او امانوئل ماکرون در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: دموکراسی‌هایی شبیه به ما قاطعانه علیه "رژیم‌های خودکامه" هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اخیرا دستور به بسیح نسبی سربازان داد که مساله احتمال بروز درگیری اتمی را ایجاد کرده است. تراس گفت که پوتین به این دلیل حملاتش را به اوکراین تشدید می‌کند که "پیروز" نیست و یک "اشتباه استراتژیک" مرتکب شده است.

وی همچنین افزود: به نظرم، پوتین قدرت واکنش از سوی جهان آزاد را پیش‌بینی نکرده بود. ما نباید به این تهدیدهای او گوش دهیم. در عوض، آنچه که نیاز داریم ادامه وضع تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت از اوکراینی‌هاست.

تراس روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: ما نباید به تهدیدات ساختگی او که از سر قدرتنمایی است، توجه کنیم. در عوض، کاری که ما باید انجام دهیم این است که به تحریم روسیه و ادامه حمایت از اوکراینی‌ها ادامه دهیم.

نخست وزیر انگلیس وعده داده که هزینه‌های دفاعی را تا سه درصد تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش می‌دهد. بن والاس، وزیر دفاع انگلیس نیز به روزنامه چاپ یکشنبه تلگراف گفته بود که هزینه دفاع سالانه به حدود ۱۰۰ میلیارد پوند تا ۲۰۳۰ می‌رسد که دو برابر میزان کنونی است.

تراس علیه روسیه و چین موضعی سخت گرفته اما در عین حال، با برخی از متحدان دیرینه به ویژه در اروپا و با آمریکا بابت توافق‌های تجاری پسابریگزیت با اتحادیه اروپا مناقشه دارد.

وی همچنین گفت، هنوز به دنبال راه حلی قابل مذکره درباره پروتکل ایرلند شمالی است که او و بایدن توافق کردند که صلح در این استان باید حفظ شود و اینکه تراس همچنان به "روابط ویژه" بین لندن و ایالات متحده اعتقاد دارد.

تراس در ادامه صحبت‌هایش گفت: به نظرم روابط ما با آمریکا ویژه است و درست در زمانی مهم است که ما با تهدیدهایی از سوی روسیه و افزایش اقداماتی تحریک‌آمیز از سوی چین روبرو هستیم. من مصمم هستم که در سال‌های آینده این رابطه ویژه را خاص‌تر کنیم. با ماکرون در نیویورک دیدار بسیار خوبی داشتیم. متحدان انگلیس باید در مواجهه با چین و روسیه همکاری قوی‌تری داشت باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در صورت حمله چین به تایوان، انگلیس از این جزیره دفاع می‌کند یا خیر، افزود: ما با متحدانمان برای تضمین این مساله که تایوان می‌تواند از خودش دفاع کند، همکاری می‌کنیم.

شولتس: جنگ اوکراین بسیار خطرناک است
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ - ۱۵:۳۹

صدراعظم آلمان گفت، این کشور قصد ندارد تانک جنگی به اوکراین ارسال کند، زیرا این را اقدامی "خطرناک و تشدیدکننده" مناقشه می‌داند.

 اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز در پاسخ به این سوال که چرا به رغم اصرارهای اوکراین، آلمان تانک جنگی به این کشور نمی‌دهد، گفت: این جنگ، جنگ بسیار خطرناکی است. ما از اوکراین حمایت می‌کنیم، اما این کار را به نحوی انجام می‌دهیم که به جنگ میان روسیه و ناتو ختم نشود. چون این یک فاجعه خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، کشورهای ناتو هرگز به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند که در ارسال تسلیحات به اوکراین چه محدودیت‌هایی را در نظر خواهند گرفت، اما رسانه‌های غربی اشاره کرده‌اند که این کشورها هرگز تانک‌های جنگی، بالگردها، جنگنده‌ها و همچنین سلاح‌هایی با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر را به اوکراین نداده‌اند.

در هفته‌های اخیر، آلمان به دلیل خودداری از ارسال تانک و خودروهای جنگی پیاده‌نظام به اوکراین، مورد انتقاد کی‌یف و نمایندگان چندین کشور ناتو قرار گرفته است.

هشدار خصوصی و محرمانه آمریکا به روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ - ۱۵:۳۸

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه درباره هشدار خصوصی اخیر واشنگتن به مسکو درباره استفاده از تسلیحات اتمی توضیحاتی ارائه کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، بلینکن در مصاحبه‌ای تأیید کرد که آمریکا در پیامی خصوصی به روسیه، درباره استفاده از سلاح اتمی هشدار داده است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «بسیار مهم است که مسکو صدای ما را بشنود و از طرف ما این را بداند که عواقب چنین کاری هولناک خواهد بود و این مسئله را تصریح کردیم».

بلینکن افزود: «هرگونه استفاده از تسلیحات اتمی اثرات فاجعه‌باری برای کشوری که از آن‌ها استفاده می‌کند و همچنین بسیاری دیگر از کشورها خواهد داشت».

روزنامه «واشنگتن پست» روز جمعه نوشت، آمریکایی‌ها درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی، هشدارهایی محرمانه به مسکو داده‌اند.

واشنگتن پست به نقل از افرادی که نمی‌خواستند به دلیل حساسیت موضوع نامشان فاش شود نوشت، دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته درباره عواقب حمله اتمی هشدار دهد و کاخ کرملین اکنون به نحوه پاسخ واشنگتن فکر می‌کند.

این افراد مطلع گفتند، وزارت امور خارجه آمریکا در این مکاتبات خصوصی و محرمانه با مسکو دخیل بوده اما به طور دقیق نگفتند که چه کسی این پیام‌ها را منتقل کرده یا گستره محتوای این پیام‌ها تا چه حدی بوده‌اند.

این روزنامه به نقل از مقامات دولت بایدن افزود، این اولین باری نیست که روسیه از زمان شروع جنگ اوکراین تهدید به استفاده از سلاح اتمی می‌کند و تأکید کردند نشانه‌ای از آماده شدن روسیه برای انجام حمله اتمی قریب الوقوع مشاهده نشده است.

دور جدید تنش ها میان اسرائیل و روسیه بر سر اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ - ۱۵:۳۷

سفیر رژیم صهیونیستی در کی‌یف از مداوای اولین گروه از زخمی های جنگ اوکراین در سرزمین های اشغالی خبر داد؛ امری که می تواند به تشدید تنش در روابط تل آویو با مسکو در سایه جانبداری آشکار رژیم اسرائیل از اوکراین در این جنگ، منجر شود.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»،"میکائیل برودسکی" سفیر رژیم صهیونیستی در کی‌یف اعلام کرد که ۲۰ نظامی زخمی اوکراینی برای اولین‌بار، جهت مداوا به سرزمین‌های اشغالی اعزام می‌شوند.

میکائیل برودسکی از رسیدن ۲ نفر از زخمی‌های اوکراینی به مرکز درمانی «شبا» در حومه تل‌آویو در روز گذشته (یکشنبه) خبر داد.

مرکز درمانی «شبا» به مدت شش هفته در اوایل جنگ اوکراین، یک درمانگاه صحرایی برای مجروحان اوکراینی، در غرب این کشور راه‌اندازی کرده بود.

این رسانه صهیونیست اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی در طول نبرد دولت سوریه با گروه تروریستی داعش نیز عناصر داعشی را که در جنگ زخمی شده بودند، درمان کرده است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، اقدام تل‌آویو در پذیرش ۲۰ مجروح اوکراینی را واکنش به اظهارات ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری این کشور ارزیابی کرد که روز جمعه از رژیم صهیونیستی به خاطر ارائه ندادن کمک تسلیحاتی، انتقاد کرده بود.

این رسانه صهیونیست نوشت: باوجود ارائه کمک‌های بشردوستانه به اوکراین، تل‌آویو تاکنون به خاطر حفظ روابط با مسکو، از ارائه تسلیحات نظامی خودداری کرده است.

این درحالی است که برخی منابع خبری پیشتر فاش کردند که شرکت های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از طریق واسطه درحال فروش سلاح و تجهیزات و سامانه های نظامی به کشورهای غربیِ مخالف روسیه و نیز اوکراین است.

در همین راستا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی چند روز پیش فاش کردند که شرکت صنایع هوافضای این رژیم دو قرارداد برای صادرات پهپاد به ارزش مجموع یک میلیارد دلار (۶۰۰ میلیون و ۴۰۰ میلیون دلار) امضا کرده است.

این رسانه‌ها در عین حال نام طرف‌های دیگر این دو قرارداد را فاش نکردند.

پیش از این نیز روزنامه صهیونیستی "تایمز اسرائیل" گزارش داده بود که یک شرکت تسلیحاتی صهیونیستی با میانجیگری لهستان، سامانه‌هایی را برای شناسایی و رهگیری پهپادها در اختیار اوکراین قرار داده است.

اوایل خرداد نیز همزمان با انتشار برخی گزارش‌ها درخصوص فروش پنهانی سلاح به اروپا از سوی رژیم صهیونیستی، «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم گفت که با توجه به جنگ بین روسیه و اوکراین، به فروش اسلحه به کشورهای اروپایی علاقه‌مند شده‌ایم.

گانتس با بیان این مطلب افزود که رژیم اسرائیل خوشحال می‌شود که در هر جایی که بتواند برای بهبودی تولید خود، برای صادرات تسلیحات نظامی مشارکت کند.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل‌تایمز» در پایان مطلب امروز دوشنبه خود، تهدید مسکو درباره بستن دفاتر آژانس یهود در این کشور را یکی از بحران‌های کنونی در روابط تل‌آویو و روسیه عنوان کرد.

لوکاشنکو:روسیه و بلاروس بدون ترس ادامه می‌دهند
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ - ۱۵:۳۶

الکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری بلاروس در پیامی تلویحی خطاب به کشورهای غربی اعلام کرد که پیش بینی شده مسکو و مینسک سقوط می‌کنند اما دو کشور بدون هیچ ترسی ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رسمی بلاروس (بلتا)، لوکاشنکو امروز دوشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود گفت: تمام دستورالعمل‌هایی که شما به دولت دادید و نحوه تعامل بلاروس با آن را تحلیل کرده‌ام.

وی در این دیدار که در شهر سوچی برگزار شد، افزود: ما عملا هیچ شکستی نداریم. پیش بینی شده که ما سقوط می‌کنیم یا فرو می‌پاشیم اما ما شرکایی پیدا کردیم که به طرز موفقیت آمیز با ما همکاری می‌کنند.

رییس جمهوری بلاروس همچنین تصریح کرد که آینده اروپا وابسته به همکاری با مینسک و مسکو است اما دو کشور تحقیر را تحمل نمی‌کنند.

به نوشته خبرگزاری ریانوستی، پوتین نیز درباره صحبت‌های لوکاشنکو در مورد اینکه بلاروس بدون احترام از سوی غرب با آنها گفتگو نمی‌کند، تاکید کرد که غرب باید با احترام با فدراسیون روسیه رفتار کند.

ولادیمیر ماکی وزیر خارجه بلاروس در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره استقرار جنگ افزارهای هسته‌ای روسیه در بلاروس گفت: روسای جمهوری ما مدتی قبل دراینباره و اینکه انواع خاصی از هواپیماها از جمله با ابزارهای مناسب حمل سلاح های هسته‌ای تجهیز و مدرن خواهند شد، صحبت کردند.

وی همچنین افزود: تمام این‌ها بستگی به رفتار شرکای ما و تهدیدهای فوری برای روسیه و بلاروس دارد. بنابراین اگر چنین گام‌هایی توسط قدرت‌های غربی برداشته شود آنگاه قطعا همراه با روسیه اقدامات کافی انجام خواهیم داد.

هشدار زلنسکی: پوتین بلوف نمی زند

رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای گفت که کشورش سامانه‌های دفاع هوایی پیچیده از ایالات متحده دریافت کرده است. او همچنین گفت که پوتین درباره دفاع از "اراضی روسیه" با تسلیحات هسته‌ای بلوف نمی‌زند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اولین اذعان اوکراین به دریافت سامانه موشکی سطح به هوای پیشرفته «ناسامس» (NASAMS) است که کی‌یف مدت‌ها خواستار دریافت آن بود و واشنگتن اواخر ماه گذشته ارسال آن را تایید کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به سی‌بی‌اس نیوز گفت: ما قاطعانه نیاز داریم تا ایالات متحده رهبری نشان داده و به اوکراین سامانه‌های دفاع هوایی بدهد. می‌خواهم از رئیس‌جمهوری بایدن بابت تصمیم مثبتش که اتخاذ کرده است، تشکر کنم. اما حرفم را باور کنید، این حتی برای پوشش زیرساخت غیرنظامی، مدارس، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و خانه اوکراینی‌ها کافی نیست.

زلنسکی همچنین از ایالات متحده بابت سامانه‌های هیمارس و دیگر تجهیزات چندگانه پرتاب چندگانه که اوکراین را قادر به پیشروی علیه نیروهای روسیه می‌کند، قدردانی کرد. اوکراین در این ماه حملات متقابلی را برای پس گرفتن مناطق وسیعی از سرزمین‌های خارکیف در شمال شرقی ترتیب داده و در سمت جنوب هم پیشرفت‌هایی داشته است.

رئیس‌جمهوری اوکراین یکشنبه به سی‌بی‌اس نیوز گفت باور دارد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه می‌تواند از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند. پوتین پیشتر گفته بود که روسیه از تمام ابزارهای در دسترس برای دفاع از اراضی خودش استفاده خواهد کرد.

زلنسکی به سی‌بی‌اس نیوز گفت: ببینید، شاید این حرف دیروز یک بلوف بود، اما اکنون یک واقعیت است.

خود رئیس‌جمهوری روسیه هم چهارشنبه گفت که وقتی هشدار می‌دهد که روسیه دفاع از خاک خودش را با "تسلیحات تخریبگر مختلف" بررسی خواهد کرد، "بلوف" نمی‌زند.

اراضی مورد اشاره پوتین می‌تواند به‌زودی شامل دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق زاپوریژیا و خرسون شود. رفراندوم‌هایی در این مناطق اوکراین برای پیوستن به روسیه در دست برگزاری است.

زلنسکی همچنین به سی‌بی‌اس نیوز گفت که از نظر اوکراین "اشغالگری" روسیه در تاسیسات هسته‌ای زاپوریژیا یک "اخاذی هسته‌ای" است. او همچنین با اشاره به بسیج نسبی نیروها در روسیه به فرمان رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: پوتین می‌داند که در حال شکست خوردن در این جنگ است.

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین گفت که دولتش به میلیاردها دلار دیگر، تسلیحات بیشتر و تحریم‌های گسترده‌تر علیه روسیه برای ادامه این جنگ نیاز دارد. او با اشاره به پوتین گفت: ما نیاز داریم که فشار علیه او را افزایش دهیم و نگذاریم او به کارش ادامه دهد.

اختلاف در میان دموکرات ها بر سر حمایت از اوکراین

دموکراتها در مورد نحوه حمایت‌های نظامی از «کی‌یف» دچار تفرقه شده و برخی دولت بایدن را محکوم می کنند که به کشورهایی نظیر عربستان سعودی که هیچ ارزش اخلاقی مشترکی با آمریکا ندارد سلاح های پیشرفته می فروشد اما از دادن سلاح های پیشرفته به اوکراین که همسو با معیارهای غربی است، خودداری می‌کند.

تارنمای خبری «هیل» با پرداختن به این خبر نوشت: دموکرات ها در کنگره آمریکا بر سر چگونگی حمایت های نظامی و ارسال تسلیحات پیشرفته تر به اوکراین برای مقابله با روسیه دچار اختلاف‌نظر شده‌اند.

هیل نوشت: اختلاف نظر درمیان اعضای حزب دموکرات در کنگره بر سر آن است که اوکراین طی این مدت توانسته با پشتیبانی و حمایت ۱۵ میلیارد دلاری واشنگتن، هزاران مایل مربع از قلمرو خود را که پیشتر به تصرف قوای روسیه در آمده بود را بازپس بگیرد و اکنون زمان آن فرا رسیده تا تسلیحات پیشرفته تری دراختیا کی‌یف قرار گیرد.

تارنمای این رسانه آمریکایی می نویسد: اوکراین مدت ها است که خواستار دریافت سامانه های موشکی پیشرفته دوربرد از واشنگتن بوده که تاکنونی پاسخی از دولت بایدن دراین زمینه دریافت نکرده ، چرا که دولت بایدن نگران است این تسلیحات علیه مواضع مسکو در خاک روسیه به کار گرفته شوند.

تارنمای خبری هیل در ادامه نوشت: «ماریا زاخارف»، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه درمورخ ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریورماه) گذشته به آمریکا هشدار داد، چنانچه موشک های دور برد به اوکراین داده شود، آنگاه آمریکا از خط قرمز عبور کرده و به عنوان هم پیمان با کی‌یف دراین درگیری از سوی روسیه شناخته خواهد شد.

هیل نوشت: برخی از نمایندگان دموکرات کنگره از وضعیت کنونی حمایت های نظامی واشنگتن از کی‌یف و احتیاط دراین زمینه از سوی دولت باید راضی بوده اما برخی دیگر بر این باورند که اکنون زمان تامین خواسته های کی‌یف در زمینه تسلیحات پیشرفته فرا رسیده است.

«جیسون کرا» (Jason Crow) نماینده حزب دموکرات از ایالت کلورادو دراین باره به هیل گفت:اوکراینی‌ها اکنون در حال تحول وضعیت نظامی خود هستند، آنها بیشتر شبیه به ارتش ناتو عمل می کنند تا ارتش پیمان ورشو در اتحاد جماهیر شوروی سابق و همزمان چگونگی کاربرد از سیستم های جدید غربی را فرا می گیرند، بنابراین اکنون زمان تامین آنها با تسلیحات پیشرفته تر فرا رسیده است.

اما «گریگوری میکس» (Gregory Meeks) عضو حزب دموکرات و رئیس «کمیته امور خارجه» مجلس نمایندگان از حوزه انتخابی نیویورک نظر مخالفی دراین مورد داشته و به هیل گفت: تصور می کنم تسلیحاتی که هم اکنون به طرف اوکراین داده ایم در دفاع و مقابله با قوای روسیه مناسب بوده و دراین حد کافی است.

تارنمای خبری هیل در ادامه نوشت: درحالی که دولت بایدن تا پیش از این سامانه موشکی متحرک موسوم به «هیمارس» (HIMARS) بابرد ۵۰ مایل (۸۰ کیلومتر) را دراختیار اوکراین قرار داده بود اکنون درحال بررسی ارسال سامانه موشکی سطح به سطح موسوم به «ATMS» است که برد آن به ۱۸۶ مایل (نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر) می رسد.

رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان با دادن هشدار از ورود بیشتر آمریکا در جنگ اوکراین به هیل گفت: ما نمی خواهیم تا دراین جنگ متجاوز شناخته شویم، واضح است آنکه تاکنون تمامی موارد را نقض کرده و پوتین بوده و او متجاوز است ، بنابراین نباید ما نیز بعنوان متجاوز شناخته شویم .

تارنمای این رسانه آمریکایی درادامه این مطلب نوشت: «تام مالینووسکی» (Tom Malinowski) نماینده حزب دموکرات از ایالت نیوجرسی در مخالفت با عدم ارسال تجهیزات پیشرفته آمریکایی به اوکراین مدعی شد، حمایت گذشته آمریکا از اوکراین سبب نشد تا پوتین آن اقداماتی که جهان از آن بیمناک بود مرتکب شود.

مالینووسکی به هیل گفت: ما سیستم های پیشرفته تسلیحاتی خود را به مصر، عربستان سعودی و کشورهایی که فاقد معیار و ارزش های ما (آمریکا و غرب) هستند ارائه می دهیم، حال دلیلی وجود ندارد تا درخواست اوکراین را در زمینه چنین تسلیحاتی محدود سازیم، کشوری که به مانند ما ارزش های مشترکی داشته و برای آزادی خود می جنگد، اما چنین محدودیت هایی را برای دولت های مستبد و دیکتاتور حاضر در خاورمیانه اعمال نمی کنیم.

آنکارا: همه‌پرسی در دونباس را به‌رسمیت نمی‌شناسیم

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در حال بررسی امکان بازگشت به مذاکرات با دولت اوکراین است.

چاووش‌اوغلو که به توکیو سفر کرده، طی نشست خبری گفت پوتین طی دیداری که با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در سمرقند داشت، با او درباره احتمال بازگشت به مذاکرات با کی‌یف اما با شرایط جدید صحبت کرده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی ضمن اشاره به دشوارتر شدن شرایط مذاکره بین مسکو و کی‌یف با گذشت هر روز جدید از جنگ اوکراین، اظهار داشت که ترکیه برگزاری همه‌پرسی الحاق به روسیه در مناطق دونباس را به‌رسمیت نمی‌شناسد.

وزیر خارجه ترکیه ضمن رد برگزاری همه‌پرسی در جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خِرسون و زاپروژیا، توضیح داد: «ما در بیانیه‌های خود اعلام کرده‌ و به فدراسیون روسیه نیز گفته‌ایم که الحاق کریمه را به رسمیت نمی‌شناسیم».

چاووش‌اوغلو در این‌باره اضافه کرد: «ما نتایج همه‌پرسی‌هایی که در خاک اوکراین برگزار می‌شود را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما قبلاً نگرانی و موضع خود را درباره این موضوع ابراز کرده‌ایم».

ریانووستی در خبر دیگری به نقل از وی نوشت که رئیس جمهور ترکیه قصد دارد به‌زودی با همتایان روسی و اوکراینی خود به‌صورت تلفنی درباره وضعیت جنگ اوکراین گفتگو کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶۳
آمریکا در چند دهه اخیر در دهها جنگ وارد شده . تقریبا همه برای توسعه امپریالیسم شامل غارت منابع انسانی و طبیعی . شکست مفتضخانه جاهایی مثل ویتنام در کارنامه اش هست یکبار اینقدر ضعیف نبود که بگوید با بمب اتم کار را تمام می کند . روسیه از پس یک کشور بعل دستش که کلی نیروی اطلاعاتی در آن داشت بر نیامده است . این دیگر جه ابرقدرتی است؟
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
دادا، آمریکا دو بار از بمب اتمی استفاده کرد هر دو تو ژاپن. جفنگ نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
اگر به پاناما حمله شود ، آمریکا چه می کند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
به آمریکا بدگفتی؟ اما غربگداهای تحریم شده بهت حمله میکنن منفی و فحش و بد و بیروه میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
عواملی که شکستهاویا عقب نشینی های امریکا در ویتنام وافغانستان را میپوشاند ودر واقع انرا هضم میکندقدرت بزرگ اقتصادی در کنار دموکراسی امریکاست.همان چیز هایی که روسها از ان محرومند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
علی آقا پس اون بمب های اتمی رو کی تو ژاپن انداخت بعد از اون هم بدانید که در صورت تهدید امنیت کشورشان از بمب اتم استفاده می کنند. چند ماه پیش هم آمریکا استفاده ازبمب اتم را به تهدید امنیت آمریکا منوط مرد. الان روسیه در کنار ورزش با تهدید امنیتی اوکراین و فنلاند که کمترین فاصله را تا مسکو دارند طرف است. زمان خروشچف که موشک‌های اتمی. شوروی در کوبا مستقر شد آمریکا تهدید اتمی مرد. آمریکا پلید تمرین هآ
است شک نکنید.
ناشناس
| Canada |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
فرقش اینه که آمریکا علیه کشورهای تقریبا بدون ارتش می جنگه و هیچوقت با کشورهای حتی با ارتش متوسط هم درگیر نمیشه چون تلفات بالا براش قابل قبول نیست ولی روسیه علیه تمام ناتو و میلیاردها دلار تسلیحات اعطایی اون و انواع کمک های اطلاعاتی و ماهواره ای و مستشاری اون می جنگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
روسیه باید نسبت به کمک نظامی آمریکا به اوکراین طرحی را برنامه ریزی کند.
ناشناس
| France |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
پس کی بود بمب اتم زد هیروشیما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
فقط یکبار از سلاح اتمی استفاده شده اونهم روی شهرهای ژاپن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
الان تاتو در مقابل روسیه است
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
چرت و پرت نگو کل اروپا و ناتو حمایت میکنن ازش فقط اوکراین نیس ک
پوتین نه راه پس داره نه راه پیش می خواست یک روزه اوکراین را اشغال کند اما همه توهم بود حالا که ارتشش در اوکراین در حال شکست است تهدید به استفاده از سلاح اتمی می کند پوتین نه شجاعت هیتلر را دارد که خودکشی کند نه جسارت اسلوبودان میلوسوویچ که خود را تسلیم کند او یک موجود بدبخت و شرور است که حاضر است روسیه را در یک جنگ اتمی نابود کند اما این توهمش هم پوچ است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
راست میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
تقلیل روسیه به پوتین و ارتقای اسلحه سازان انگلوآمریکن به جامعه جهانی ، از عناصر پروپاگاندای جنگ افروزان است .
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
فعلا میتونی با این توهماتت خوش باشی
چند وقت دیگه که روسیه به تمام اهدافش رسید بیا ببینم بازم از این حررفا میزنی یا نه
ترکیه هم برای خودش از اب گل الود ماهی می گیرد
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
ترکیه رو کسی ادم حساب نمیکنه، بخاطر همین تو جنگ روسیه و اوکراین هی نظرات بی ربط و مضخرف میده تا دیده بشه
چقدر جوانان روسيه از كشور فرار مي كنند. دوستم امروز از ارمنستان مي گفت امروز ٢ پرواز از روسيه بود و پر از همه مسافران تا سن ٣٥ بودند. بليط مسكو ايروان ٣٠٠ دلار يك طرفه بوده كه الان به ٤٠٠٠ دلار بفروش مي رسد و هواپيما بدون مسافر به مسكو برمي گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
دوستان روسی داخل کاخ کرملین اطلاعاتی بهت ندادن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
وضع مالی ملت آمریکا هم خیلی افتتاح شده است دولت دارد حمایت های مالی اش را کمتر می کند.
جنگ یاجوج و ماجوج همینه?
یاگوک و ماگوک
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
یجوج و مجوج چه ربطی به این جنگ داشت الان؟
نظرت ۱۱ تا لایک هم گرفته چقدر پرفسور داریم تو مملکت
حتما گفتن اگه از سلاح اتمی استفاده کنی همان روز کشورت خاکستر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
سلاح های هسته ای روسیه اجازه پاسخ متقابل را از کشور هدف و کشورهای دیگه (از ترس تخریب کامل) می گیره.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
روسیه شاید بتونه بصورت قافل گیرانه اروپا و امریکارو بمب باران هسته ای کنه اما ماهواره های امریکایی اینو نشون میدن و بلافاصله امریکا هم وارد عمل میشه حتی اگه این اتفاق هم نیوفته زیر دریایی هایی که ناتو و فرانسه داره میتونن موشک های هسته ای رو از زیر آب به روسیه شلیک کنن که این دیگه راه گریزی نداره ازش روسیه
در مورد احتمال همله اتمی روسیه بنده بعنوان یک دانشمند هسته ای که نخواست نامش فاش شود باید به ارزتان برسانم که دو احتمال از همه چیز محتمل تر است یک اینکه روسیه با بمب اتم همله کند و اینکار را همانطور که پوتین یعنی آقای پوتین نه پوتین و کفش و این قبیل چیزها گفته انجام می دهد و
احتمال دوم اینکه احتمال دارد روسیه این کار را انجام ندهد. این مساله و تحلیل عمیق که خدمتتان ارز کردم حاصل بیش از نود و هشت سال تحقیق و تحصیل در رشته اتمیجات آلات بوده و بسیار دقیق و موشکفتنی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
از تابناک خواهشمندیم نظرات پرت وپلا و پر از غلط املایی را منتشر نکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
شما خیلی غلط املایی داری اول از اینکه پیامتو تو نظراات بگذاری بخوان مرور کن بعد تو نظرات بگذار
اهورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
احسنت. مراقب باش ترورت نکنن بلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
نعمت
نعمت
قرصاتو نشسته خوردیا
رضا مسگرها
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
خخخخخ
پسر تو دیگه کی هستی
خیلی باحال بود دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
دانشمند اول برو املای کلمات یاد بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
منظورت موشکافانه است؟
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
نعمتتتتت عاشقتم
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
نعمت کی بودی تو؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
اولا اون حمله است دوما تو باید ۱۲۰ سال سن داشته باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
نعمت خان
پوتین اگر کل اوکراینم بگیره ۳۰ درصده ضررهاشم جبران نمیکنه چون تحریمها سال بسال ضعیفترش میکنه مگر اینکه عامل تحریمها که آمریکاس رو نابود کنه که اینم شدنی نیست پس روسیه چاره ای جز ورشکستگی نداره
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
ای اعداد و ارقام رو از کجا آوردی؟؟؟؟ صبر کن تا آخر پاییز دادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
جنگ اوکراین از طرف روسیه « دفاعی » است و از نظر انگلیس و آمریکا یرای برافروخته نگه داشتن کینه در اروپا و جلوگیری از همگرایی اروپایی که می تواند اوراسیایی شود . اگر کار بیخ پیدا کند ، انگلیس و مناطق قدرت جنگ فروشان آمریکا هدف نظامی می شود .
ناشناس
| Canada |
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
امنیت ملی کشورها را نمیشه روش قیمت کجاست. افرادی با طرز فکر قجری شما بحرین و جاهای دیگه را دادند رفت.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
خودت تنهایی فکر کردی؟
چرا شما غربگداها انقدر بیسوادین و به بیسوادی تون افتخار میکنین ؟
خوش خیال. یه هفته دیگه ۱۵ درصد اوکراین ضمیمه روسیه میشه بعد تو میگی روسیه داره شکست میخوره. فک میکنی اینجام شو تلویزیونیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
فعلا که ارتش داره از نقاط اشغالی فرار می کنه و در پایان جنگ شانس بیاره مسکو رو هم از دست نده توده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
باسلام بنده با نظرشما کاملا موافقم چون نتیجه این جنگ کاملا مشخص هستش روسیه به چیزی که می خواست رسیده وبه هیچ عنوان مناطق که گرفته جزو خاک روسیه می داند ودیگه به اوکران نمی‌دهد تمام آمریکا وبقیه طرفدارانش هم هيچ کاریی نمی توانند بکنن وآمریکا مجبور میشه تحریماشو وردارد چون کشورهای اروپایی به نفت روسیه محتاج هستند درآلمان مردم به علت نبود سوخت برای زمستان پیش رو چوب ذخیره می‌کنند که قیمت چوب سربه فلک کشیده
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
این شد یک نظر درست، آفرین، روسیه داره مناطق روسی نشین را جدا می کند، این یعنی روسیه به هدف فکر می کرده، نه اینکه بخواهد بدون برنامه پیش بره و خودش را در اوکراین گرفتار کند بدون هیچ هدفی، این6را هم باید بدانیم که روس ها بسیار بیشتر ا به عقل و پیش بینی براساس منطق وابسته هستند
کمک اسراییل در مداوای مجروحان اوکراینی چیز تازه و عجیبی نیست زیرا قبلا هم بارها گزارش شده که حتی مجروحان نیروهای حماس نیز جهت درمان جراحت های ناشی از جنگ، در بیمارستان های مجهز اسراییل بستری و بطور رایگان معالجه می شوند
بدشانسی مردم اوکراین این بود که در زمان ریاست جمهوری جو بایدن مورد حمله از طرف روسیه قرار گرفتند زیرا اگر ترامپ در کاخ سفید بود، پوتین هرگز چنین جسارتی به خرج نمی داد.
به شما قول میدهم که با آمدن جمهوریخواهان در نظام سیاسی آمریکا، پوتین با عجز و التماس به پای میز مذاکره می آید و با دادن امتیازات فراوان به اوکراین، قرارداد صلح را امضا خواهد کرد
این پوتین خرفت در کمک به اوکراین کوتاهی کرد وگرنه اگر تسلیحات کافی و مدرن به دست زلنسکی می رسید، کار پوتین را بکسره میکرد
درامدهای روسیه نسبت به سال قبل ۳٫۵ برابر شده اگر برجام تصویب بشه ایران مجوز صادرات ۴ میلیون بشکه نفت رو خواهد داشت که فقط ظرفیت ۲٫۵ میلیون بشکه رو ایران داره. باقیش میشه نفت روسیه که با کمبسیون به نام نفت ایران فروخته میشه کاری که الان عربستان داره انجام میده.فکر کردید چرا رابطه روسیه و عربستان یکباره گل و بلبل شده.
بنظر بنده هربلای تاحالا به سرملتهای ضعیف اوردن الان وقتشه خاست خداست که این ابرقدرتهای ادمکش بجون هم بیفتن بزارهمدیگر نابود کنن تا جهان فقر جون بگیره
اگر پوتین اتم بندازه اوکراین چون باناتو درگیره اوکراین بهانس دراصل باناتودرگیره ولی آمریکا چی فقط باژاپن درگیربود وشکست خورد ودوتا اتم انداخت حالا که به روسیه رسید که باخودامریکا واروپا درگیره نباید اتم بندازه. عزیز یه سری به منطقوعقل هم بزنی بدنیست
اتفاقا باید بمب اتمی بزنه که شروع بشه از این اوضاع داغون مملکت بهتر هست. بمب بخوره همه باهم مشکل دارن به هم بمب اتمی می زنن که خوبه عالی هست
پوتین هنوز از سلاحهای فوق سری خودش استفاده نکرده چون نمیخواد دستش رو بشه ولی جنگو طول میده تا به فصل سرما بکشونه و انموقع اروپا و اوکراینو به زانو دربیاره
دم روسیه گرم که یک تنه جلوی کل آمریکا و اسرائیل و ناتو ایستاده
عاقبت‌ دیکتاتوری‌ و یکجانبه‌ گرایی‌ همینه‌ دیگه‌ !
روسها‌ مردان‌ آرام و متفکری‌ هستند‌ ولی پوتین‌ برعکس‌ مغرور‌ و یکدنده‌ و متوهم‌ !
چرا بانکها وام نمیدهد چرا جلو برنج وارداتی گرفته شده است در دولت قبلی قرار بود برنج ایرانی کشت نشود ایران تو بحران کم آبی هست چرا مردم برنج خارجی دوست دارند جلو واردات دولت گرفته است برجام ایران است
روسیه چند سال پیش شبه جزیره استراتژیک کریمه (به وسعت کشور بلژیک) را به روسیه ضمیمه کرد. الان هم چهار ناحیه لوهسنک، دونتسک، ژاپوریا و خرسون (به وسعت کشور پرتغال) را ضمیمه می کنه که عملا دریای آزوف هم البته در کنترل کامل روسیه در میاد و در مراحل بعد هم شهرهای اودسا که دسترسی اوکراین به دریای سیاه را کاملا قطع می کنه. امثال لیز تراس ها و بقیه سیاستمداران غربی هم فقط حرف می زنند.
غربگداهای اسیت چقدر بیچاره ن
مثل این بچه هایی که بغض کردن و دستشون به جایی بند نیست صحبت میکنن
طرفدارپوتین وروسیه نیستم. متن می نویسید تخیلی. بابا روسیه نامرد ۳۰ درصدخاک اکراین وبزرگترین مرکز هسته ای جهان دراکراین راگرفت وضمیمه خاک خودش کرد. کی شکست خورد. این زلنسکی را آوردن اروپا رابیچاره کند که کرد.
انقدر که پوتین تهدید کرد ولی عمل نکرد هسته شون درخت شد.
۶ ماهه منتظرم ببینم بمب هسته ای چجوری عمل میکنه فقط زر دریغ از حتی یه ذره تششع رادیو اکتیو.
پوتین در هر حال منفور کشور خودش ‌همسایگانش شد …ویک انسان بسیار بسته که حتی به نزدیکان خودش هم اعتماد ندارد …او‌میتوانست از قدرت وموقعیت روسیه خیلی بهتر استفاده کند ودر دام جنگ اوکراین گرفتار نشود .امیدوارم این جنگ به نفع ‌دوکشور هرچه زودتر پایان یابد
ومنابع مشترکشان را درصلح ودوستی ادامه دهند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار