بازدید 3450

اصفهانی‌ها ۸۲ روز هوای آلوده تنفس کردند

مردم اصفهان طی شش ماه نخست سال جاری ۸۲ روز هوای ناسالم نتفس کردند.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 24 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، کلانشهر اصفهان بر پایه آمار اداره کل حفاظت محیط زیست استان از ابتدای سال جاری تا سی و یکم شهریور ماه، بدون داشتن یک روز هوای پاک، ۱۰۴ روز هوای سالم و ۸۲ روز هوای ناسالم تجربه کرد.

این در حالی است که تعداد روزهای هوای ناسالم این کلانشهر در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نیز ۵۷ روز، تعداد روزهای سالم ۱۲۹ روز بود و در این مدت یک روز هوای پاک نداشت‌.

ثبت ۸۲ روز هوای آلوده در اصفهان در بهار و تابستان ۱۴۰۱ آماری بی سابقه در ۱۰ سال اخیر و رکوردی جدیدی در آلودگی هوای این کلانشهر محسوب می‌شود.

نگاهی به آمار کیفی هوای کلانشهر اصفهان نشان می‌دهد، ماه شهریور ۲۳ روز هوای سالم و هشت روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در این خطه ثبت شد.

همچنین ماه اَمرداد با ۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲۵ روز هوای سالم شرایط کیفی مناسب‌تری نسبت به ماه‌های دیگر سال جاری داشت.

برپایه آمار موجود تیرماه ۱۴۰۱ نیز با ثبت ۱۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲ روز هوای ناسالم برای عموم شهروندان و ۱۲ روز هوای سالم، رکورددار بیشترین روزهای آلوده طی شش ماه ابتدایی امسال بوده است.

همچنین کلانشهر اصفهان از ابتدا تا ۳۱ فروردین ماه امسال ۱۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۵ روز هوای قابل قبول تجربه کرد و در سی و یک روزِ اردیبهشت ماه، ۱۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، سه روز هوای ناسالم برای عموم شهروندان و ۱۳ روز هوای قابل قبول داشت و در ماه خرداد نیز ۱۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲ روز ناسالم برای عموم ۱۶ روز قابل قبول نفس کشید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل