بازدید 17726

اغتشاشگران خواسته‌ مردم را به حاشیه بردند

پس از درگذشت «مهسا امینی»، فرصتی ایجاد شد که برخی منتقدان به گشت ارشاد مطالبه خود را دوباره مطرح کنند اما این مطالبات با حضور و سوءاستفاده برخی آشوبگران به انحراف کشیده شد و حوادثی را رقم زد که دیگر نمی‌شد نام آن را اعتراض یا انتقاد گذاشت.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 24 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در روزهای اخیر اغتشاشاتی در شهرهای مختلف کشور شکل گرفت و اقدامات ساختارشکنانه‌ای دیده شد که به دنبال آن مردم در شهرهای مختلف در کنار مسئولان روز جمعه اولین روز پاییز ۱۴۰۱ پس از برپایی نماز جمعه با حضور در خیابان‌ها از اغتشاشگران اعلام برائت کردند؛ آنچه در زیر می‌خوانید گزارش ایسنا از برخی مسئولان استان قزوین درخصوص ماجراهای اخیر است.

مردم قدردان نیروی انتظامی هستند

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار می‌کند: موضوع اغتشاش علاوه بر اینکه کاری غیرعقلانی و غیرمنطقی است روش مناسبی برای بیان اعتراض محسوب نمی‌شود.

وی خاطرنشان می‌کند: اغتشاشگران به تحریک کسانی که خیرخواه ملت ایران نیستند و خارج از مرزها نشسته و می‌خواهند امنیت ایران را به خطر بیاندازند به میدان آمده‌اند تا با انگیزه سوءاستفاده از مرگ خانم جوانی با آسیب‌ رساندن به جان و مال مردم، امنیت و منافع عمومی ایران را به خطر بیاندازند.

استاندار قزوین می‌گوید: در یکی دو روز اخیر در کشور و استان قزوین اغتشاشگران دست به اقداماتی زدند که مانع آرامش و آسایش مردم و موجب ایجاد اخلال در زندگی عادی شد.

وی اضافه می‌کند: در پاسخ به این اقدامات مردم به صحنه آمده‌اند که به اغتشاشگران هشدار دهند این رویه دیگر نباید ادامه داشته باشد و همچنین از نیروی انتظامی و مسئولین امنیتی تشکر کنند و بخواهند برخورد قاطع با اغتشاشگران صورت گیرد.

اعلایی بیان می‌کند: به‌عنوان رئیس شورای تأمین استان اعلام می‌کنم از امروز هر نوع حضور اغتشاشگران و ایستادن در کنار آن‌ها در شهرهای استان به‌عنوان فعالیت امنیتی شناخته شده و برخورد قاطعی با آن‌ها صورت خواهد گرفت.

اغتشاشگران خواسته‌ مردم را به حاشیه بردند

سیدمرتضی حسینی، نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار می‌کند: مردم خواسته‌هایی دارند و برخی از آنها به‌حق است و باید خواسته‌های آنها شنیده شود؛ اما در این میان اغتشاشگران بر روی خواسته‌های مردم موج سواری می‌کنند تا اهداف سران خارج‌نشین خود را در ایران پیش ببرند.

وی عنوان می‌کند: موردی در خصوص مرگ بانویی جوان اتفاق‌ افتاده و قصور و تقصیر در آن هنوز مشخص نشده‌است، اما افرادی به بهانه آن قرآن و مسجد را آتش می‌زنند، چادر از سر زنان می‌کشند، بسیجی را می‌کشند و نیروی انتظامی را ضرب و شتم می‌کنند.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان می‌کند: این وقایع هیچ ربطی به خواسته به‌حق مردم ندارد و آنها در پی آن هستند تا هدفی را که دشمن برایشان تنظیم کرده پله به پله در ایران به اجرا درآورند.

وی معتقد است: این سناریو تنظیم شده تا موفقیت‌های نظام و حضور رئیس‌جمهور در سازمان‌ملل که باید حاکمیت ایران را به اثبات برساند با اغتشاشات داخلی تحت‌الشعاع قرار گیرد و حاکمیت ایران زیر سوال رود.

حسینی می‌گوید: این اغتشاشات خواسته‌های مردم را هم به حاشیه کشانده است. آتش زدن ۸۰ دستگاه آمبولانس که کار آن رساندن بیماران و نجات جان انسان‌هاست با خواسته‌های به‌حق مردم هیچ تناسبی ندارد و همه آن نتیجه برنامه‌ریزی منافقان خارج‌نشین و دست‌نشانده‌های منحرف آن‌ها در داخل کشور است.

نقش اساتید دانشگاه در بصیرت‌افزایی مردم

سید علی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز در گفت‌وگو با ایسنا تصریح می‌کند: حادثه‌ای که اتفاق افتاد در اثر هیجانات کاذب و بدون تحقیق و تفحص و آگاهی لازم از وقایع اصلی بروز کرد و دستاویز سوء‌استفاده ضدانقلاب قرار گرفت و برخی مردم ناخواسته در دام آن افتادند.

وی بیان می‌کند: آغازگر این ماجرا این‌بار دانشگاه و قشر دانشجو نبود و برخی در بدنه جامعه با خط‌گیری از هیجانات کاذب فضای مجازی، ماهواره، رسانه‌های معاند و اطلاع رسانی‌های غلط داخلی زمینه‌ی این سوء استفاده را ایجاد کردند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) عنوان می‌کند: دانشگاه هنوز بازگشایی نشده است و قطعاً نقش خود را برای بیداری، جریان‌سازی و آگاهی ملت ایفا خواهد کرد و اساتید مؤمن و متعهد دانشگاه آغازگر این سیر بصیرت‌افزایی اجتماعی خواهند بود.

وی خاطرنشان می‌کند: جریان‌های دانشجویی همچون انجمن‌های اسلامی، بسیج و نهادهای دانشجویی فعال در برابر این اغتشاشات مواضع حکیمانه‌ای را اتخاذ کردند و حامی زحمات مدبرانه نیروهای نظامی و امنیتی هستند.

قاسم‌زاده می‌گوید: ضدانقلاب با حرکتی خزنده و مرموز شروع به هیجان‌سازی در جامعه کردند و پس از گذشت ۱۰ دقیقه از وقوع یک حادثه‌ از آن به نفع جریان معاند خود بهره‌برداری کردند.

وی تأکید می‌کند: این موضوع مشکوک است که شاید در گذشته به نوعی برای این ماجرا برنامه‌ریزی شده و سناریویی از پیش طراحی شده در حال اجراست و در پی آن دانشگاه در رسالت آگاهی‌بخشی جامعه در میتینگ‌های علمی و فرهنگی خود به تشریح ابعاد مختلف این ماجرا خواهد پرداخت.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) یادآور می‌شود: برای عده‌ای که هنوز از ماجرا آگاه نشده و مواضع نابخردانه‌ای اتخاذ کردند و با کوته‌فکری و نداشتن هوشمندی و بصیرت سیاسی بر موج ضدانقلاب سوار شدند متأسفیم،آن‌ها احساسات جوانان ناآگاه این آب و خاک را به بازی گرفتند اما این موضع‌گیری‌های سیاسی و شتاب‌زده و جهت‌گیری‌های سیاسی جز ذلت و روسیاهی نتیجه دیگری برای آنها نخواهد داشت.

وی در پایان می‌گوید: غالب افراد هنجارشکن این اغتشاشات جوانان و نوجوانان بودند و با این اوصاف می‌توان درک کرد که دشمن روی سرمایه‌های انسانی نوپای ما سرمایه‌گذاری کرده است و این موضوع رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند که این نسل نیاز به تربیتی اصیل و شیوه‌ای روشنگرانه دارد تا به سادگی در دام تبلیغات منفی دشمنان اسیر نشود.

بنابر گفته همه مسئولان انتقاد و اعتراض اشکالی ندارد، اما اغتشاش در هیچ جای دنیا پذیرفتنی نیست، چون امنیت مردم و جامعه را به خطر می‌اندازد؛ بنابراین شایسته است منتقدان برای اینکه مطالبات خود را پیگیری کنند در چارچوب قانون اقدام کرده تا در مسیر فرصت‌طلبان و ناقضان حقوق عموم مردم قرار نگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار