بازدید 4789

تکمیل اقدامات قضایی پرونده نوجوان زرین دشتی

رئیس کل دادگستری استان فارس در سفر به شهرستان زرین دشت شخصاً روند تکمیل تحقیقات و اقدامات قضایی پرونده نوجوان زرین دشتی را بررسی کرد.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶ 19 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در سفر به شهرستان زرین دشت شخصاً روند تکمیل تحقیقات و اقدامات قضائی پرونده نوجوان زرین دشتی را بررسی کرد.

وی به منظور بررسی پرونده نوجوان زرین دشتی در رأس هیئت عالی قضائی استان به شهرستان زرین دشت سفر کرد و ضمن دیدار با خانواده متوفی و ابزار تأثر از این واقعه تلخ و تسلیت به خانواده و منسوبین آن مرحوم در جریان آخرین اقدامات قضائی قرار گرفت.

وی در جمع اعضای شورای تأمین شهرستان و خانواده مرحوم با تأکید بر اینکه دستگاه قضائی ذره‌ای از حقوق قانونی خانواده آن مرحوم کوتاه نخواهد آمد گفت: مجازات این افراد علاوه بر خواسته مشروع و قانونی خانواده خواسته جدی دستگاه قضائی در راستای حفظ و صیانت از امنیت عمومی جامعه نیز است.

رئیس کل دادگستری استان فارس از رسیدگی به بخش مربوط به اتهامات آدم ربایی متهمین پرونده در دادگاه کیفری یک مستقر در شهرستان داراب خبر داد و تصریح کرد: صدور کیفر خواست متهمین در خصوص سایر اتهامات مطرح شده در دادسرای زرین دشت انجام شده و کلیه بخش‌های پرونده با نظارت مستقیم مسئولان عالی قضائی استان رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضائی موظف است مطابق آئین دادرسی کیفری و در چارچوب قانونی رسیدگی به پرونده را مد نظر قرار دهد بیان کرد: کلیه مراحل دادرسی با رعایت قوانین موضوعه و با سرعت، دقت و قاطعیت دنبال خواهد شد.

در پی اعلام خبر فوت مشکوک نوجوان زرین دشتی، رئیس کل دادگستری استان فارس دستور رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به این پرونده را صادر کرد.

با دستور رئیس کل دادگستری استان و اقدامات قضائی ۳ نفر در ارتباط با این پرونده بازداشت و تفهیم اتهام آنان در حوزه قضائی زرین دشت انجام شد.

سید کاظم موسوی با تأکید بر اینکه اشد مجازات قانونی در انتظار متهمان خواهد بود اعلام کرد رسیدگی به پرونده مذکور در صلاحیت محاکم کیفری یک استان است که اقدامات اولیه جهت انجام تشریفات قضایی و ارسال پرونده به مرجع عالی قضایی استان انجام شده است. رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه اقدامات قضایی اولیه از جمله شناسایی هر سه متهم، بازداشت و تفهیم اتهام آنان در حوزه قضایی زرین‌ دشت انجام‌ شده است، بیان داشت: ادعای مطرح شده توسط خانواده متوفی در خصوص آدم‌ربایی و قتل نیز با تشکیل پرونده قضایی در دستور کار رسیدگی مقام قضایی قرار دارد. زرین دشت در جنوب شرقی استان فارس و در ۳۴۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.

‌بر اساس گزارش‌ها مقتول به نام امیرحسین خادمی نوجوان ۱۶ ساله ای است که در سالیان گذشته پدرش را از دست داد و مدتی بود برای بیماری سرطان مادرش کار می‌کرد. اما گفته می‌شود در هفته‌های اخیر یکی از متهمان یعنی صاحب‌کار و دو نفر دیگه پس از تجاوز و فیلمبرداری او را تهدید می‌کنند که نباید ماجرا را علنی کند. اما امیرحسین به همراه مادرش از این سه نفر شکایت می‌کنند و متاسفانه روز یکشنبه هفته پیش جسد وی در یکی از بیابان‌های حاجی‌آباد کشف می‌شود. در روزهای اخیر شماری از مردم شهرستان زرین دشت با تجمع در مقابل ساختمان دادگستری این شهرستان خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با مسببان این حادثه شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر