بازدید 9698

آرامش به شهرهای کشور برگشت

شهرهای کشورمان طی روز و شب شنبه با هوشیاری مردم شاهد فروکش اغتشاشات و آشوب‌ها بودند؛ همچنین در برخی از شهرها شاهد تجمع و راهپیمایی خودجوش مردم در محکومیت هتک حرمت به مقدسات بودیم.
کد خبر: ۱۱۴۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴ 25 September 2022

تجمع‌های اعتراضی، آشوب‌ها و اغتشاشاتی که طی چند شب گذشته به بهانه درگذشت تلخ «مهسا امینی» در برخی شهرهای کشورمان شکل‌گرفته بود طی شنبه‌شب در استان‌ها فروکش کرده است و گزارش، تصاویر و فیلم‌های ارسالی از سوی خبرنگاران استانی مهر نشان‌دهنده برقراری آرامش در بسیاری از شهرها است.

شهادت نیروهای بسیجی و انتظامی، سر دادن شعارهای هنجارشکنانه و تخریب اموال عمومی، هتک حرمت به مقدسات، از سر کشیده شدن چادر برخی بانوان محجبه، ورود گروهک‌های تروریستی به میدان، فراخوان و تهییج افکار عمومی توسط تجزیه‌طلبان، ضرب‌وجرح نیروهای پلیس، حمله به ساختمان‌های اداری و مردمی، کشته سازی و تیراندازی عناصر معاند به مردم و نیروی انتظامی و … فصل مشترک آشوب‌های خیابانی طی شب‌های گذشته بود.

این در حالی است که روز شنبه نیز اینترنت همراه در برخی شهرهای کشورمان با محدودیت و قطعی مواجه و اینستاگرام و برخی شبکه‌های اجتماعی از دسترس خارج‌شده بود.

آخرین وضعیت شهرهای مختلف کشور

مطابق گزارش خبرنگار مهر، شهرهای استان گیلان روز و شب شنبه ساعات آرامی را سپری کردند. خراسان شمالی هم دو شب گذشته آرام بود و عصر شنبه اجتماع بزرگ امت «رسول‌الله» با حضور گسترده مردم در بجنورد برگزار شد.

استان همدان هم شب‌های آرامی را پشت سر گذاشت. طی روزهای گذشته در این استان شاهد تجمع خودجوش مردم دارالمؤمنین و دارالمجاهدین در محکومیت هتک حرمت به مقدسات بودیم.

وضعیت در استان کرمان هم آرام شده است و مردم این استان عصر شنبه با حضور در میدان آزادی این شهر، هتک حرمت به عکس شهید سلیمانی را محکوم کردند. در استان هرمزگان هم وضعیت عادی گزارش‌شده است.

برخی محله‌های شیراز طی شنبه‌شب شاهد برخی تجمعات بود اما هم‌اکنون اوضاع در این شهر نیز به آرامش رسیده است. مرکز استان کردستان نیز شاهد تجمع کوچکی در حد ۱۰۰ نفر بود که با حضور پلیس این افراد درنهایت متفرق شدند.

گزارش خبرنگاران مهر از آذربایجان غربی نشان‌دهنده عادی بودن اوضاع در این استان است. باوجود تصویرسازی رسانه‌های معاند، وضعیت شهرستان اشنویه آرام بوده و مردم مشغول زندگی عادی و روزمره خود هستند تا این بار هم تیر رسانه‌های دروغ‌پرداز به سنگ بخورد. همچنین روز شنبه قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) مقر تروریست‌های مستقر در اقلیم شمال عراق را هدف عملیات آتش‌باری و حملات توپخانه‌ای قرار داد.

مردم اهواز هم در محکومیت اغتشاشات اخیر در میدان شهدای این شهرستان تجمع کرده و خواستار برخورد با هنجارشکنان شدند. دانشجویان دانشگاه اصفهان هم در جریان تشییع پیکر شهدا ضمن قرائت میثاق‌نامه‌ای، آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر را با سر دادن شعار «مرگ بر آشوب‌گر، مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر اسرائیل، منافق و کومله پیوندتان مبارک»، محکوم کردند.

شهر کرمانشاه هم شب آرامی را پشت سر گذاشت و روز شنبه کرمانشاهی‌ها در اجتماعی اهانت به ارزش‌های دینی توسط عوامل ضدانقلاب را محکوم کردند. مردم انقلابی استان سمنان در محکومیت اغتشاشات اخیر، در پنج شهرستان به خیابان آمدند و قرار است تجمع حماسه‌ساز مردم در سه شهرستان دیگر نیز صبح یکشنبه برگزار شود.

بررسی خبرنگاران مهر در ایلام هم نشان‌دهنده عادی بودن اوضاع در این استان است. استان قزوین هم امشب آرام بود و شهر اراک در استان مرکزی نیز با توجه به دستگیری لیدرها، شب‌های آرامی را سپری کرد.

در استان قم هم آرامش برقرار است و تجمع حوزویان در اهانت اغتشاشگران به ساحت قرآن کریم، شریعت اسلام و ارزش‌های دینی در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد. بررسی خبرنگاران مهر در استان‌های بوشهر، اردبیل، هرمزگان و آذربایجان شرقی نشان‌دهنده برقراری کامل امنیت و آرامش در این استان‌ها دارد.

بنابراین گزارش، جمعی از اقشار مختلف مردم، هیئت عزاداری و قاریان قرآن فردا ساعت ۱۶ در حمایت از مسجد، قرآن کریم و پرچم مقدس کشورمان به سمت میدان انقلاب تهران راهپیمایی خواهند کرد. مشابه این تجمع تحت عنوان «امت رسول‌الله» در استان‌ها برگزار خواهد شد.

جانبازی فراجا، ارتش و بسیج برای تأمین امنیت مردم

آرامش در شهرهای کشورمان در حالی طی امشب و شب گذشته رقم خورده است که در جریان آشوب‌های گذشته شاهد شهادت چندین نفر از نیروهای پلیس، بسیج و ارتش بودیم و روز شنبه نیز در تبریز و مشهد تشییع باشکوه پیکر برخی از این شهدا برگزار شد.

«علی‌اصغر قورت بیگلو» یکی از بسیجیان فعال کرج بود که توسط اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد. «محمدحسین سروری» هم ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در تیراندازی آشوب گران در میدان شهدای گرمسار مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

«رسول دوست محمدی» بسیجی و فعال مذهبی شهر مشهد نیز در جریان آتش‌سوزی موکب سیدالشهدا (ع) به ضرب چاقو به شهادت رسید. ارشد نظامی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا نیز گفت: شهید «مسلم جاویدی مهر» رزمنده جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس از افسران تیپ قوچان توسط افراد شرور و اغتشاشگر در قوچان به شهادت رسید.

روز شنبه پس از گذشت دو روز از این جنایت، مردم ولایتمدار مشهد مقدس مراسم تشییع این دو شهید والامقام را با شکوهی خاص برگزار کردند تا پیامی روشن به اغتشاشگران و حامیان داخلی و خارجی آنان به جهانیان مخابره کنند. از ساعت ۹ صبح، میدان شریعتی مشهد میزبان مردمی بود که فریاد انزجار از آشوبگران سر می‌دادند؛ نسل‌های مختلف جامعه از کودکان و نوجوانان تا زنان و مردان کهنسال در این مراسم شرکت داشتند.

«حسین اوجاقی» هم از بسیجیان تبریزی که برای مقابله با آشوبگران در مقابل مصلای تبریز حضور داشت، در جریان حمله عناصر معاند با سلاح سرد به شهادت رسید. تشییع باشکوه پیکر این شهید بسیجی روز شنبه، دوم مهرماه توسط مردم ولایت مدار و شهید پرور تبریز انجام شد و این شهید والامقام در آرامگاه ابدی خود آرام گرفت و تبریزیان بار دیگر نشان دادند در راه حفظ امنیت و کیان کشور حاضرند جان و مال خود را فدا کنند.

این در حالی است که پیکر مطهر «رضا زارع مؤیدی»، شهید مدافع امنیت نیز صبح جمعه اول مهر از مقابل حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) تشییع و در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین نیز گفته است که «متأسفانه در شهر الوند عباس خالقی جوان بسیجی ۲۳ ساله که متأهل و دارای یک فرزند است از ناحیه قلب مورد اصابت گلوله از سوی اغتشاشگران قرار گرفته و به شهادت رسیده است.» عباس فاطمیه، بسیجی ارومیه‌ای هم پنجشنبه شب در درگیری با اغتشاشگران مجروح شد و هم اکنون در یکی از بیمارستان‌های ارومیه در حالت کما به سر می‌برد.

شهادت این افراد تکرار حکایت همیشگی جانبازی فراجا، ارتش و بسیج برای تأمین امنیت مردم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان